Radio's van 1970 tot heden
Hapé 2021 wekkerradio
- Henk van t Kruis
- [Henk van t Kruis]
-
Minder
Meer
21 aug 2015 21:56 #54275
door Henk van t Kruis
Beantwoord door Henk van t Kruis in topic Hapé 2021 wekkerradio
[url=http://www.hape.nl/site/]En ze leven nog[/url], en dat is op zich alweer een prestatie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21 aug 2015 21:49 - 21 aug 2015 21:56 #54274
door Bapaktua
Beantwoord door Bapaktua in topic Hapé 2021 wekkerradio
Hallo Gino,
Hapé heeft niets met die andere HP te maken.
HP staat voor de namen Hewlett and Packard, twee Amerikaanse heren die deze firma hebben opgericht.
De Hapé op de klokwekker radio was een andere firma, mij bekend als leverancier van o.a. kunststof luidspreker kastjes.
Ik heb er zo omstreeks 1957-1959 tientallen gemonteerd in keukens en slaapkamers.
Werden gebruikt als extra meeluister speakers.
ruud PA0ROJ
.
Hapé heeft niets met die andere HP te maken.
HP staat voor de namen Hewlett and Packard, twee Amerikaanse heren die deze firma hebben opgericht.
De Hapé op de klokwekker radio was een andere firma, mij bekend als leverancier van o.a. kunststof luidspreker kastjes.
Ik heb er zo omstreeks 1957-1959 tientallen gemonteerd in keukens en slaapkamers.
Werden gebruikt als extra meeluister speakers.
ruud PA0ROJ
.
Laatst bewerkt 21 aug 2015 21:56 door Bapaktua.
21 aug 2015 21:38 #54273
door Gino
Als het oud is is het leuk
Hapé 2021 wekkerradio werd gestart door Gino
Kringlopenderwijs liep ik tegen deze ('70-'80ies) wekkerradio aan.
Ik ken Hapé (HP) wel van meetapparatuur, en oplaadbare stroomdragers, maar dit huishoudelijke deel ken ik niet van dit merk.
Het zal vast een badgeplakker zijn, maar ik vraag me af of dit inderdaad zo is, en wie de fabrikant is/was.
Op het WWW wordt ik ook niet veel wijzer.
Wie weet meer ?
Ik ken Hapé (HP) wel van meetapparatuur, en oplaadbare stroomdragers, maar dit huishoudelijke deel ken ik niet van dit merk.
Het zal vast een badgeplakker zijn, maar ik vraag me af of dit inderdaad zo is, en wie de fabrikant is/was.
Op het WWW wordt ik ook niet veel wijzer.
Wie weet meer ?
Als het oud is is het leuk