Radio's van 1970 tot heden
Philips electronic 212 of 312 platenspeler. Voorkeur?
12 mrt 2017 19:29 #65718
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Philips electronic 212 of 312 platenspeler. Voorkeur?
Huub en René, mijn dank voor jullie goeie raad. En inmiddels heb ik al weer een andere heel mooie Philips 22GA312 gevonden en kan ik de beschadigde platenspeler helaas nog gebruiken voor spare parts. Er zat een nieuwe V-snaar en een GP400 op dus die bewaar ik in ieder geval.
En verder speelt de draaitafel na het aanbrengen van een noodverband reparatie al weer twee uur mooie LP's van Queen en Supertramp, maar ik heb nu eenmaal een hekel aan apparatuur die niet meer perfect is in de vorm van gebarsten stofkap en dergelijke onvolkomenheden.
Vandaar dat ik af en toe ook zo'n hekel aan mijzelf heb, maar dat even terzijde :lol:
Dus nu maar hopen dat de nieuw aangeschafte Philips electronic 312 door PostNL onbeschadigd bezorgd wordt.
Groetjes, Hans
En verder speelt de draaitafel na het aanbrengen van een noodverband reparatie al weer twee uur mooie LP's van Queen en Supertramp, maar ik heb nu eenmaal een hekel aan apparatuur die niet meer perfect is in de vorm van gebarsten stofkap en dergelijke onvolkomenheden.
Vandaar dat ik af en toe ook zo'n hekel aan mijzelf heb, maar dat even terzijde :lol:
Dus nu maar hopen dat de nieuw aangeschafte Philips electronic 312 door PostNL onbeschadigd bezorgd wordt.
Groetjes, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
12 mrt 2017 16:52 #65712
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Philips electronic 212 of 312 platenspeler. Voorkeur?
De 312 heeft als ekstra
Dat aan het eind van de plaat de arm omhoog gezet wordt
Verder identiek aan 212
Laatste serie inderdaad met leds.
De 312 heeft een zwarte element houder.
212 van 1971 tot 1974
312 1975/1977
Of gaan voor de 202 electronica de voorloper van de 212
Zelfs kun je daar op 78 toeren draaien
Grt René
Dat aan het eind van de plaat de arm omhoog gezet wordt
Verder identiek aan 212
Laatste serie inderdaad met leds.
De 312 heeft een zwarte element houder.
212 van 1971 tot 1974
312 1975/1977
Of gaan voor de 202 electronica de voorloper van de 212
Zelfs kun je daar op 78 toeren draaien
Grt René
René Daemen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Johannes
12 mrt 2017 16:05 #65710
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips electronic 212 of 312 platenspeler. Voorkeur?
De 312 heeft voor mij de voorkeur
Gezien dat deze een brede snaar gebruikt
meen ook dat deze het kleine snaartje in de metalen doosje niet
Heeft .. Ik zou gaan voor de 312.. GP 400 kan wel de mark 2 zijn ..
nieuwer model ..
Huub
Gezien dat deze een brede snaar gebruikt
meen ook dat deze het kleine snaartje in de metalen doosje niet
Heeft .. Ik zou gaan voor de 312.. GP 400 kan wel de mark 2 zijn ..
nieuwer model ..
Huub
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Johannes
12 mrt 2017 15:58 #65709
door Johannes
Philips electronic 212 of 312 platenspeler. Voorkeur? werd gestart door Johannes
Goede middag,
Na een ongelukje in huis is mijn oude Philips 312 platenspeler nogal beschadigd. Afdekkap kapot, armlift gebroken, en nog meer ellende.
Nu wilde ik weer zo iets dergelijk aanschaffen. Noem het maar jeugdsentiment
Nu bestaat er een uitvoering met typenummer 22GA212 en een met 22GA312. Veel verschillen zie ik er niet aan. Behalve de tiptoetsen met lampjes of met rode leds.
Wat is verstandig om te doen..... een electronic 212 of een electronic 312 aanschaffen. Beide spelers hebben een GP400 element.
Groeten, Hans
Na een ongelukje in huis is mijn oude Philips 312 platenspeler nogal beschadigd. Afdekkap kapot, armlift gebroken, en nog meer ellende.
Nu wilde ik weer zo iets dergelijk aanschaffen. Noem het maar jeugdsentiment
Nu bestaat er een uitvoering met typenummer 22GA212 en een met 22GA312. Veel verschillen zie ik er niet aan. Behalve de tiptoetsen met lampjes of met rode leds.
Wat is verstandig om te doen..... een electronic 212 of een electronic 312 aanschaffen. Beide spelers hebben een GP400 element.
Groeten, Hans