- Berichten: 8947
Radio's van 1970 tot heden
Nieuw luidsprekersetje voor de pc.
12 mrt 2020 11:54 - 12 mrt 2020 12:02 #82541
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Nieuw luidsprekersetje voor de pc.
Het is altijd zeer prettig met beluisteren
van goeden muziek dat ook veeel op internet staat
dat het goed over komt dat is gewoon genietten .
ik heb een kleine PH versterker met goeden boxen niet te groot
de versterker is maar twee keer 12 watt en rijk aan versterking genoeg
de RH 540 ..het is ook een PH versterker waar men ook goed
voor ouden plaatjes een kristal PU op kan gebruiken
de recorder ingang is daar spec goed voor vooral met PH elementen
meer heeft men eigenlijk niet nodig voor in huis
dat versterkerje is zeer goed gemaakt door PH
mankeert ook nooit wat en word veel gebruikt goed van klank ook
doet niet onder voor een buizen bakje is zelfs beter
huub
van goeden muziek dat ook veeel op internet staat
dat het goed over komt dat is gewoon genietten .
ik heb een kleine PH versterker met goeden boxen niet te groot
de versterker is maar twee keer 12 watt en rijk aan versterking genoeg
de RH 540 ..het is ook een PH versterker waar men ook goed
voor ouden plaatjes een kristal PU op kan gebruiken
de recorder ingang is daar spec goed voor vooral met PH elementen
meer heeft men eigenlijk niet nodig voor in huis
dat versterkerje is zeer goed gemaakt door PH
mankeert ook nooit wat en word veel gebruikt goed van klank ook
doet niet onder voor een buizen bakje is zelfs beter
huub
Laatst bewerkt 12 mrt 2020 12:02 door Huub.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
11 mrt 2020 23:32 - 11 mrt 2020 23:36 #82537
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Nieuw luidsprekersetje voor de pc. werd gestart door RR1957
Wat leukers dan, als we toch meer thuis moeten zijn.
Ik kijk graag series en films op mijn pc, vaker dan op de flatscreen eigenlijk.
Kortom, Netflix, iTunes en NPOstart zijn de favorieten.
Dan wil je er ook een beetje fatsoenlijk geluid bij.
Nu had ik daar 15 jaar lang een leuk setje van JBL bij. Systeem twee satellietjes
en een baskastje.
Maar helaas heeft één van de 'satellietjes' het begeven en is de rubberen
ophanging geheel naar zijn mallemoer gegaan. De geluidseffecten van een film
werden teveel voor hem.
Dus op zoek naar een ander setje en die vond ik van een onbekend merk met
hetzelfde principe : twee satellieten en een baskast. Genaamd Titan 2.1, jawel.
Op zich een aardig geluid, goed genoeg, al kan het uiteraard ook altijd beter,
maar dan wordt het ook al gauw een stuk duurder dan wat ik wilde uitgeven.
Op zich blijft zo een stereo 'Hi-Q' systeem toch wel mijn favoriet.
De nieuwe set is wel zeer krachtig, 60 watt met een piekvermogen van 120 watt.
Kortom, de basweergave kan zeer indrukwekkend genoemd worden met een
voelbare dreun zoals in de bioscopen. Als ik dat zou willen althans, maar dat
is niet zo. De baskast staat gewoon onopvallend onder de tafel/bureau.
Die baskast (van hout) is het centrale zenuwstelsel van de set waar de twee
satellieten op aangesloten worden. Vanuit die baskast is uiteraard ook de aansluiting
van de pc. Verder gewoon de stekker in het stopcontact. Er zit nog een aardig dingetje
bij voor het volume en aansluiting voor een koptelefoon en voor MP3/smartphone.
Op de baskast zit ook nog een volumeregeling en toonregeling. Maar uiteraard regel je
het volume eigenlijk met de pc.
Er zit ook nog een 'smart power management function' op.... (kan ook uit).
We kunnen voorlopig weer voort.
Ik kijk graag series en films op mijn pc, vaker dan op de flatscreen eigenlijk.
Kortom, Netflix, iTunes en NPOstart zijn de favorieten.
Dan wil je er ook een beetje fatsoenlijk geluid bij.
Nu had ik daar 15 jaar lang een leuk setje van JBL bij. Systeem twee satellietjes
en een baskastje.
Maar helaas heeft één van de 'satellietjes' het begeven en is de rubberen
ophanging geheel naar zijn mallemoer gegaan. De geluidseffecten van een film
werden teveel voor hem.
Dus op zoek naar een ander setje en die vond ik van een onbekend merk met
hetzelfde principe : twee satellieten en een baskast. Genaamd Titan 2.1, jawel.
Op zich een aardig geluid, goed genoeg, al kan het uiteraard ook altijd beter,
maar dan wordt het ook al gauw een stuk duurder dan wat ik wilde uitgeven.
Op zich blijft zo een stereo 'Hi-Q' systeem toch wel mijn favoriet.
De nieuwe set is wel zeer krachtig, 60 watt met een piekvermogen van 120 watt.
Kortom, de basweergave kan zeer indrukwekkend genoemd worden met een
voelbare dreun zoals in de bioscopen. Als ik dat zou willen althans, maar dat
is niet zo. De baskast staat gewoon onopvallend onder de tafel/bureau.
Die baskast (van hout) is het centrale zenuwstelsel van de set waar de twee
satellieten op aangesloten worden. Vanuit die baskast is uiteraard ook de aansluiting
van de pc. Verder gewoon de stekker in het stopcontact. Er zit nog een aardig dingetje
bij voor het volume en aansluiting voor een koptelefoon en voor MP3/smartphone.
Op de baskast zit ook nog een volumeregeling en toonregeling. Maar uiteraard regel je
het volume eigenlijk met de pc.
Er zit ook nog een 'smart power management function' op.... (kan ook uit).
We kunnen voorlopig weer voort.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 11 mrt 2020 23:36 door RR1957.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.