- Berichten: 7698
Hi-Q apparatuur
Goldline/Matisse Phono
15 apr 2017 20:24 #66408
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Goldline/Matisse Phono
Cees,
Op driekwart van de gloeispanning zal hij inderdaad nog niet echt loskomen dat beloofd nog wat.
Ik zal de Fleischmann trafo 14 volt =/0,6 A (600 mA) regelbare gelijkspanning eens opzoeken.
Op driekwart van de gloeispanning zal hij inderdaad nog niet echt loskomen dat beloofd nog wat.
Ik zal de Fleischmann trafo 14 volt =/0,6 A (600 mA) regelbare gelijkspanning eens opzoeken.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Offline
- Cees
Minder
Meer
- Berichten: 2969
15 apr 2017 20:06 #66407
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Goldline/Matisse Phono
Leuk Bert,
Dat je het al aan de gang hebt ,
met die 260 volt heb ik geen probleem, alleen 6,3V buizen op 4,5V
komt het waarschijnlijk toch niet echt los.
Een voeding van 12,6 is natuurlijk (of 12V) is best te bouwen of te vinden.
Misschien je 6,3 AC gelijkrichten en verdubbelen en met een LM317 regelaar op 12,6 stabiliseren ?
Succes !
Dat je het al aan de gang hebt ,
met die 260 volt heb ik geen probleem, alleen 6,3V buizen op 4,5V
komt het waarschijnlijk toch niet echt los.
Een voeding van 12,6 is natuurlijk (of 12V) is best te bouwen of te vinden.
Misschien je 6,3 AC gelijkrichten en verdubbelen en met een LM317 regelaar op 12,6 stabiliseren ?
Succes !
Cees- pa1dba
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 apr 2017 19:54 #66405
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Goldline/Matisse Phono werd gestart door Bert Kn
Vandaag werd het pakketje afgeleverd, de Goldline/Matisse Phono preamp die ik van Cees (PA1DBA) heb overgenomen.
Een mooie aanvulling op de Jadis JP200 Pre amp.
Nu nog een mooie stereo buizen eindversterker.
Met de beschikbare middelen een tweede gemaakte voeding welke ik al op de Jadis had uitgetest (deze zit op 260V gelijkspanning 280V heeft Cees mij aanbevolen) en een gloeispanning van 9 volt DC in plaats van 12,6 volt komt er al een zeer verrassend mooi geluid uit.
De aangesloten SRT 665 platenspeler heeft meer rumble dan ik dacht :lol:
Een mooie aanvulling op de Jadis JP200 Pre amp.
Nu nog een mooie stereo buizen eindversterker.
Met de beschikbare middelen een tweede gemaakte voeding welke ik al op de Jadis had uitgetest (deze zit op 260V gelijkspanning 280V heeft Cees mij aanbevolen) en een gloeispanning van 9 volt DC in plaats van 12,6 volt komt er al een zeer verrassend mooi geluid uit.
De aangesloten SRT 665 platenspeler heeft meer rumble dan ik dacht :lol:
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.