- Berichten: 2280
Radio's van 1970 tot heden
Philips 22RH521 revisie
18 feb 2018 23:09 #70935
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Philips 22RH521 revisie
Tjerk, had inderdaad gekund.
Henk van 't Kruis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
18 feb 2018 22:05 #70934
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Philips 22RH521 revisie
Mooie fix. Ik had alleen R1045 laten zitten.
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
18 feb 2018 20:45 #70933
door admin
Henk van 't Kruis
Philips 22RH521 revisie werd gestart door admin
Ben wat apparatuur aan het opknappen, die al jaren opgestapeld staat. Nu een een 22RH521 met bijbehorende Tuner aangepakt. Eerst de versterker;
De versterker doet het op 1 kanaal niet.
Lampjes zijn defect of doen niets.
Bedrading losgeknipt van het stereo indicatie lampje.
Voedingsweerstand voor de lampjes wordt erg heet,
De LF versteker print is er eenvoudig uit te nemen, Alle Elco's vervangen en print opnieuw doorgesoldeerd en 1 transistor vervangen. Van de voedingsprint Elco's vervangen en de weerstand voor de lampjes in Tattage vergroot.
De bedrading voor het stereo indicatielampje hersteld en een juist lampje gemonteerd van 50mA, er was eerder een 500mA gemonteerd, dat werkte dus niet en was de bedrading maar aangepast en werkte het lampje helemaal niet meer. Is ook de oorzaak geweest dat de weerstand zo heet werd.
De versterker speelde nu al weer op 2 kanalen, alleen de balans potmeter regelde niet netjes meer, Dus met wat geprutst deze vervangen. Instelpotmeters vervangen, haperde. Hierna de versterker afgeregeld volgens de handleiding.
De versterker heeft een metalen en aluminium chassis, de zijkanten zijn bekleed met kunststof, Goed schoongemaakt en opnieuw gelijmd. De houten bovenplaat is beschadigd, dit hersteld, geschuurd en opnieuw gebeitst en gelakt..
Alle contacten soepel- en schoongemaakt, knoppen gereinigd,
Verslagje eindresultaat en tuner herstel volgt nog. Versterker kan nu proefdraaien en dan samengebouwd worden. Mooi geluid.
De versterker doet het op 1 kanaal niet.
Lampjes zijn defect of doen niets.
Bedrading losgeknipt van het stereo indicatie lampje.
Voedingsweerstand voor de lampjes wordt erg heet,
De LF versteker print is er eenvoudig uit te nemen, Alle Elco's vervangen en print opnieuw doorgesoldeerd en 1 transistor vervangen. Van de voedingsprint Elco's vervangen en de weerstand voor de lampjes in Tattage vergroot.
De bedrading voor het stereo indicatielampje hersteld en een juist lampje gemonteerd van 50mA, er was eerder een 500mA gemonteerd, dat werkte dus niet en was de bedrading maar aangepast en werkte het lampje helemaal niet meer. Is ook de oorzaak geweest dat de weerstand zo heet werd.
De versterker speelde nu al weer op 2 kanalen, alleen de balans potmeter regelde niet netjes meer, Dus met wat geprutst deze vervangen. Instelpotmeters vervangen, haperde. Hierna de versterker afgeregeld volgens de handleiding.
De versterker heeft een metalen en aluminium chassis, de zijkanten zijn bekleed met kunststof, Goed schoongemaakt en opnieuw gelijmd. De houten bovenplaat is beschadigd, dit hersteld, geschuurd en opnieuw gebeitst en gelakt..
Alle contacten soepel- en schoongemaakt, knoppen gereinigd,
Verslagje eindresultaat en tuner herstel volgt nog. Versterker kan nu proefdraaien en dan samengebouwd worden. Mooi geluid.
Henk van 't Kruis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.