Skip to main content
Hi-Q apparatuur

Goldline/Matisse Phono

Meer
15 apr 2017 20:24 #66408 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Goldline/Matisse Phono
Cees,
Op driekwart van de gloeispanning zal hij inderdaad nog niet echt loskomen dat beloofd nog wat.
Ik zal de Fleischmann trafo 14 volt =/0,6 A (600 mA) regelbare gelijkspanning eens opzoeken.

Mvg.
Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
15 apr 2017 20:06 #66407 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Goldline/Matisse Phono
Leuk Bert,
Dat je het al aan de gang hebt ,
met die 260 volt heb ik geen probleem, alleen 6,3V buizen op 4,5V
komt het waarschijnlijk toch niet echt los.
Een voeding van 12,6 is natuurlijk (of 12V) is best te bouwen of te vinden.
Misschien je 6,3 AC gelijkrichten en verdubbelen en met een LM317 regelaar op 12,6 stabiliseren ?
Succes !

Cees- pa1dba

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
15 apr 2017 19:54 #66405 door Bert Kn
Goldline/Matisse Phono werd gestart door Bert Kn
Vandaag werd het pakketje afgeleverd, de Goldline/Matisse Phono preamp die ik van Cees (PA1DBA) heb overgenomen.
Een mooie aanvulling op de Jadis JP200 Pre amp.
Nu nog een mooie stereo buizen eindversterker.

Met de beschikbare middelen een tweede gemaakte voeding welke ik al op de Jadis had uitgetest (deze zit op 260V gelijkspanning 280V heeft Cees mij aanbevolen) en een gloeispanning van 9 volt DC in plaats van 12,6 volt komt er al een zeer verrassend mooi geluid uit.
De aangesloten SRT 665 platenspeler heeft meer rumble dan ik dacht :lol:




Mvg.
Bert
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena