- Berichten: 276
Hi-Q apparatuur
ALPS
16 jan 2017 19:20 #64686
door Huub
Cees het was zo,n stappen potmeter van de pioneer
het is eenn grote versterker met een grote volumen knop meen twee keer 90 watt
Hij speelt al jaren bij mijn broer toch een mooie versterker wel Alu nikkel
de gehelen set is zo pioneer bij hen tunner eqlitzer cassete dek
verders cd spelers en cd brander en daar boven op een helen grote
Draaitafel en peper duren Technicks . het is een mooi geheel
Mijn broer die iets ouder is als mij
Maar wel zeeeel kritich is met geluid .. ook bezit hij goede muziek
vandaar de potmeter 100 procent moet zijn .
Huub
het is eenn grote versterker met een grote volumen knop meen twee keer 90 watt
Hij speelt al jaren bij mijn broer toch een mooie versterker wel Alu nikkel
de gehelen set is zo pioneer bij hen tunner eqlitzer cassete dek
verders cd spelers en cd brander en daar boven op een helen grote
Draaitafel en peper duren Technicks . het is een mooi geheel
Mijn broer die iets ouder is als mij
Maar wel zeeeel kritich is met geluid .. ook bezit hij goede muziek
vandaar de potmeter 100 procent moet zijn .
Huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
16 jan 2017 19:07 #64685
door Cees
Blauwe ALPS wel wat duurder, maar heel veel malen goedkoper
dan die waarmee deze draad begon.
( De Pionier potmeters zijn soms te redden door ze een dag in de
alcohol of spiritus te leggen en daarna overvloedig in te spuiten
met PTFE olie, paarden middel)
Cees.
dan die waarmee deze draad begon.
( De Pionier potmeters zijn soms te redden door ze een dag in de
alcohol of spiritus te leggen en daarna overvloedig in te spuiten
met PTFE olie, paarden middel)
Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
16 jan 2017 18:52 #64682
door Huub
Ben eens met een grote zware pioneer versterker
bezig geweest daar was de stappen potmeter stuk van
Met de doorgaanse potmeters was en blijft het ongelijk
En toen heb ik een nieuwe ALPS besteld
En het was gelijk prima in orde ook met de gelijk loop per kanaal
Alps is echt een aanrader .Wel iets duurder
Huub
bezig geweest daar was de stappen potmeter stuk van
Met de doorgaanse potmeters was en blijft het ongelijk
En toen heb ik een nieuwe ALPS besteld
En het was gelijk prima in orde ook met de gelijk loop per kanaal
Alps is echt een aanrader .Wel iets duurder
Huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
16 jan 2017 18:30 #64680
door Cees
En als het dan toch nauwkeurig moet, dan kun je natuurlijk ook twee goede mono
potmeters gebruiken.
Daarmee kun je dan tevens op het gehoor de juiste balans instellen,
want in een gewone huiskamer plant het geluid zich niet zuiver symmetrisch voort.
En onze beide oren horen ook nog verschillend.
Dat blijkt b.v uit een goede gehoor test in het ziekenhuis.
Daaruit bleek. dat de beide oren ook nog een verschillende frequentie karakteristiek
hadden.
Dat zou dan weer gecorrigeerd kunnen worden d.m.v 2 parametrische equalizers ?
Een voor elk oor.
Maar...waar zijn we dan mee bezig?
Gewoon een goede installatie en boxen, een goede stereo vol pot in een kastje en
genieten maar. Of twee blauwe ALPS, een voor R en een voor L.
Dus zo'n dure potmeter is alleen zinnig in een opname studio.
Voor dat geld kun je ook heel veel CD's of andere hobby spullen kopen.
Cees.
potmeters gebruiken.
Daarmee kun je dan tevens op het gehoor de juiste balans instellen,
want in een gewone huiskamer plant het geluid zich niet zuiver symmetrisch voort.
En onze beide oren horen ook nog verschillend.
Dat blijkt b.v uit een goede gehoor test in het ziekenhuis.
Daaruit bleek. dat de beide oren ook nog een verschillende frequentie karakteristiek
hadden.
Dat zou dan weer gecorrigeerd kunnen worden d.m.v 2 parametrische equalizers ?
Een voor elk oor.
Maar...waar zijn we dan mee bezig?
Gewoon een goede installatie en boxen, een goede stereo vol pot in een kastje en
genieten maar. Of twee blauwe ALPS, een voor R en een voor L.
Dus zo'n dure potmeter is alleen zinnig in een opname studio.
Voor dat geld kun je ook heel veel CD's of andere hobby spullen kopen.
Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
16 jan 2017 18:02 - 16 jan 2017 18:21 #64679
door Bert V.
Een mooie glimmende behuizing, of wellicht een mechanisch top-product; alhoewel een "simpele" uitvoering met dezelfde Ohms-waarde gaat gewoonlijk ook een "eeuwigheid" mee!
Een test zou dit kunnen uitwijzen.
Bert
(De nu gelezen reactie van Cees (PA) geeft al een duidelijke verklaring, maar de prijs blijft extreem!)
Een test zou dit kunnen uitwijzen.
Bert
(De nu gelezen reactie van Cees (PA) geeft al een duidelijke verklaring, maar de prijs blijft extreem!)
Laatst bewerkt 16 jan 2017 18:21 door Bert V..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.