Skip to main content
Radio's van 1970 tot heden

CD met 1000Hz opname

Meer
07 sep 2015 06:52 - 07 sep 2015 07:12 #54710 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic CD met 1000Hz opname
@Maarten:
offtopic
Lelijk is het zeker, maar woorden.org vindt het wel goed:
kilometrage
heeft geen uitgebreide woordinformatie.
Het is echter wel goed gespeld en is goedgekeurd door de Taalunie.

Op de een of andere manier kan ik met voltage wel leven maar alle andere voorbeelden gruw ik bij (amperage! Gewoon stroom man! Overigens geen resultaat.).

Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 07 sep 2015 07:12 door PE9ZZ.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
07 sep 2015 02:39 - 07 sep 2015 02:44 #54709 door maarten
Beantwoord door maarten in topic CD met 1000Hz opname

PE9ZZ schreef : offtopic
Is "kilometrage" eigenlijk wel Nederlands?

Het is Nederlands (achtervoegsel -age uit het Frans geleend ooit), maar wel vrij lelijk omdat in veel gevallen gewoon de grootheid afstand wordt bedoeld (waarbij de eenheid toevallig de kilometer is). Zelfde met voltage (spanning), amperage (stroom) en wattage (vermogen). Sommigen vinden het altijd fout, ik hang de stroming aan die vindt dat je het alleen mag gebruiken bij het aflezen van een instrument of instructie waar de afstand in kilometers is opgegeven, maar zelfs dan kun je het beter over afstand hebben en bij het uitlezen nog een keer expliciet 'km' vermelden als eenheid.
Laatst bewerkt 07 sep 2015 02:44 door maarten.

Meer
07 sep 2015 02:29 - 07 sep 2015 02:46 #54708 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic CD met 1000Hz opname

Wat ik in de loop der jaren ervaren heb is dat een hoop Philips loopwerken überhaupt geen 80 minuten CDR's herkennen ,ongeacht hoeveel er op is opgenomen

Henk.
Deze ervaring had ik ook met de wat latere Philips 304 van een vriend gekregen totdat hij het twee dagen geleden volledig begaf.
Afgelopen middag heb ik hem opengegooid en viel me op dat de cd niet ging draaien bij starten om de CD in te lezen.
Oorzak opgelost door het motortje wat redelijk vastzat even te helpen en vervolgens met speciale olie voor kunststof lagers op de gok niet wetende of ik het op de juiste plek aanbracht behandeld.
Baat het niet dan is het jammer.
Na deze behandeling werkte hij weer perfect.
Daarna nog even de proef op de som genomen en er een 80 minuten CD-R van de Eagles welke voorheen niet werkte erin gepropt en zowaar die speelt hij nu ook af.
Het inlezen van deze CD duurt wel wat langer.
Deze speler heeft nu ook niet meer de hebbelijkheid om bij het kiezen van het volgende nummer of het nummer daarvoor de mist in te gaan.
Aan deze speler is elektronisch nooit wat gedaan en speelt na al die jaren nog als een tierelier :lol:

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 07 sep 2015 02:46 door Bert Kn.

Meer
05 sep 2015 22:11 - 05 sep 2015 22:13 #54665 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic CD met 1000Hz opname
offtopic

maarten schreef : dus UKKV (uw kilometrage kan variéren).

Ik was die letterlijke vertaling van YMMV (Your Mileage May Vary) nog nergens tegengekomen. Is "kilometrage" eigenlijk wel Nederlands?

Overigens slikt mijn CDD882 geen CDRW's, wel CDR's. Geen idee eigenlijk waarom niet.

Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 05 sep 2015 22:13 door PE9ZZ. Reden: CDD882

Meer
05 sep 2015 18:53 #54663 door Huub
Beantwoord door Huub in topic CD met 1000Hz opname
DE oude CD spelers van philips met dat schuine vrondje
Doen het meestal goed nikkel type aan de onder kant een schuin stukje balk
Huub

Meer
05 sep 2015 18:37 #54662 door maarten
Beantwoord door maarten in topic CD met 1000Hz opname
Ik meen begrepen te hebben dat juist sommige oudere Philips spelers wel degelijk CDRW's afspelen, maar het staat bij lange na niet in de specs natuurlijk, dus UKKV (uw kilometrage kan variéren).

Gemaakt door Kunena