Skip to main content
Hi-Q apparatuur

Klein onderhoud

Meer
02 mei 2023 11:35 - 02 mei 2023 11:41 #97195 door RR1957
Klein onderhoud werd gestart door RR1957
Vorige week was er dan sinds lange tijd klein onderhoud nodig bij de door mij veel gebruikte B7X73A. 
1 van de schaallampjes begaf het na vele jaren. Letterlijk vele jaren, want er zaten nog de originele 
Philips lampjes in , gematteerd en met een 'hoedje'. Best jammer dat 1 van hen het begaf. 
Gelukkig had ik van Kees twee reservelampjes gekregen dus ik kon even aan de slag. Uiteraard
zijn deze lampjes een nieuwe productie, dus transparant glas en geen hoedje. 
Na plaatsing zag je dat meteen, een behoorlijk oplichtend lichteffect achter de radio op de muur, 
de lampjes geven nu eenmaal rondom veel meer licht. Het metalen afscherm/reflectie-plaatje was 
voor deze lampjes te laag. Op eenvoudige wijze heb ik die wat verhoogd (de andere kant van het 
kartonnen plaatje is wit) met het gewenste resultaat; minder licht naar achteren in de radiokast. 
Tevens de mogelijkheid genomen om de radio, n.a.v. enkele deskundige adviezen op een ander 
internet medium, gelijk maar op 245 te zetten. 
Oh ja, en het afstem-oog vervangen voor een 'verse'. Nu we toch bezig waren. Er ging er nu eentje
van Westinghouse in. 
Werd de Hi-Q set voorheen voornamelijk gebruikt voor het beluisteren van muziek op vinylplaten,
het laatste jaar staat hij veel meer aan sinds er een bluetooth ontvangertje op zit. Zelfs voor 
muziek op de 'achtergrond'. Maar de hoofdfunctie blijft uiteraard het gebruik van de platenspeler.
De cd-speler wordt vrijwel nooit meer gebruikt, met name omdat de meeste cd's die ik heb ook 
inmiddels 'gedigitaliseerd' zijn en op mijn tablet staan, dus op de B7X73A zijn te 'streamen'. 

De 'receiver' ziet er door de ingreepjes weer fris uit. 

 

 

 

 

 

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 02 mei 2023 11:41 door RR1957.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena