- Berichten: 3849
Radio's van 1970 tot heden
Afstemknop Philips 22AH876 afgebroken - epoxy?
27 jun 2015 18:19 #53245
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Afstemknop Philips 22AH876 afgebroken - epoxy?
@Ben: 't Is inderdaad opgelost. De radio speelt weer als een jonge God...
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27 jun 2015 17:31 - 27 jun 2015 17:32 #53244
door Ben
Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.
Beantwoord door Ben in topic Afstemknop Philips 22AH876 afgebroken - epoxy?
Bison kombi is de 2 componenten epoxy lijm die ik eerder aangaf en is eigenlijke overal wel geschikt voor om zaken vast te zetten. Met jouw probleem geeft het iets langere schroefje nog een extra versteviging om krachten op te vangen. Succes en groet, Ben
(Inmiddels is het opgelost begrijp ik)
(Inmiddels is het opgelost begrijp ik)
Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.
Laatst bewerkt 27 jun 2015 17:32 door Ben.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27 jun 2015 17:26 #53243
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Afstemknop Philips 22AH876 afgebroken - epoxy?
Nou, hij zit er weer op. Vond nog een soort superlijm (plastizap). Het nieuwe schroefje was lang genoeg om voldoende grip te hebben. Het wieltje slingert wel wat maar dat is niet te merken in de afstemming. Wat een gepruts...
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27 jun 2015 16:12 #53242
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Afstemknop Philips 22AH876 afgebroken - epoxy?
Ik bedoelde Bison Kombi. Die PVC lijm heb ik ook ergens liggen, zal het eens proberen. Het gaat me met name om het plastic dat Philips heeft gebruikt. En waarmee dat goed is te lijmen.
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27 jun 2015 15:53 #53241
door Ben
Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.
Beantwoord door Ben in topic Afstemknop Philips 22AH876 afgebroken - epoxy?
Niet met Bisonkit maar wel met een dun laagje 2 componenten lijm (is epoxy lijm), het kan ook met hard plastic lijm die je voor kunststof afvoerbuizen gebruik. Insmeren en daarna de schroef voorzichtig aandraaien zodat je de lijm er net tussenuit ziet komen. Dan een paar uur met rust laten voordat je de zaak weer gaat inbouwen. Groet, Ben
Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: PE9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27 jun 2015 14:51 - 27 jun 2015 15:16 #53240
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Afstemknop Philips 22AH876 afgebroken - epoxy? werd gestart door PE9ZZ
De radio van m'n buren had inenen een lamme afstemknop. Het asje van de FM tuner waar het wieltje waar het afstemkoord overheen loopt opgeschroefd zit is afgebroken omdat het schroefje te kort was. Nu heb ik een langer schroefje maar het plastic is nogal fragiel en is gebroken. Het afgebroken stukje zit nu in dat wieltje maar ik denk dat het niet sterk genoeg is met een iets langer schroefje. Vraag is dan: kan ik er een klodder bisonkit tegenaan gooien zodat-ie heel blijft? Het wieltje zelf is nog OK.
Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 27 jun 2015 15:16 door PE9ZZ. Reden: Plaatjes erbij
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.