Skip to main content
Radio's van 1970 tot heden

Mino 103 transistor radio

Meer
22 jan 2019 18:54 #75693 door adrie franse
Beantwoord door adrie franse in topic Mino 103 transistor radio
Heren, elco's vervangen inmiddels. Nog steeds alleen maar schreeuwend geruis. Ook op andere locaties buitenshuis. Verdenk toch een of meer torren. Dank voor de suggesties. Groet adrie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
22 jan 2019 17:02 #75689 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Mino 103 transistor radio
Da's natuurlijk gauw genoeg getest met een andere portable.

Tjerk, 9ZZ

Meer
22 jan 2019 16:51 #75688 door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Mino 103 transistor radio
Beste Adrie,

Is de transistor radio soms erg gevoelig voor storingbronnen in en rondom huis? Ik heb een Philips L1X75T transistorradiootje dat daar ook gevoelig voor is. Zodra ik de voeding van het Ziggo modem uitzet wordt het al een stuk beter.
En sinds de overburen hun dak hebben vol gelegd met zonnepanelen is geruis het erger geworden. Maar zodra ik het toestelletje meeneem naar mijn groentetuin, ver van storingbronnen verwijderd, dan speelt het mooi ruisvrij zoals ruim 60 jaar geleden.
Groeten, Hans

Meer
22 jan 2019 15:38 #75685 door adrie franse
Beantwoord door adrie franse in topic Mino 103 transistor radio
Beste Tjerk, dank voor je reactie. Dan ga ik eerst de elco's eens checken/vervangen. Groet Adrie

Meer
22 jan 2019 09:05 #75674 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Mino 103 transistor radio
Ik had een gelijksoortige radio met een vergelijkbare klacht. Uiteindelijk bleek elcootje lek. Daarna speelde die weer als een tierelier. Die torren zijn standaard silicium exemplaren. Vergelijkbare torren zijn BF494 maar zelfs een BC547B zal nog wel werken. Maar die zijn hier niet stuk.

Tjerk, 9ZZ
De volgende gebruiker (s) zei dank u: adrie franse

Meer
22 jan 2019 08:50 #75673 door adrie franse
Al eens eerder over deze radio wat geplaatst. Veel schreeuwerige ruis en weinig muziek en een schema is niet te vinden.

Ik vermoed dat een of meer transistoren versleten zijn.
Ik hoop dat het op de foto is te zien. Ik zou graag een manier weten hoe ik het type van de transistoren kan achterhalen. Het zijn enkele ronde en enkele die op de meer moderne types lijken ( silicium) Op een van die ronde transistoren staat een gele stip. Geen nummer te ontdekken verder. Groet en alvast dank....Adrie

Gemaakt door Kunena