Radio's van 1970 tot heden
Philips RP 698.11 UHF Receiver RO 609
13 nov 2019 06:55 #80597
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Philips RP 698.11 UHF Receiver RO 609
"Engelse drop"-C's suggereren nog wat oudere bouw, begin jaren zeventig. Denk K7/K8.
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
13 nov 2019 03:47 - 13 nov 2019 04:01 #80594
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Philips RP 698.11 UHF Receiver RO 609
Mijn antwoord kon je inderdaad opvatten als dat ikniet wist van de aanwezigheid van Philips in Zweden, maar ik weet wel dat ze een fabriek in Norrköping hebben gehad van begin jaren '40 tot begin jaren '90, en onder Whirlpool Europe zelfs tot voor een paar jaar geleden. Daar kwamen achtereenvolgens radio's en hifi, TV's (K70, K80, K9, K11, K12, K40 t/m ontwikkeling 3A) en magnetronovens vandaan en tussendoor nog afstandsbedieningen. Allemaal consumentenspul dus.
Dit apparaat valt onder PTI/TDS en ik dacht altijd dat die niet voorbij Kopenhagen waren gekomen. Vandaar mijn verbazing. Kwam dus ook uit Stockholm en niet uit Norrköping.
Wat het bouwjaar betreft denk ik aan de hand van de foto's op ebay een 10 jaar eerder dan jij. Ik noemde 'relatief recent' zonder verder goed te kijken. De samenstelling heeft nog een oude stijl codenummer, maar dat kan langer gebruikt zijn wegens defensieleveringen. Wat weggeeft dat het apparaat toch vrij oud is, is de dubbele nummering op een blauwe axiale elco. Als ik een gooi moest doen is het apparaat van kort na de introductie van "Engelse drop" condensatoren. Nu nog eens uitzoeken wanneer dat was.
Misschien kan Marcel eens bij de zijne kijken naar datumcodes op transistoren als hij het wil weten.
P.S. jammergenoeg is de 3A toen naar Brugge verhuisd in plaats van naar de prullenbak, maarja Philips had een high-end chassis nodig. Trouwens geen kritiek op Zweedse producten in het algemeen, dat was voor de rest uitstekend spul.
Dit apparaat valt onder PTI/TDS en ik dacht altijd dat die niet voorbij Kopenhagen waren gekomen. Vandaar mijn verbazing. Kwam dus ook uit Stockholm en niet uit Norrköping.
Wat het bouwjaar betreft denk ik aan de hand van de foto's op ebay een 10 jaar eerder dan jij. Ik noemde 'relatief recent' zonder verder goed te kijken. De samenstelling heeft nog een oude stijl codenummer, maar dat kan langer gebruikt zijn wegens defensieleveringen. Wat weggeeft dat het apparaat toch vrij oud is, is de dubbele nummering op een blauwe axiale elco. Als ik een gooi moest doen is het apparaat van kort na de introductie van "Engelse drop" condensatoren. Nu nog eens uitzoeken wanneer dat was.
Misschien kan Marcel eens bij de zijne kijken naar datumcodes op transistoren als hij het wil weten.
P.S. jammergenoeg is de 3A toen naar Brugge verhuisd in plaats van naar de prullenbak, maarja Philips had een high-end chassis nodig. Trouwens geen kritiek op Zweedse producten in het algemeen, dat was voor de rest uitstekend spul.
Laatst bewerkt 13 nov 2019 04:01 door maarten.
12 nov 2019 16:21 - 12 nov 2019 16:22 #80586
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Philips had zeer zeker een grote aanwezigheid in Zweden en dit moet daar een product van zijn. Bijvoorbeeld de K80 kleuren-TV komt er ook vandaan. Ik denk dat dit ding eind jaren zeventig begin jaren tachtig is ontwikkeld en gebouwd.
Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 12 nov 2019 16:22 door PE9ZZ.
12 nov 2019 12:40 - 12 nov 2019 12:42 #80584
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Philips RP 698.11 UHF Receiver RO 609
Een schema vinden zal wel lastig worden; het is een relatief 'modern' apparaat. Zit er bij jou eenzelfde typeplaatje op en ook Made in Sweden? Dat is voor mij weer iets nieuws. Mogelijk geleverd aan SAAB door de lokale Philipsfabriek ofzo. Ik ken alleen Hamburg, Hilversum en Kopenhagen als productielocaties voor dit soort apparaten.
Laatst bewerkt 12 nov 2019 12:42 door maarten.
12 nov 2019 07:03 - 12 nov 2019 07:05 #80582
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Dit is een professionele luchtvaartontvanger. AM op één kristalgestuurd kanaal. Plaats eens scherpe foto's van deze delen:
Het tweede plaatje suggereert een frequentiegebied van 210-300 MHz. Dus nog net VHF...
Het tweede plaatje suggereert een frequentiegebied van 210-300 MHz. Dus nog net VHF...
Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 12 nov 2019 07:05 door PE9ZZ.
- Marcel
- [Marcel]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
11 nov 2019 21:09 - 11 nov 2019 21:17 #80578
door Marcel
Philips RP 698.11 UHF Receiver RO 609 werd gestart door Marcel
Geen eBay APP ID en/of Cert ID ingesteld in Kunena configuratieIk heb vandaag een heel vreemd apparaat gekocht in de kringloop. Het is een UHF ontvanger en ik heb geen idee hoe ik dit zou moeten aansluiten of hoe het werkt. Even op google gezocht en het is precies dezelfde
?
Laatst bewerkt 11 nov 2019 21:17 door Marcel.