Skip to main content
Hi-Q apparatuur

B6X62A op MP

Meer
02 jan 2022 18:16 #93407 door Ben Dijkman
Beantwoord door Ben Dijkman in topic B6X62A op MP
Hallo Peter.
Ja we hebben we er net voldoende bij elkaar gekregen.
T.g.V covid duurt het echter TERGEND LANG ! voordat de drukker aan deze glasplaten toe komt.
Ik ben al vreselijk boos geweest, maar ook daar moet ik ontzettend mee oppassen omdat ze alles in vrije tijd voor ons maken om de kosten laag te houden.
Ik kan dus ook geen grote eisen stellen...........
Doordat werknemers of 1 of meerdere van hun huisgenoten covid hebben of hebben gehad en ze dus niet op hun werk mogen komen lopen ze al gigantisch achter op hun reguliere orderschema. De schaalplaten komen pas aan bod als het even rustig is.
Ze hebben me nu toegezegd dat de 2e week van januari de schalen zullen worden bedrukt.....
Het leven is nu eenmaal niet maakbaar, nu zeker niet met die K.. corona..maar frustrerend is het zeker.
Maar goed er is nu eenmaal niks aan te doen.
Ook andere drukkers hebben geen ruimte /tijd om het over te nemen...
Ook dat heb ik al geprobeerd...

Zal heeeeel blij zijn als ik ze bedrukt en wel in huis heb...
Anderzijds...door dit hele gesodemieter zie ik nu ook pas....hoe verwend wij al die jaren zijn geweest toen het leven nog wél maakbaar.....leek..
Komt goed !

Handtekening

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
02 jan 2022 17:59 #93406 door peters0076
Beantwoord door peters0076 in topic B6X62A op MP
@ Ben

Hoe is het eigenlijk met de schaalplaten voor de B7x63A vergaan?
Waren er genoeg mensen bij elkaar om het te verwezenlijken?

Mvg Peter

Meer
31 dec 2021 12:19 - 31 dec 2021 12:37 #93365 door Ben Dijkman
Klopt Rene:
Het is vanzelfsprekend in het Nederlandse radiowereldje dat
een ander  steeds maar de moeite moet doen.

IK heb er alleen maar 1 nodig ...voor mijzelf.

:) :)

Handtekening
Laatst bewerkt 31 dec 2021 12:37 door Ben Dijkman.

Meer
31 dec 2021 11:52 #93363 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic B6X62A op MP
Helemaal mee eens Ben.
Laatst was er inderdaad een oproep van iemand om collectief schalen te bestellen bij je, maar ik weet niet meer waar dat was. Maar je weet hoe het gaat, als het initiatief genomen wordt kost het moeite om het aantal mededingers te vinden.
Terwijl het bij de B6X62A inderdaad zeer rendabel is.
Zelf heb ik altijd wel geluk gehad bij de exemplaren die ik had, behalve de laatste. Daar moest ik ook een goede schaal voor vinden en dat lukte toen, nog tijdens de restauratie. De voorgaande exemplaren waren wel goed in orde en bleven dat ook. Als ze gewoon netjes voor gebruik in de woonkamer staan gebeurd er niets mee.

Maar goed, die oproep werd een paar weken geleden nog gedaan en kennelijk reageerde daar dan weer niemand op.

Ik zag deze toevallig staan op MP en gezien dus de vraag dacht ik alleen maar een beetje te helpen. Op FB was er ook iemand die een goede schaalplaat voor zijn exemplaar zocht (die van hem was echt in deplorabele staat) en geef je hem deze tip en hoor je vervolgens niets.
Hulp, het is tegenwoordig allemaal zo vanzelfsprekend dat een ander moeite voor je doet -hoe klein ook- zodat een aardige reactie of bedankje kennelijk niet meer nodig is.

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is

Meer
30 dec 2021 16:52 - 30 dec 2021 16:53 #93355 door Ben Dijkman
Wat ik niet begrijp:
Als er toch best vraag naar is waarom dan toestellen slopen alleen om de schaal ....die naar alle waarschijnlijkheid ook binnen een paar jaar gaat afbladderen.
De goudkleurige verf die gebruikt is beval nml een goudkleurig metaalpoeder welke op den duur zal gaan oxideren...uitzetten..evt. groen gaat verkleuren en dus afbladderen.
Alleen als de goudkleurige delen op een schaal met bruine verf overgedaan zijn zal het nog meevallen omdat er dan (bijna) geen zuurstof bij de goudkleur kan komen en de oxidatie niet (zo snel) zal optreden.
Daarom zie je bij bepaalde types de schalen wel en bij andere juist niet afbladderen.
De oplossing is zo simpel: Bestel een kleine badge nieuwe schalen en/of laat de originele schaal opnieuw bedrukken..Kost je dan de kop ook niet en is dat probleem
voor eens en altijd ook weer de wereld uit.

Waarom blijven we toch oohhh zo graag maar wat raak klooien terwijl er een goede oplossing is .... ?
Het zal, zo lijkt het , te maken hebben met het gegeven dat iedereen
--alleen maar voor zichzelf--- 1 nieuwe wil.
We stichtten radio:verenigingen , clubs en fora...die allemaal bedoeld zijn om juist samen werking te genereren.
Individualisten die verenigingen /clubs oprichten zitten er alleen maar voor zichzelf....??

Handtekening
Laatst bewerkt 30 dec 2021 16:53 door Ben Dijkman.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Erwin goossens, RR1957

Meer
28 dec 2021 21:57 - 28 dec 2021 21:59 #93320 door RR1957
B6X62A op MP werd gestart door RR1957
Goedenavond. 
Ik hoop dat u alleen een leuke Kerst hebt gehad, ondanks de omstandigheden. 

Er wordt nog wel eens gezocht naar een schaalplaat van deze Hi-Q. 
Gezien het feit dat ze kennelijk nog wel eens beschadigd zijn. 
Zelf zocht ik er in het verleden ook wel eens naar. 
Op MP staat een 'sloper' waarvan de schaalplaat vuil is, maar goed
lijkt voor zover te beoordelen op de foto. 
Soms is het beter dan wat men heeft. 

B6X62A op MP

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 28 dec 2021 21:59 door RR1957.

Gemaakt door Kunena