- Berichten: 249
Televisie tot 1970
17TX180U
Minder
Meer
21 dec 2012 11:42 #25826
door Ton mijnster
Beantwoord door Ton mijnster in topic 17TX180U
René,
Ik hoor het wel.
Groet Ton
Ik hoor het wel.
Groet Ton
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- brcf01
- [brcf01]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
21 dec 2012 11:28 #25823
door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic 17TX180U
Hoi Ton
Heel erg bedankt voor je aanbod!
Gaan we volgend jaar regelen!
:kerstman-da :kerstman-da :kerstman-da
Heel erg bedankt voor je aanbod!
Gaan we volgend jaar regelen!
:kerstman-da :kerstman-da :kerstman-da
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
- Berichten: 249
21 dec 2012 11:13 #25821
door Ton mijnster
Beantwoord door Ton mijnster in topic 17TX180U
René,
Ik wil het toestel wel voor je nazien!
Het toestel moet dan wel in Dordrecht terecht komen.
Groet Ton
Ik wil het toestel wel voor je nazien!
Het toestel moet dan wel in Dordrecht terecht komen.
Groet Ton
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- brcf01
- [brcf01]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
20 dec 2012 22:12 - 20 dec 2012 22:20 #25805
door brcf01
17TX180U werd gestart door brcf01
Hoi heren.
Kijkende naar de fraaie renovatie van de tv TX400U,
inspireerde mij dat ook om eens naar mijn tv te kijken
of deze weer aan de praat te krijgen is.
Ik heb een 17TX180U uit 1957. In feite is hij precies
in de week gemaakt dat ik geboren ben; de laatste week
van mei 1957. Dat is er toch een leuke gedachte bij.
Toen ik hem kocht ergens aan het einde van de vorige
eeuw (25 gulden), werd hij als bijzettafeltje verkocht in
een Malle Pietjes winkel. Op mijn vraag of hij het deed
kreeg ik een bits antwoord dat ik die vraag niet moest
stellen voor dat geld.
Ik heb hem wel eens eerder opgemerkt op het forum. Aan
de hand van de foto's waren de reacties dat hij in complete
en mooie staat is.
Overigens heb ik hem ooit wel even geprobeerd op de kabel
en kon ik Nederland één ontvangen. Grappig was dat ik verbaasd
stond te kijken omdat hij een oud programma toonde:
De eerste tv show/uitzending van Wim Zonneveld met Ina van
Faassen, kennelijk uit nostalgie eens uitgezonden op dat moment.
Wat opviel was dat er aan de onderzijde een strook van het beeld
'opgeklapt' was, van een centimeter of 1,5 of 2.
Daarna is hij nooit meer geprobeerd hoor en inmiddels ontbreekt
het snoer.
Mijn vraag is of iemand er zien in heeft om deze tv te reviseren
en me bij te staan om hem te gebruiken. Het zou leuk zijn om er
af en toe een oude film (dvd's) op af te spelen.
Lijkt me bijzonder grappig.
Uiteraard heb ik het Henk en Peter ook gevraagd in het verleden,
maar om redenen hebben die geen tijd, wat ik volkomen respecteer.
Hier een recente foto van de tv en enkele technische foto's.
Groet
René
Kijkende naar de fraaie renovatie van de tv TX400U,
inspireerde mij dat ook om eens naar mijn tv te kijken
of deze weer aan de praat te krijgen is.
Ik heb een 17TX180U uit 1957. In feite is hij precies
in de week gemaakt dat ik geboren ben; de laatste week
van mei 1957. Dat is er toch een leuke gedachte bij.
Toen ik hem kocht ergens aan het einde van de vorige
eeuw (25 gulden), werd hij als bijzettafeltje verkocht in
een Malle Pietjes winkel. Op mijn vraag of hij het deed
kreeg ik een bits antwoord dat ik die vraag niet moest
stellen voor dat geld.
Ik heb hem wel eens eerder opgemerkt op het forum. Aan
de hand van de foto's waren de reacties dat hij in complete
en mooie staat is.
Overigens heb ik hem ooit wel even geprobeerd op de kabel
en kon ik Nederland één ontvangen. Grappig was dat ik verbaasd
stond te kijken omdat hij een oud programma toonde:
De eerste tv show/uitzending van Wim Zonneveld met Ina van
Faassen, kennelijk uit nostalgie eens uitgezonden op dat moment.
Wat opviel was dat er aan de onderzijde een strook van het beeld
'opgeklapt' was, van een centimeter of 1,5 of 2.
Daarna is hij nooit meer geprobeerd hoor en inmiddels ontbreekt
het snoer.
Mijn vraag is of iemand er zien in heeft om deze tv te reviseren
en me bij te staan om hem te gebruiken. Het zou leuk zijn om er
af en toe een oude film (dvd's) op af te spelen.
Lijkt me bijzonder grappig.
Uiteraard heb ik het Henk en Peter ook gevraagd in het verleden,
maar om redenen hebben die geen tijd, wat ik volkomen respecteer.
Hier een recente foto van de tv en enkele technische foto's.
Groet
René
Bijlage PC200003kopie.JPG niet gevonden
Laatst bewerkt 20 dec 2012 22:20 door brcf01.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.