Hi-Q apparatuur
Philips BX642A - sublieme restauratie en zeer grondige revisie
05 jan 2015 19:18 #49517
door jontl
Gr, Jon
Beantwoord door jontl in topic Philips BX642A - sublieme restauratie en zeer grondige revisie
Hoi Gerrit,
Mooi setje!
Ik ben rustig aan bezig een B6X62A te restaureren. De mijne is de speciale export versie met FM tot 108.
Ik ben wel benieuwd naar de technische aanpassingen die zijn gedaan, is dit ergens te lezen?
Veel plezier met de set.
Gr. Jon
Mooi setje!
Ik ben rustig aan bezig een B6X62A te restaureren. De mijne is de speciale export versie met FM tot 108.
Ik ben wel benieuwd naar de technische aanpassingen die zijn gedaan, is dit ergens te lezen?
Veel plezier met de set.
Gr. Jon
Gr, Jon
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Gerrit PD1GL
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerrit PD1GL
- [Gerrit PD1GL]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
05 jan 2015 18:50 #49516
door Gerrit PD1GL
HI-Q liefhebber
Beantwoord door Gerrit PD1GL in topic Philips BX642A - sublieme restauratie en zeer grondige revisie
De close up geeft de kleur van het vinyl beter weer, vandaar de foto-toevoeging.
HI-Q liefhebber
05 jan 2015 18:45 #49515
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Philips BX642A - sublieme restauratie en zeer grondige revisie
Nu ik dat knoeiwerk met die condensator zie snap ik dat het opnieuw gedaan is, hoewel het er op het eerste gezicht goed uit zag. Als de originele beugel echt niet meer te gebruiken is, bevestig ik op die plaats een drie-polige draadsteun en zet daar de condensator op vast en breng dan de originele aansluitingen naar de draadsteun.
Zo heb ik dat gedaan bij de AG9006, waar bijna alle condensatoren onder een soort plastic strip vast zitten.
Groeten,
Peter
Zo heb ik dat gedaan bij de AG9006, waar bijna alle condensatoren onder een soort plastic strip vast zitten.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
05 jan 2015 18:35 #49514
door peter1952
Peter Boin,
Beantwoord door peter1952 in topic Philips BX642A - sublieme restauratie en zeer grondige revisie
Het leek op de eerste foto's veel geler dan bij de close-up en dat verschil met het origineel was wel erg groot.
Bij de close-up lijkt het veel donkerder.
Maar als de gebruiker tevreden is, is het goed.
Groeten,
Peter
Bij de close-up lijkt het veel donkerder.
Maar als de gebruiker tevreden is, is het goed.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
- Gerrit PD1GL
- [Gerrit PD1GL]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
05 jan 2015 18:33 #49513
door Gerrit PD1GL
HI-Q liefhebber
Beantwoord door Gerrit PD1GL in topic Philips BX642A - FOTO UPDATE, toestand vinyl, toestand radio
Helaas was het vinyl zeer dun geworden en was denk ik voor 60-70% los. De vraag stond voor of nu of later ingrijpen.
Het was inmiddels zo dun dat er al een klein scheurtje erin gekomen was. Ook was het vinyl in de loop van 60 jaren door de zon (vies)verkleurd. Aangezien de radio toch uit de kast moest leek het mij verstandig om e.e.a. te combineren. Het vinyl kon niet meer netjes losgehaald worden. Waar het nog vast zat heeft iemand een soort kit gebruikt om het in het verleden op eenvoudige wijze vast te maken/kitten. De kast moest opnieuw glad gemaakt worden, dit is gelukt.
Het vinyl zit er volgens mij keurig op, vooral het afhalen en opnieuw plaatsen van de sier-strips lijkt mij een zéér lastige klus! Het vinyl dat nu gebruikt is heeft duidelijk meer kwaliteit en heeft een zekere 'aaibaarheidsfactor' :lol:
Helaas was de radio niet in originele staat, er was al eens 'knutselaar' mee bezig geweest. Over kit gesproken :woohoo: :
Hoe het wel kan, bijvoorbeeld met nieuwe buisvoetjes i.p.v. 'verkoolde te laten zitten';
Zoals de radio eruit ziet klinkt ie ook :thumbsup:
Het was inmiddels zo dun dat er al een klein scheurtje erin gekomen was. Ook was het vinyl in de loop van 60 jaren door de zon (vies)verkleurd. Aangezien de radio toch uit de kast moest leek het mij verstandig om e.e.a. te combineren. Het vinyl kon niet meer netjes losgehaald worden. Waar het nog vast zat heeft iemand een soort kit gebruikt om het in het verleden op eenvoudige wijze vast te maken/kitten. De kast moest opnieuw glad gemaakt worden, dit is gelukt.
Het vinyl zit er volgens mij keurig op, vooral het afhalen en opnieuw plaatsen van de sier-strips lijkt mij een zéér lastige klus! Het vinyl dat nu gebruikt is heeft duidelijk meer kwaliteit en heeft een zekere 'aaibaarheidsfactor' :lol:
Helaas was de radio niet in originele staat, er was al eens 'knutselaar' mee bezig geweest. Over kit gesproken :woohoo: :
Hoe het wel kan, bijvoorbeeld met nieuwe buisvoetjes i.p.v. 'verkoolde te laten zitten';
Zoals de radio eruit ziet klinkt ie ook :thumbsup:
HI-Q liefhebber
05 jan 2015 18:14 #49509
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Philips BX642A - sublieme restauratie en zeer grondige revisie
Hallo Gerrit,
het ziet er goed uit dit kan ook het is jouw beslissing wat ook een ander er van denkt
er is gewoon een reden dat het oude vinyl eraf ging
het is jouw keuze.
het ziet er goed uit dit kan ook het is jouw beslissing wat ook een ander er van denkt
er is gewoon een reden dat het oude vinyl eraf ging
het is jouw keuze.
René Daemen