Televisie tot 1970
Siemens Klangfilm Austria - projektie TV
12 jan 2011 22:07 - 12 jan 2011 22:26 #1073
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Re: Siemens Klangfilm Austria - projektie TV
Hoi MonsieurTelevision,
Leuk eens over onbekende toestellen te lezen. Als ik de afbeeldingen zo zie, dan vermoed ik ook dat het toestel iets met Philips te maken kan hebben (ik weet dat Philips en Siemens op andere gebieden soms wel samenwerkten). Ik ben erg benieuwd naar verdere afbeeldingen, typenummer, andere details.
Je hebt zelf ook nog een paar foto's van mij te goed, ik ben die niet vergeten maar ook hier logistieke problemen om bij het toestel te komen en veel werk dat tussendoor komt.
P.S. Ook bij mij een heel bekend probleem. Veel toestellen om te restaureren maar ik kom er ook nog niet aan toe, en op dit moment is het verzamelen en categoriseren van informatie voor mij belangrijk. Ik kijk zelf meestal naar een Grundig uit 1991, wel een beetje modern maar zeer betrouwbaar als dagelijks toestel.
@Klaas: leuk die foto van de VE2600! Waar heb je die vandaan? Overigens waren projectietelevisies in de VS wel gangbaarder dan hier. Ik heb zelf trouwens een volledige documentatie liggen (dikke map) van een industrieele projectietelevisie door Philips gebouwd onder licentie van Eidophor (het systeem heette ook Eidophor). Ik zal deze tzt inscannen en beschikbaar maken, dat heb ik ook beloofd aan degene waar ik hem van overnam.
Leuk eens over onbekende toestellen te lezen. Als ik de afbeeldingen zo zie, dan vermoed ik ook dat het toestel iets met Philips te maken kan hebben (ik weet dat Philips en Siemens op andere gebieden soms wel samenwerkten). Ik ben erg benieuwd naar verdere afbeeldingen, typenummer, andere details.
Je hebt zelf ook nog een paar foto's van mij te goed, ik ben die niet vergeten maar ook hier logistieke problemen om bij het toestel te komen en veel werk dat tussendoor komt.
P.S. Ook bij mij een heel bekend probleem. Veel toestellen om te restaureren maar ik kom er ook nog niet aan toe, en op dit moment is het verzamelen en categoriseren van informatie voor mij belangrijk. Ik kijk zelf meestal naar een Grundig uit 1991, wel een beetje modern maar zeer betrouwbaar als dagelijks toestel.
@Klaas: leuk die foto van de VE2600! Waar heb je die vandaan? Overigens waren projectietelevisies in de VS wel gangbaarder dan hier. Ik heb zelf trouwens een volledige documentatie liggen (dikke map) van een industrieele projectietelevisie door Philips gebouwd onder licentie van Eidophor (het systeem heette ook Eidophor). Ik zal deze tzt inscannen en beschikbaar maken, dat heb ik ook beloofd aan degene waar ik hem van overnam.
Laatst bewerkt 12 jan 2011 22:26 door maarten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
12 jan 2011 13:35 - 12 jan 2011 13:53 #1058
door klaas
Beantwoord door klaas in topic Re: Siemens Klangfilm Austria - projektie TV
Goedemiddag Monsieur Television.
Interessant toestel, die Siemens projestie televisie. Hij lijkt een beetje op deze Philips 2609.
Die toestellen die u heeft, werken deze ook nog? Ik zou wel eens wat foto's van de binnenkant van de Siemens willen zien. Ook het beeld wat deze produceert op een scherm is leuk om te zien op dit forum.
Hier nog een afbeelding van de binnenkant van de eerste projectie (beamer) tv van Philips. De VE2600 uit 1956. Hij lijkt nog erg veel op een 17TX140, die ietswat verbouwd is...:silly:
Bedankt voor uw bijdrage trouwens. Projectie tv is altijd al onbekend gebleven bij het grote publiek.
Groeten, Klaas.
Interessant toestel, die Siemens projestie televisie. Hij lijkt een beetje op deze Philips 2609.
Die toestellen die u heeft, werken deze ook nog? Ik zou wel eens wat foto's van de binnenkant van de Siemens willen zien. Ook het beeld wat deze produceert op een scherm is leuk om te zien op dit forum.
