Hi-Q apparatuur
Philips fx 997a
- René R
- [René R]
-
Minder
Meer
17 jul 2011 06:53 #6628
door René R
Beantwoord door René R in topic Re: Philips fx 997a
Marktplaats 466396908
Genoeg argumenten om de belachelijk hoge prijs te drukken.
Wel met de juiste platenspeler.
Zal je alleen de as moeten zoeken zo te zien.
Die ligt niet tussen het vuil.
Succes.
René (R)
Genoeg argumenten om de belachelijk hoge prijs te drukken.
Wel met de juiste platenspeler.
Zal je alleen de as moeten zoeken zo te zien.
Die ligt niet tussen het vuil.
Succes.
René (R)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
16 jul 2011 22:58 #6623
door robin168
Beantwoord door robin168 in topic Re: Philips fx 997a
hey,
ik heb nog geen bx998a gehoord maar mijn fx997a klinkt wel goed, belangrijk is om de toonregeling te gebruiken natuurlijk , heeft zeer veel bas als je hem openzet maar je kan hem goed afstellen van zo goed als geen tot bijna alleen bas dus het gewenste niveau zit er wel ergens tussen , zo ook de treble , eens je het gevonden hebt klinkt deze dus echt goed , vermoed ook dat het wat te maken heeft met hoe de speakers in de kast zitten tov de gewone bx998a maar dit kan ik niet bevestigen .
zowieso genoeg power, heb hem nog nooit open gezet maar gaat lekker luid zonder vervorming en dat allemaal zonder al te veel werk ( maar enkele kleine dingen nagekeken en waren zelfs nog goed ! )
Het enige dat bij mij minder is is de lak bovenop de klep die open en toe kan maar hier ben ik niet zo handig mee en ben eerst nog wat aan het lezen hier en daar om te weten hoe het moet en daarna zelfs eens te proberen op andere radio en dan op het meubel , meubel is net iets te speciaal om daar op te proberen .
robin
ik heb nog geen bx998a gehoord maar mijn fx997a klinkt wel goed, belangrijk is om de toonregeling te gebruiken natuurlijk , heeft zeer veel bas als je hem openzet maar je kan hem goed afstellen van zo goed als geen tot bijna alleen bas dus het gewenste niveau zit er wel ergens tussen , zo ook de treble , eens je het gevonden hebt klinkt deze dus echt goed , vermoed ook dat het wat te maken heeft met hoe de speakers in de kast zitten tov de gewone bx998a maar dit kan ik niet bevestigen .
zowieso genoeg power, heb hem nog nooit open gezet maar gaat lekker luid zonder vervorming en dat allemaal zonder al te veel werk ( maar enkele kleine dingen nagekeken en waren zelfs nog goed ! )
Het enige dat bij mij minder is is de lak bovenop de klep die open en toe kan maar hier ben ik niet zo handig mee en ben eerst nog wat aan het lezen hier en daar om te weten hoe het moet en daarna zelfs eens te proberen op andere radio en dan op het meubel , meubel is net iets te speciaal om daar op te proberen .
robin
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
15 jul 2011 19:28 #6540
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: Philips fx 997a
Hi wimmie,
Ik heb recent ook een BX998A gereviseerd voor Martineau. Ikzelf vond de power en het geluid erg goed, en hij was en is ook zeer tevreden. Uiteraard klinkt elk toestel wel een beetje anders en in een meubel zal het door de andere speaker opstelling en het kastvolume ook wel weer anders klinken. De BX998A heeft toch een zeer mooie eindtrap, rechte FREQ karakter, OTL, e.d. Dit zou toch goed moeten klinken. wel is het zo dat de radio speciale aandacht verdient met betrekking tot afregelen. Ook het toonregelcircuit is complex en verdient echt wel enige studie om het te begrijpen.
De documentatie is niet voor niets 34 pagina's
Dus als je het goed doet zou het meubel alleen maar goed moeten klinken.
gr. Henk
Ik heb recent ook een BX998A gereviseerd voor Martineau. Ikzelf vond de power en het geluid erg goed, en hij was en is ook zeer tevreden. Uiteraard klinkt elk toestel wel een beetje anders en in een meubel zal het door de andere speaker opstelling en het kastvolume ook wel weer anders klinken. De BX998A heeft toch een zeer mooie eindtrap, rechte FREQ karakter, OTL, e.d. Dit zou toch goed moeten klinken. wel is het zo dat de radio speciale aandacht verdient met betrekking tot afregelen. Ook het toonregelcircuit is complex en verdient echt wel enige studie om het te begrijpen.
De documentatie is niet voor niets 34 pagina's
Dus als je het goed doet zou het meubel alleen maar goed moeten klinken.
gr. Henk
- wimmie
- [wimmie]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
15 jul 2011 18:59 #6537
door wimmie
Beantwoord door wimmie in topic Re: Philips fx 997a
Robin,
Mag hopen dat het toestel beter klink dat een normale bx998a want das niet om aan te horen.
Na de vakantie ga ik naar het meubel kijken, schijnt wel het een en ander aan te moeten gebeuren maarja, indien dit te overzien is neem ik hem mee (lees kopen).
wim
Mag hopen dat het toestel beter klink dat een normale bx998a want das niet om aan te horen.
Na de vakantie ga ik naar het meubel kijken, schijnt wel het een en ander aan te moeten gebeuren maarja, indien dit te overzien is neem ik hem mee (lees kopen).
wim
15 jul 2011 10:41 #6520
door robin168
Beantwoord door robin168 in topic Re: Philips fx 997a
Zo'n fx997a is zeker een prachtig ding , heeft trouwens goede klank.
ben benieuwd naar de foto's !
Ben ook beniuwd of de bandrecorder het nog doet , de mijne wil het nog altijd niet tegoei doen ...
robin
ben benieuwd naar de foto's !
Ben ook beniuwd of de bandrecorder het nog doet , de mijne wil het nog altijd niet tegoei doen ...
robin
13 jul 2011 17:26 #6464
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Re: Philips fx 997a
De AG 1006 hoort er in en geen 1007
kijk of je maakt hem origineel of je zet er geen in
vaak zie ik meubels met verkeerde spelers er in
gewoon verknoeit,
Als je gewoon de tijd neemt komt er heus wat langs
van mij zal ook wel eerdaags komen
Ebay gewoon in de gaten houden
geduld is een schone zaak
Grt René Daemen
kijk of je maakt hem origineel of je zet er geen in
vaak zie ik meubels met verkeerde spelers er in
gewoon verknoeit,
Als je gewoon de tijd neemt komt er heus wat langs
van mij zal ook wel eerdaags komen
Ebay gewoon in de gaten houden
geduld is een schone zaak
Grt René Daemen
René Daemen