Skip to main content
Repro onderdelen

209U schaal herdrukken

Meer
03 jun 2019 09:58 #77827 door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic 209U schaal herdrukken
Hallo Ben,

Het iedereen naar de zin maken valt best wel mee hoor. Ik ben in ieder geval erg blij met jouw repro kunst.
En wat de afrondingen van de hoeken van het originele schaaltje betreft nog een opmerking:

De ronding van de bovenhoeken is links en rechts exact gelijk. Dat je op de foto verschil ziet tussen links- en rechtsboven komt door de opname. Als je de camera niet recht boven het schaaltje houdt krijg je een vertekend beeld.
Daarom heb ik het schaaltje op een vel papier gelegd en de contouren overgetrokken . Vervolgens het schaaltje omgedraaid en het past nog precies binnen de getekende inkt lijn.

Ik had afgelopen week geen tijd om het schaaltje naar je toe te sturen om opnieuw te laten bedrukken, dus komt het deze week naar je toe.

M.vr.gr. Hans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
02 jun 2019 19:12 #77821 door Ben Dijkman
Beantwoord door Ben Dijkman in topic 209U schaal herdrukken
Ander detail wat mij opvalt is dat de afgeronde hoeken niet dezelfde (af-)ronding hebben.
Echt met de hand geslepen: Pietje sleep het zus en Zus sleep het zo.
allemaal origineel dat wel. Een origineel is altijd goed, ondanks de imperfectie.
Zou ik dat ook zo afleveren aan klanten nu, zou ik wel op zo'n "slordigheidje" gewezen worden.

Van een reproductie verwacht men perfectie ...maar ja welke perfectie ?

Ook de kleur van een schaalopdruk is door de tijd en andere invloeden nooit meer zoals origineel bedoeld was
. Mijn drukker verstaat zijn vak en kan je zo zeggen welke kleur het oorspronkelijk geweest is.....
Of de klanten daar ook altijd blij mee zijn.
Het valt nog niet mee om het iedereen naar 't zin te maken ;)

Handtekening

Meer
30 mei 2019 13:03 #77777 door Ben Dijkman
Beantwoord door Ben Dijkman in topic 209U schaal herdrukken
Mooi Hans.
Het oude glas is i.d.d. vaak ook gepolijst aan de afgeschuinde randjes. Luxe !
Glas polijsten gaat maar langzaam en het polijstmiddel is erg duur en snel verbruikt.
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die de slijpwerk details van een radioschaal serieus bekijken. Meestal zijn de schaal randen vuil en valt het niet eens op dat er een schitterend gepolijst randje aan zit.
Ik kan dat op verzoek ook zo maken, maar niet voor de "standaard" prijs

Handtekening

Meer
30 mei 2019 12:04 - 30 mei 2019 12:06 #77774 door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic 209U schaal herdrukken
Hallo Ben,

Dat is dan een mooie gelegenheid om een originele schaal van de 209A te laten bedrukken, want de meeste exemplaren zijn na 73 jaar versleten en persoonlijk vind ik het originele glas net iets mooier geslepen dan een nieuwe...... www.nvhr.nl/data/pictures/Philips_209U.htm

Dan zal ik deze twee naar je toesturen. Het zou dan helemaal mooi zijn als je de bestelde twee BX190U achterwandjes mee terug kunt zenden. Tenminste als je die al hebt gemaakt........en anders wacht ik de zending geduldig af. Van de bovenste schaal heb ik de bruine verf aan de onderkant al verwijderd.

M.vr.gr. Hans
Laatst bewerkt 30 mei 2019 12:06 door Johannes.

Meer
26 mei 2019 01:14 #77720 door Ben Dijkman
Hallo.
Mocht u nog een originele 209U schaal opnieuw bedrukt
willen hebben dan kan dat op de valreep nog net.

We maken een nieuwe badge van de 209U Benelux uitvoering en
ook van de NO uitvoering die o.a. op de Engelse 209U hoort
waar het Philips logo niet op de schaal staat maar middels merkspeld midden boven op het toestel voor de schaal zit geprikt.

Alleen de komende week en graag voorzien van uw naam op de voorkant van de schaal geplakt.
Oh ja . kosten zijn 10 euro per schaal.

Groet Ben

Groet Ben Dijkman

Handtekening

Gemaakt door Kunena