Skip to main content
Repro onderdelen

B&O 39 radio

Meer
07 aug 2019 18:07 #78889 door Ben Dijkman
Beantwoord door Ben Dijkman in topic B&O 39 radio
@Hans.
Vakantietijd, nu dus ook wij doen het even rustig aan met deze warme dagen :)

Klopt i.d.d wat je zegt over "de grote wereld" en het "kleine Nederland."
Toch is er in Nederland niet 1 persoon die het voor collega verzamelaars opneemt .
Perfectionistisch? zou kunnen. Toch merk ik dat het hen daar niet eens om gaat.
Het is veel meer het besef dat ze nú de mogelijkheid zien en hebben om aan (nieuwe) onderdelen te komen ,
en snappen als vanzelfsprekend dat er -aantallen- nodig zijn om het voordelig te kunnen maken.
Nou dan gaan ze eens rondvragen en met elkaar spreken ze een aantal af
Dat "gezamenlijke" is in Nederland niet aan de orde.

Ik zal het wel nooit begrijpen denk ik

Handtekening

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
07 aug 2019 15:26 - 07 aug 2019 15:42 #78884 door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic B&O 39 radio
Hallo Ben,

Die zuinige Hollanders toch..... Tja Ben, waarom zou dat in Nederland niet kunnen zoals over de grenzen? Ik denk dat het overgrote deel van de radio hobbyisten tevreden is en veel plezier beleeft aan een gratis of goedkoop toestel en er slechts een klein percentage perfectionisten is die er wel een fatsoenlijke prijs voor wil betalen.

Ik vermoed dat het in het buitenland net zo is gesteld en er een zelfde klein percentage van verzamelaars is die wel veel geld voor de hobby over heeft.

Alleen is dat buitenland - dus de rest van de wereld - vele malen groter dan Nederland en zijn er om die reden in totaal ook veel meer perfectionisten dan hier en is je doelgroep in het buitenland veel groter dan hier te lande .

P.s. wanneer gaan jullie weer met de laser snijmachine aan de gang? Dan kan ik met de bestelde achterwandjes, mijn toestellen zoals o.a. de BX190U weer compleet maken en kan ik een lovende recentie schrijven zoals altijd . Het heeft geen haast, want de radiohobby is voor mij bezigheid voor de lange winteravonden ;)

M.vr.gr. Hans
Laatst bewerkt 07 aug 2019 15:42 door Johannes.

Meer
07 aug 2019 00:18 - 07 aug 2019 00:28 #78872 door Ben Dijkman
Beantwoord door Ben Dijkman in topic B&O 39 radio
Zeldzaam zijn deze zeker.
Juist omdat het een zeldzaam toestel betreft zou je denken dat iedereen het liefst alleen zijn eigen toestel zo mooi (of weer compleet) wil hebben.

Dat het ook anders kan zie je hier zo mooi.
Die samenwerking levert ook nog eens verbroedering op tussen de verzamelaars.
Ze helpen elkaar waar mogelijk. Met elkaar -voor elkaar.
Op deze wijze heb ik geen voorraad (lees : dood kapitaal op mijn plank ) over en kan ik daardoor voor hen ook nog eens de allerlaagste prijs neerleggen.
Wel vreemd eigenlijk want als ik 30 euro per schaal meer zou vragen betalen ze het ook gewoon met een lachend gezicht en een welgemeend dank-je-wel achteraf ;)

Waarom dat in Nederland ook niet zo kan ,heb ik nooit begrepen.

Handtekening
Laatst bewerkt 07 aug 2019 00:28 door Ben Dijkman.

Meer
06 aug 2019 20:30 #78868 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic B&O 39 radio
"Very rare!" Wel een grappig ding, soort broodtrommel. Aparte buizenbezetting ook (CCH2, EF5, CBL1, CY1). Die zijn zeer zeker zeldzaam!

Tjerk, 9ZZ

Meer
06 aug 2019 18:54 #78864 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic B&O 39 radio
Maar dit is dan ook geen 13 in een dozijn radio....

Cees- pa1dba

Meer
06 aug 2019 16:40 - 06 aug 2019 16:43 #78857 door Ben Dijkman
B&O 39 radio werd gestart door Ben Dijkman
Van tijd tot tijd komt er wel eens een vraag of we 1 schaal kunnen maken .
1 exemplaar maken (goede kwaliteit) kost enkele honderden euo's
Samenwerking zoeken met andere gegadigden die wellicht ook zo'n zelfde type schaal zoeken ,
is iets wat in de radio verzamel wereld eigenlijk nooit voorkomt.
Meestal hoor ik :
"Ik heb er maar 1 nodig , voor mijzelf ".. en …"het mag niet meer kosten dan mij de radio gekost heeft".

Het voorwerk dat gedaan moet worden voordat je eindelijk kunt beginnen met het bedrukken van het aller eerste exemplaar is meer werk en kost meer tijd dan menigeen zich kan voorstellen.

Gelukkig zijn er (in het buitenland )ook verzamelaars die juist wél weer aan hun collega's denken:

Door inzicht en initiatief van slechts 1 persoon werd het mogelijk om een kleine badge afstemschalen te maken voor een heel normale prijs per stuk voor deze zeldzame type B&O radio
ALLE verzamelaars die dit zeldzame type radio hebben staan weer blij...

Handtekening
Laatst bewerkt 06 aug 2019 16:43 door Ben Dijkman.

Gemaakt door Kunena