Skip to main content
Radio's van 1970 tot heden

Philips LS 9748.M .A 800 ohm

Meer
29 jun 2021 15:00 - 29 jun 2021 15:09 #91171 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips LS 9748.M .A 800 ohm
Bert deze spiekers zitten ook in Biamply Serie OTL radio,s 800 ohm 
ik was er een tegen gekomen IN  de sloop de radio 800.M goud  kleur magneet 
De zonder HT kelk zit in de radio,s met extra HT .LS
Deze zitten ook inde radio,s met Comby tonen regelaar
achter de volumen knop . Het valt mij op dat het gehelen toon gebied
Goed aanwezig is . omede deze enket gebruikt worden ze bezitten een
Goud kleurige magneet dat soort spiekers geeft het ook laag ohmig 5.ohm
denk dat de spieker .6.watt is met volmagneet het zijn zeer prettige spiekers 
met het gehelen toon gebied mooi hoog ook sprankelend 
 Ik wil ook daar me zeggen komt men SLOOP radio tegen waar zo,n
Exemplaar in zit  zo wel, hoog ohmig als laag ohmig.. PAK hem beet  .
 Dat is Mazzel voor later of heden gebruik voor de oude HIFI keten Buizen 
huub
Laatst bewerkt 29 jun 2021 15:09 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
29 jun 2021 14:51 - 29 jun 2021 14:54 #91170 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips LS 9748.M .A 800 ohm
Dag Huub 
Een 9748AM 800 ohm met HT kelk is mij niet bekend.
Bij gebrek aan een goede 9710A in een B8X72A radio heb ik daar eens de 9748A voor gebruikt.
Kan niet zeggen dat ik dat minder goed vond klinken.
In radio's een prima vervanger voor de 9710A.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 29 jun 2021 14:54 door Bert Kn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
29 jun 2021 11:13 - 29 jun 2021 11:47 #91168 door Huub
Ik heb een PH..9748 M .800 ohm aangesloten 
 op mijn plano  .800 ohm  
de luidspreker  heb ik in een houte PH radio omroep gedaan 
 en deze boven op de plano gezet en een schakelaartje
 in het achter schot gemaakt om naar willeleur de inwendige spieker
 te kunnen afschakelen naar wens  .de radio is meer voor MONO gebruik
Kan ok stereo gebruikt  geschakelt worden met MONO en Stereo  schakelaar
 Ik moet opmerken dat zo,n spieker dubbelconus HT 800 ohm  voortreffelijk past 
 Ik heb er een dual aan met dual inbouw vvst  type tvv 47 deze is beter als de ouderen type 46
 waarom de dual dan kan ik ook Dyn 78t draaien  .verders alles stereo en mono 
heb zo diverse dyn elementen.
 het zijn toch zeer prettige goede spiekers de  PH  9748 typens  mooi breed geluid 
 met ook alles hoor baar deze zijn aanwezig in de tafel radio,s 
Philips  zo wel de M.typens an zonder HT kelk
 Ik mag de spiekers Graag  deze hellen naar de kroon serie 9710 ..
 Zo kan men met een goede Plano radio ook nog wel wat kanten op 
 huub
  
 
Laatst bewerkt 29 jun 2021 11:47 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena