Radio's van 1970 tot heden
Stereo of mono.
02 dec 2018 19:44 - 02 dec 2018 19:44 #74460
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Stereo of mono.
Ja maar jij zegt er ook wat bij
Met de open portieren en wat aan alles meer
dat geeft ook spreiding dus een soort NEP stereo
en dat vind jij ook mooi je heeft dus al wat stereo
in je jonge jaren MEE gekregen dus hou het op mono stereo aan
dat willen jou hersen TOCH ?
huub
Met de open portieren en wat aan alles meer
dat geeft ook spreiding dus een soort NEP stereo
en dat vind jij ook mooi je heeft dus al wat stereo
in je jonge jaren MEE gekregen dus hou het op mono stereo aan
dat willen jou hersen TOCH ?
huub
Laatst bewerkt 02 dec 2018 19:44 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
02 dec 2018 19:42 - 02 dec 2018 19:42 #74459
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Stereo of mono.
Tja, als je niet weet wat je wil gaan kopen ben je een proleet. Eerst zeggen dat het zo goed klinkt en als het dan monio blijkt te zijn (!) terugkrabbelen, kom op zeg! Ik prefereer zelf stereo maar ik heb ook zat spullen die monio zijn. En ben er blij mee!
Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 02 dec 2018 19:42 door PE9ZZ.
02 dec 2018 19:37 #74457
door FMX
Beantwoord door FMX in topic Stereo of mono.
Beste Lezers, Mijn hersens beduvelen mij ook. Lovely Lovely kwam pas in 1964 uit !
Frans
Frans
02 dec 2018 19:34 #74454
door FMX
Beantwoord door FMX in topic Stereo of mono.
Beste Bert,
Wat mensen wel en /of niet , zeggen te, horen daarmee kan je wel een boekenkast vullen. Ik waag mij er niet aan. Wat mijzelf betreft: als ik het mooie muziek vind en het wordt voor mij aangenaam weergegeven dan ben ik tevreden. Afgezien of het 1, 2 of meer kanaals is opgenomen respectievelijk wordt weergegeven.
Het mono knopje op mijn spullenboel gebruik ik regelmatig als ik vind dat het daardoor beter klinkt.
Ik luister naar mijn bescheiden verzameling 78 toeren platen via een equalizer en ruis filters: als ik het maar lekker vind klinken.
Voor het beoordelen van luidsprekers luister ik altijd maar naar 1 luidspreker met een mono bron. Je oren beduvelen je niet maar je hersenen erachter wel.
Wat klonk in 1960 Chubby Checker (lovely lovely) lekker vanuit een stilstaande Amerikaanse auto met openstaande portieren in onze doodstille straat via een brievenbus platenspeler (Mignon) in de de auto . Ik hoor het nog maar weet wel zeker dat mijn hersenen op dat moment het geluid al verbeterde en mijn herinnering het met de jaren nog verder verbeterd heeft.
Zonder filosofisch te worden : wat is waar ? Techniek is slechts een hulp middel. Zoek echter niet de waarheid maar geniet !
Frans
Wat mensen wel en /of niet , zeggen te, horen daarmee kan je wel een boekenkast vullen. Ik waag mij er niet aan. Wat mijzelf betreft: als ik het mooie muziek vind en het wordt voor mij aangenaam weergegeven dan ben ik tevreden. Afgezien of het 1, 2 of meer kanaals is opgenomen respectievelijk wordt weergegeven.
Het mono knopje op mijn spullenboel gebruik ik regelmatig als ik vind dat het daardoor beter klinkt.
Ik luister naar mijn bescheiden verzameling 78 toeren platen via een equalizer en ruis filters: als ik het maar lekker vind klinken.
Voor het beoordelen van luidsprekers luister ik altijd maar naar 1 luidspreker met een mono bron. Je oren beduvelen je niet maar je hersenen erachter wel.
Wat klonk in 1960 Chubby Checker (lovely lovely) lekker vanuit een stilstaande Amerikaanse auto met openstaande portieren in onze doodstille straat via een brievenbus platenspeler (Mignon) in de de auto . Ik hoor het nog maar weet wel zeker dat mijn hersenen op dat moment het geluid al verbeterde en mijn herinnering het met de jaren nog verder verbeterd heeft.
Zonder filosofisch te worden : wat is waar ? Techniek is slechts een hulp middel. Zoek echter niet de waarheid maar geniet !
Frans
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957
02 dec 2018 19:20 - 02 dec 2018 19:24 #74452
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Stereo of mono.
J e kan voorkeur hebben
Heb je veeel stereo platen En ook Mono platen
dan zal je gewoon zorgen dat je op een stereo spul
ook mono kan afspelen ik heb daar voor een klein schakelaartje
aangrbracht op mijjn stereo techincs tafel omde de versterker alleen stereo is
heb je ook veel mono platen dan een mono afspeel spul hebben die ook zo wel stereo .
kan afspelen de zgz stereo tafel op mono apperatuur dan kan je twee kanten op
vraagt je vind jij stereo beter als mono .. nou dan zeg ik stereo is breder van opvang
mono daar moet je dichter bij de spieker zitten om alles beter mee te krijgen
Je kan ook beter met een grote kamer een radio of versterker gebruiken
met MEER aan luidsprekers . maar moet wel geschikt zijn voor ook stereo mono afspeel
en stereo komt ook meer voor gebruik voor groteren vertrekken het komt breder over
en wat opener van de geluiden .. mono is wat bepropter in de conus maar
vind het niet slecht het maakt ook uit of het HIFI opnamens zijn die zijn wat frisser
in klank ..Kijk Goed stereo is een draaiorgel pirement als je er voor staat
dan hoor je de pouken slaan de acordeon de grote trom de fluit
ga maar eens voor zo,n ding staan op kleine afstand .. het mooiste is een
Belg Mortier dans orgel die is kort van klank en swingt stampt wat .. dus goede stereo
op 2a 3 m. afstand dat is echt stereo .mono alles dicht bij elkander
Hoe vind men dat eigelijk klinken ??? met bvb. met in de mood .kl miller ik heb het gehoort stereo
ter plekke .. haarlem
huub
Heb je veeel stereo platen En ook Mono platen
dan zal je gewoon zorgen dat je op een stereo spul
ook mono kan afspelen ik heb daar voor een klein schakelaartje
aangrbracht op mijjn stereo techincs tafel omde de versterker alleen stereo is
heb je ook veel mono platen dan een mono afspeel spul hebben die ook zo wel stereo .
kan afspelen de zgz stereo tafel op mono apperatuur dan kan je twee kanten op
vraagt je vind jij stereo beter als mono .. nou dan zeg ik stereo is breder van opvang
mono daar moet je dichter bij de spieker zitten om alles beter mee te krijgen
Je kan ook beter met een grote kamer een radio of versterker gebruiken
met MEER aan luidsprekers . maar moet wel geschikt zijn voor ook stereo mono afspeel
en stereo komt ook meer voor gebruik voor groteren vertrekken het komt breder over
en wat opener van de geluiden .. mono is wat bepropter in de conus maar
vind het niet slecht het maakt ook uit of het HIFI opnamens zijn die zijn wat frisser
in klank ..Kijk Goed stereo is een draaiorgel pirement als je er voor staat
dan hoor je de pouken slaan de acordeon de grote trom de fluit
ga maar eens voor zo,n ding staan op kleine afstand .. het mooiste is een
Belg Mortier dans orgel die is kort van klank en swingt stampt wat .. dus goede stereo
op 2a 3 m. afstand dat is echt stereo .mono alles dicht bij elkander
Hoe vind men dat eigelijk klinken ??? met bvb. met in de mood .kl miller ik heb het gehoort stereo
ter plekke .. haarlem
huub
Laatst bewerkt 02 dec 2018 19:24 door Huub.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957
02 dec 2018 18:12 #74451
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Stereo of mono. werd gestart door Bert Kn
Daar wil ik wel wat over roepen.
Toen ik mijn eerste aangekochte AG9004/9007 set op MP had aangeboden omdat ik een mooiere set had aangekocht kwam er een serieuze koper.
Ik had een stereo plaat op de draaitafel tafel gelegd.
Hij was er vol lof over en dol enthousiast , totdat ik vertelde dat het een mono set was.
Toen werd het een heel ander verhaal en ging de koop niet door, voor hem moest het stereo zijn.
Daar snap ik dan helemaal niets van.
Als je zo’n voorvechter van stereo bent hoor je dat toch.
En als jullie je me vragen wat mijn voorkeur heeft, alles stereo , de speler de drager en versterker of alles mono.
Dan kan ik geen keuze in maken.
Ik heb (latere) stereo platen niet die eerste waar ze links zingen en rechts de muziek uitkomt die ik in stereo beter vind klinken en anders om ook oude mono platen die ik mono beter vind klinken.
Toen ik mijn eerste aangekochte AG9004/9007 set op MP had aangeboden omdat ik een mooiere set had aangekocht kwam er een serieuze koper.
Ik had een stereo plaat op de draaitafel tafel gelegd.
Hij was er vol lof over en dol enthousiast , totdat ik vertelde dat het een mono set was.
Toen werd het een heel ander verhaal en ging de koop niet door, voor hem moest het stereo zijn.
Daar snap ik dan helemaal niets van.
Als je zo’n voorvechter van stereo bent hoor je dat toch.
En als jullie je me vragen wat mijn voorkeur heeft, alles stereo , de speler de drager en versterker of alles mono.
Dan kan ik geen keuze in maken.
Ik heb (latere) stereo platen niet die eerste waar ze links zingen en rechts de muziek uitkomt die ik in stereo beter vind klinken en anders om ook oude mono platen die ik mono beter vind klinken.
Mvg.
Bert
De volgende gebruiker (s) zei dank u: FMX