Skip to main content
Repro onderdelen

BX660 schalen.

Meer
20 mrt 2024 17:12 #99276 door Ben Dijkman
Beantwoord door Ben Dijkman in topic BX660 schalen.
@Peter Mui.
Het beste programma daarvoor is DTP.
Dat is een vreselijk duur programma welk eigenlijk alleen door profs gebruikt wordt.
Ik deed het vroeger zelf met MGI photosuitte wat ook heel mooi werkt maar omdat dat een verouderde oude versie was werkte het na een paar jaar niet meer op een modernere PC. Vernieuwen kon wel maar ook is dat een vreselijk duur programma.

De file moet zwart-wit zijn. De tekst zwart en de rest smetteloos wit.
Het beste kun je de letters gebruiken die nog aanwezig zijn op een schaal en daar een alfabet van proberen te maken. Die letters van het juiste lettertype kun je verderop dan weer "plakken ".
Computer lettertypes zijn doorgaans niet mooi en je zal uit heel veel lettertypes een alfabet moeten samen stellen, Is eigenlijk niet te doen.

Zaak is dus om een zo goed mogelijke originele schaal te vinden en te scannen.
Diegene die er de arbeid steekt en een goede file aanlevert doet dat bij ons nooit voor niets. Wij zorgen er wel voor dat die persoon daar voor ook beloond wordt .
De DTP'er die ik altijd had is er mee gestopt , dus als u iemand kent, weet, of er zelf wat wat voor voelt om files te maken bent u van harte welkom.

Het was inderdaad Tjerk die u daar al eens in is voorgegaan." ( Mijn fout)
Nogmaals bedankt Tjerk... ik denk ook namens alle nieuwe schaal eigenaren !
Top om zo samen te kunnen werken !!

Handtekening

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 mrt 2024 16:39 - 20 mrt 2024 16:40 #99275 door Ben
Beantwoord door Ben in topic BX660 schalen.
Heb destijds eens een schaal gemaakt voor de KY146 en zal voor een andere schaal gelijk zijn.
Eerst de oude schaal scannen, daarna in Photoshop de scan in de achtergrond zetten.
Omdat de letters erg klein zijn moet gewerkt worden met minimaal 600dpi maar het liefst hoger.
Dan zoeken naar het juiste font en de teksten om de schaal opnieuw op te bouwen.
Het resultaat kan opgeslagen worden als PDF en naar een drukker worden gezonden.
Je ziet het, het is erg veel werk en heb respect voor diegene die dat belangeloos kan doen.
Groet, Ben

Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.
Bijlagen:
Laatst bewerkt 20 mrt 2024 16:40 door Ben.

Meer
20 mrt 2024 15:34 #99274 door PeterMui
Beantwoord door PeterMui in topic BX660 schalen.
Hallo Ben, het maken van zo'n file om te kunnen drukken. Hoe maak je dat ? Veel mensen waaronder ik zullen geen idee hebben waar te beginnen, met welk programma, in te scannen resolutie, achtergrond etc. etc. Is het mogelijk beknopt aan te geven hoe te werk te gaan ?

Peter.

Meer
19 mrt 2024 23:45 #99269 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic BX660 schalen.
Dat was Tjerk , Ben.
ere wie ere toekomt!

groeten Cees.

Cees- pa1dba

Meer
19 mrt 2024 18:25 - 19 mrt 2024 18:26 #99268 door Ben Dijkman
Beantwoord door Ben Dijkman in topic BX660 schalen.
Onder de 10 stuks wordt het gewoon te duur tenzij iemand een perfecte opdruk file aanlevert zoals Cees dat eerder ook gedaan heeft .
Als iemand die aanlevert scheelt mij dat ontzettend in de kosten en kan.. en ga... ik ook meteen aan de slag. Alleen al het feit dat iemand (anders dan ikzelf ) ook eens de moeite neemt om er ook werk /liefdewerk /passie in te stoppen, maakt mij ontzettend blij en enthousiast ! Dat is m.i. de kern van onze hobby, samen onze hobby delen.
Het moet toch ook best wel kikken zijn als jij de persoon bent die de opdrukken file gemaakt heeft die daarna bij meerdere mensen op hun toestel prijkt.

Handtekening
Laatst bewerkt 19 mrt 2024 18:26 door Ben Dijkman.

Meer
19 mrt 2024 17:03 #99267 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic BX660 schalen.
Graag ook 1 voor mij , zie eerdere reactie.

Cees- pa1dba

Gemaakt door Kunena