Skip to main content
Televisie tot 1970

Waar en hoe een tv te kopen?

Meer
28 feb 2011 19:30 #2262 door leonardo
Beantwoord door leonardo in topic Re: Waar en hoe een tv te kopen?
Hallo Harry,

Ik denk dat maar een klein percentage van de aanbieders het echt niet weet of het gevaarte werkt of niet. Daaronder vallen waarschijnlijk de meeste mensen die de stekker er niet in durven te steken vanwege een panische angst op een ontploffing en een ongewenste doorbraak naar de buren.
Je kunt er dus wel vanuit gaan dat de tv het gewoon niet doet. Ben je van alle hoopvolle verwachtingen meteen genezen.

Dat je op MP de hoofdprijs betaald zal meestal wel kloppen. De kans dat zo'n toestel via de forums tegen een klein prijsje wordt aangeboden is echter ook niet bepaald groot.
Daarnaast moet je beseffen dat de meeste tv's dringend onderhoud nodig hebben al spelen ze evt. op dat moment (nog even) prima.
Alleen als je er een van een betrouwbare verzamelaar koopt die jou verteld (en laat zien) dat het toestel gerestaureerd is mag je iets verwachten.
Optie is ook natuurlijk dat je het zelf kan/doet of een technisch vriendje in de buurt hebt.
Mocht je niet zo technisch zijn dan is het waarschijnlijk beter om een gereviseerd toestel te kopen.
Daar betaal je wel voor maar als je de techniek niet onder de duim hebt kan het je een hoop ergenis/geld besparen.

Duur? Ach, de TX400 kost niet zoveel meer hoor. Dat was een jaar of 10 geleden wel anders.
De Erres is wat zeldzamer dus daar mag je zeker iets meer voor neerleggen.

mvg. leo
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
28 feb 2011 19:06 #2260 door Harry B
Hallo forumleden,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een knappe Philips TX400U of een Erres KY311U. Op MP.nl verschijnen ze af en toe, maar bijna altijd met de opmerking dat ze het niet doen, of, nog mooier, "werking onbekend". Vooral bij het laatste vraag ik me af: hoezo, werking onbekend? Je weet toch wel of een toestel het doet of niet? Ik krijg in ieder geval het gevoel dat ik op MP.nl de hoofdprijs moet betalen. 175 euro of meer voor een toestel dat het niet doet.....

Wat is wijsheid? Waar kan ik het beste terecht voor de aanschaf? Hier op dit of een ander forum? 'n Keertje alle komende beurzen aflopen? Of toch de gok wagen met MP.nl?

Harry

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena