- Berichten: 3361
Radio's van 1970 tot heden
wel ambi-light of geen ambi-light.
21 feb 2019 16:49 - 21 feb 2019 16:55 #76207
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic wel ambi-light of geen ambi-light.
Hans, dank voor je leuke bijdrage.
Ja, zo zie ik deze flatscreen vaak staan in woonkamers als ik des avonds met de hond wandel.
Vrijstaand en voor een lege wand geplaatst zodat het ambilight maximaal effect heeft.
Bij mij is het nog goed te zien, zij het dat het niet over een hele wand uitspreid is.
Ik wil de tv echter bewust niet vrijstaand hebben zoals ik hier eerder beargumenteerd heb in
verband met de vintage inrichting.
Het is een bijzaak bij de flatscreen waar een ieder zo zijn eigen mening over kan hebben, mede
omdat het ook nog eens op verschillende manieren in te stellen is. Ik heb de intensiteit
ervan inmiddels wat verkleind.
Ook heb ik de tv nu voor de lol met zijn wifi op het internet gezet. Een eenvoudige instelling.
Bij de vorige had ik daar geen behoefte aan. Nu lijkt het me als experiment wel aardig.
Ik kijk nog wel eens naar Netflix bijvoorbeeld en laat de afstandbediening nu een speciale
knop voor dit fenomeen hebben. Klik en ik zit in mijn Netflix account.
Maar dat kon ook al met de AppleTV. Bij deze laatste is de app echter sterk aangepast terwijl
je met de tv op internet gewoon in de reguliere site van Netflix komt.
Is er niks op de reguliere tv zenders (ik kijk nagenoeg nooit naar de commerciëlen) dan kan er
altijd naar Netflix gevlucht worden voor een mooie Engelse of Scandinavische serie of andere
aardigheden.
Ja, zo zie ik deze flatscreen vaak staan in woonkamers als ik des avonds met de hond wandel.
Vrijstaand en voor een lege wand geplaatst zodat het ambilight maximaal effect heeft.
Bij mij is het nog goed te zien, zij het dat het niet over een hele wand uitspreid is.
Ik wil de tv echter bewust niet vrijstaand hebben zoals ik hier eerder beargumenteerd heb in
verband met de vintage inrichting.
Het is een bijzaak bij de flatscreen waar een ieder zo zijn eigen mening over kan hebben, mede
omdat het ook nog eens op verschillende manieren in te stellen is. Ik heb de intensiteit
ervan inmiddels wat verkleind.
Ook heb ik de tv nu voor de lol met zijn wifi op het internet gezet. Een eenvoudige instelling.
Bij de vorige had ik daar geen behoefte aan. Nu lijkt het me als experiment wel aardig.
Ik kijk nog wel eens naar Netflix bijvoorbeeld en laat de afstandbediening nu een speciale
knop voor dit fenomeen hebben. Klik en ik zit in mijn Netflix account.
Maar dat kon ook al met de AppleTV. Bij deze laatste is de app echter sterk aangepast terwijl
je met de tv op internet gewoon in de reguliere site van Netflix komt.
Is er niks op de reguliere tv zenders (ik kijk nagenoeg nooit naar de commerciëlen) dan kan er
altijd naar Netflix gevlucht worden voor een mooie Engelse of Scandinavische serie of andere
aardigheden.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 21 feb 2019 16:55 door RR1957.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21 feb 2019 13:43 - 21 feb 2019 13:50 #76206
door Huub
Beantwoord door Huub in topic wel ambi-light of geen ambi-light.
Ik vind het ziet zo uit
als achterkant zon of het nou zo prettig is ?
ik zie het bij de Fam ook wel met dat licht
ik denk dat de ogen meer buiten sporig gaan opserferen
ik denk gewoon met een aantal schemer lampen dat men
meer bij het beeld blijft en het contrast zal ook beter zijn
het geeft dus naar mijn menig .. uit het beeld aflijding.
men kijkt ook naar het behang zgz . de consentratie van formaat beeld is weg
ik denk dat zo,n achter zijde waards verlichting geen plus punt is .
zo als ik het hier bekijk is het zelfs een irietanten belevenis
met gelijk de stenen wand kan ook zo zijn dat de muur te wit is
huub
als achterkant zon of het nou zo prettig is ?
ik zie het bij de Fam ook wel met dat licht
ik denk dat de ogen meer buiten sporig gaan opserferen
ik denk gewoon met een aantal schemer lampen dat men
meer bij het beeld blijft en het contrast zal ook beter zijn
het geeft dus naar mijn menig .. uit het beeld aflijding.
men kijkt ook naar het behang zgz . de consentratie van formaat beeld is weg
ik denk dat zo,n achter zijde waards verlichting geen plus punt is .
zo als ik het hier bekijk is het zelfs een irietanten belevenis
met gelijk de stenen wand kan ook zo zijn dat de muur te wit is
huub
Laatst bewerkt 21 feb 2019 13:50 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21 feb 2019 10:44 - 21 feb 2019 10:50 #76205
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic wel ambi-light of geen ambi-light.
Hallo René,
Natuurlijk is het jouw goed recht om de Philips tv met Ambilight op jouw manier op te stellen, maar het is eigenlijk niet wat de bedenkers ervan voor ogen hadden. Het leuke van Ambilight is dat de meerkleurige leds die links- en rechtsachter de tv zijn geplaatst een effen lichte achterwand een zelfde kleur geven als de kleur van het beeldscherm op dat moment. Kijk maar naar het volgende promotiefilmpje van Philips: Wel een erg druk filmpje, maar het is demo, met wat er mogelijk is. En dat zwarte ding dat steeds heen en weer schuift bestaat in werkelijkheid uiteraard ook niet.
www.philips.nl/c-m-so/tv/p/ambilight
Maar ja, dan moet je wel zo'n vrije muur achter het toestel hebben en die heeft niet iedereen. Mooie tv heb je trouwens en ik zie dat ik de zelfde Philips tv heb en ik ben er uiterst tevreden over. Ik vind het meekleurende Ambilight heel plezierig en het geeft de indruk dat de tv-beelden niet zo abrubt eindigen aan de rand van het beeldscherm maar langzaam uitwaaieren naar de omgeving.
Natuurlijk is het jouw goed recht om de Philips tv met Ambilight op jouw manier op te stellen, maar het is eigenlijk niet wat de bedenkers ervan voor ogen hadden. Het leuke van Ambilight is dat de meerkleurige leds die links- en rechtsachter de tv zijn geplaatst een effen lichte achterwand een zelfde kleur geven als de kleur van het beeldscherm op dat moment. Kijk maar naar het volgende promotiefilmpje van Philips: Wel een erg druk filmpje, maar het is demo, met wat er mogelijk is. En dat zwarte ding dat steeds heen en weer schuift bestaat in werkelijkheid uiteraard ook niet.
www.philips.nl/c-m-so/tv/p/ambilight
Maar ja, dan moet je wel zo'n vrije muur achter het toestel hebben en die heeft niet iedereen. Mooie tv heb je trouwens en ik zie dat ik de zelfde Philips tv heb en ik ben er uiterst tevreden over. Ik vind het meekleurende Ambilight heel plezierig en het geeft de indruk dat de tv-beelden niet zo abrubt eindigen aan de rand van het beeldscherm maar langzaam uitwaaieren naar de omgeving.
Laatst bewerkt 21 feb 2019 10:50 door Johannes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
20 feb 2019 16:37 - 20 feb 2019 16:41 #76202
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic wel ambi-light of geen ambi-light.
Er is wat overstraling omdat de lichtmeting van het fototoestel
dat op de televisie is gericht. Daardoor lijkt de omgeving ook donker,
terwijl de kamer normaal verlicht is.
Als je de lichtmeting rekening laat houden met de omgeving, zou
de televisie overbelicht zijn.
Als je op wat meer afstand fotografeerd gaat het beter, maar valt de
ambilight al minder op, wat feitelijk ook wel de praktijk is.

dat op de televisie is gericht. Daardoor lijkt de omgeving ook donker,
terwijl de kamer normaal verlicht is.
Als je de lichtmeting rekening laat houden met de omgeving, zou
de televisie overbelicht zijn.
Als je op wat meer afstand fotografeerd gaat het beter, maar valt de
ambilight al minder op, wat feitelijk ook wel de praktijk is.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 20 feb 2019 16:41 door RR1957.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
20 feb 2019 13:38 #76201
door Huub
Beantwoord door Huub in topic wel ambi-light of geen ambi-light.
Maar ik vind het hier bij
toch nog wat te fel branden het geeft contrast
afbraak . het rood is ook wat overdadig
huub
toch nog wat te fel branden het geeft contrast
afbraak . het rood is ook wat overdadig
huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
20 feb 2019 09:45 - 20 feb 2019 09:50 #76198
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic wel ambi-light of geen ambi-light.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 20 feb 2019 09:50 door RR1957.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.