Skip to main content
Hi-Q apparatuur

Lenco L70

Meer
03 aug 2012 22:28 #20010 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Lenco L70
Klaas,
De Lenco L75 vind ik ook een zeer mooie platenspeler, zeker als je een vroeg exemplaar zoals jij hebt.
Ik had een L76/S maar vond deze niet echt in het plaatje van mijn B7X73A set passen zie foto.
Ik heb hem via de bekende site verkocht en hij was snel weg voor een voor mij acceptabel bod waardoor ik min of meer kiet speelde met de aanschaf van de L70.
Ik ben net als jij benieuwd of iemand wat kan roepen betreffende het element.

Mvg.
Bert
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
03 aug 2012 22:14 #20009 door klaas
Beantwoord door klaas in topic Lenco L70
Hallo Bert,

Een mooie grammofoon heb je daar! Zelf bezit ik een L75, nieuw gekocht door mijn schoonvader in 1967 of 68. Een vroeg type, met de bakelieten knoppen nog. Deze grammofoon draait ook prima zonder rumble en goed op toeren.

De naald die je hebt, lijkt erg veel op mijn naald en element. Het zou Lenco origineel kunnen zijn. Ik hoop op meer reacties van echte kenners...

Veel plezier ermee!

Groeten, Klaas.

Meer
03 aug 2012 21:37 #20008 door Bert Kn
Lenco L70 werd gestart door Bert Kn
Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een Lenco L70.
Deze ga ik inzetten op Mijn HQ B7X73A set, welke nog door Henk en Peter gereviseerd gaat worden.
Ik heb hem opgehaald bij een jong paar ik schat hooguit 21 a 22 jaar.
Zij verkochten hem in opdracht van zijn Opa welke deze nieuw had gekocht ergens rond 1966.
Ik ben nu dus de tweede eigenaar.
Gastvrij als Brabanders zijn kreeg ik een bakkie plus de bekende Brabantse bol aangeboden.
Echter ik had maar een doel, naar huis om dit juweel te gaan proberen.
Het element wat er in zit is mij onbekend, weet iemand toevallig welke dit is.
Op voorhand heb ik al wel een Shure M44-7 besteld deze is vandaag verzonden en zal waarschijnlijk morgen bezorgd worden.
De platenspeler werkt feilloos zonder rumble en exact op toeren.
Nu nog een Garrard 4HF voor mijn B8X72A en de zaak is qua platenspelers compleet.
Hier onder de afbeeldingen.

Mvg.
Bert

Gemaakt door Kunena