Philips RH580
Franc schreef : Hoi Wilm,
Dat is in ieder geval het bijbehorende spelertje.
Er schijnt er nog een te bestaan die erbij hoort.
Misschien een voorloper of opvolgend model in dit setje wat best lang achtereen gemaakt is.
Ik meen van 69-73.
Groet Frank
Begin zeventiger jaren had je een set bestaande uit de 22RH580, de tuner22RH680 en als grammofoon een 22GA205 . De luidsprekerboxen die bij dat setje hoorde waren van die vierkante boxen, de 22RH410.
Gr. Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
RH 540 kan er ook wezen met de 2x 10 wat rein vermogen
voldoet ook aan de Din 45,500..2x10 w. Hifi
met automatische Fysiolgie contour Deze versterker kan er ook wat moois van geven het geluid .
Ik gebruik deze ook aan mijn Computter en speel er ook een plaatje over
Ik heb grote lange zuil boxen er aan gedaan van Lorens 20 Watt
Ik heb de zuilen zowat tegen het plavond dwars opgehangen met rubber stoppel er tussen
Zo dat deze wat af hangen aan de voorkant LS.van de wand klinkt zeer prettig mooi versterkerje pouwer is behoorlijk ook.
Er zit ook bvb vier spec ingangen op Dyn Kristal band recorder en tuner
De band recorder ingang word ook bedoelt als kristal .
deze versterker vind ik nog iets beter als de RH 580 .. maar die voldoet ook redelijk wel
wat ik ook een pluspunt vind van ouderen transitor versterkers dat er meestal een goede kristal
ingang op zit ik gebruik dat ook nog wel bvb een philips wisselaar .
en als men dat soort versterkertjes hoort spelen met redelijke aangepaste boxen
Dan denk men meer behoeft ook niet in de kamer wat een mooi en diep en helder geluid toch
werkelijk waar ..en pouwer meer als genoeg..Ik vind het Echt een aanrader ..
Ik heb destijd ook bij de weergever 78T club zo,n versterker geplaatst met een goede merk hoofd telefoon
Voor de LP.s te kunnen beluisteren deze voldoet ook al jaren goed ..met een dual 1019. er op aangesloten
voor lP en bvb 45t platen .. met normaal LP AT element .. op 2,5 gram ..dus geen elipt .
Huub
Dat is in ieder geval het bijbehorende spelertje.
Er schijnt er nog een te bestaan die erbij hoort.
Misschien een voorloper of opvolgend model in dit setje wat best lang achtereen gemaakt is.
Ik meen van 69-73.
Groet Frank
Asjemenou. Hier nogeen! Krijg wel andere associaties bij "anti-RIAA", maar dat ligt meer op het vlak van MP3z... :lol:Franc schreef : Echter is er bij de overige ingangen zoals tuner, recorder voorzien in een anti RIAA correctienetwerk.
Heel apart dit en heb dit nimmer eerder gezien!
Tjerk, 9ZZ
De heb zelf de complete installatie in bezit: De platenspeler, tuner, versterker en de 22RH482.
Ik zal bij gelegenheid eens een foto maken.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.