Hier nog een afbeelding van de binnenkant van de eerste projectie (beamer) tv van Philips. De VE2600 uit 1956. Hij lijkt nog erg veel op een 17TX140, die ietswat verbouwd is...:silly:
Bedankt voor uw bijdrage trouwens. Projectie tv is altijd al onbekend gebleven bij het grote publiek.
Groeten, Klaas.
Laatst bewerkt 12 jan 2011 13:53 door klaas.
- René R
- [René R]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
12 jan 2011 12:31 - 12 jan 2011 12:54 #1057
door René R
Beantwoord door René R in topic Re: Siemens Klangfilm Austria - projektie TV
Hoi Hans.
Dat is beslist waar.
Zeer te waarderen van Herr Television.
Men kan het natuurlijk ook eerst op texteditor schrijven en dan copy/pasten.
Maar ja, je begint vaak spontaan een reactie he.
M.V.G. René
Dat is beslist waar.
Zeer te waarderen van Herr Television.
Men kan het natuurlijk ook eerst op texteditor schrijven en dan copy/pasten.
Maar ja, je begint vaak spontaan een reactie he.
M.V.G. René
Laatst bewerkt 12 jan 2011 12:54 door René R.
12 jan 2011 12:28 - 12 jan 2011 12:31 #1056
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Re: Siemens Klangfilm Austria - projektie TV
Hoi René,
Zo lang was het bericht van Herr Television niet, 9 regels. Maar ik kan mij de teleurstelling wel voorstellen. Als je te lang wacht met "zenden" moet je eerst je verhaaltje kopiëren en plakken, anders is het weg. Dat is mij al diverse malen overkomen en
tegenwoordig kopiëer ik altijd elk verhaal dat ik schrijf eerst voordat in op "plaats bericht " druk.
Verder kan ik het enorm waarderen dat Herr Television de moeite neemt om zijn bijdragen in de Nederlandse taal te schrijven. Ich freue mich sehr
M.f.G. Hans
Zo lang was het bericht van Herr Television niet, 9 regels. Maar ik kan mij de teleurstelling wel voorstellen. Als je te lang wacht met "zenden" moet je eerst je verhaaltje kopiëren en plakken, anders is het weg. Dat is mij al diverse malen overkomen en
tegenwoordig kopiëer ik altijd elk verhaal dat ik schrijf eerst voordat in op "plaats bericht " druk.
Verder kan ik het enorm waarderen dat Herr Television de moeite neemt om zijn bijdragen in de Nederlandse taal te schrijven. Ich freue mich sehr
M.f.G. Hans
Laatst bewerkt 12 jan 2011 12:31 door Johannes.
- René R
- [René R]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
12 jan 2011 12:11 - 12 jan 2011 12:14 #1055
door René R
Re: Siemens Klangfilm Austria - projektie TV werd gestart door René R
Hoi ?????
(je bent verplicht je berichten met je eigen voornaam te ondertekenen,
zie de bijdrage van de beheerder deze week. En het is wel zo netjes ook trouwens,
naar de anderen toe, als je wilt discussiëren. Voor de ander is het niet zo prettig
om met een anoniem persoon te corresponderen.)
www.buizenradioclub.nl/index.php?option=...21&id=1002&Itemid=68
Er is inderdaad een beperkte tijd om je bijdrage op te schrijven.
Dat is bij andere fora ook zo.
Hoe lang die is kan de beheerder vertellen.
Het beste is je tekst eerst even te kopiëren VOOR je het verzend.
Zeker als de tekst lang is of je er lang over doet om het te schrijven.
Mocht je het dus overkomen, dan hoef je alleen maar te plakken.
Vriendelijke groet
René
(je bent verplicht je berichten met je eigen voornaam te ondertekenen,
zie de bijdrage van de beheerder deze week. En het is wel zo netjes ook trouwens,
naar de anderen toe, als je wilt discussiëren. Voor de ander is het niet zo prettig
om met een anoniem persoon te corresponderen.)
www.buizenradioclub.nl/index.php?option=...21&id=1002&Itemid=68
Er is inderdaad een beperkte tijd om je bijdrage op te schrijven.
Dat is bij andere fora ook zo.
Hoe lang die is kan de beheerder vertellen.
Het beste is je tekst eerst even te kopiëren VOOR je het verzend.
Zeker als de tekst lang is of je er lang over doet om het te schrijven.
Mocht je het dus overkomen, dan hoef je alleen maar te plakken.
Vriendelijke groet
René
Laatst bewerkt 12 jan 2011 12:14 door René R.