Skip to main content
Radio's van 1970 tot heden

Afstemknop Philips 22AH876 afgebroken - epoxy?

Meer
27 jun 2015 18:19 #53245 door PE9ZZ
@Ben: 't Is inderdaad opgelost. De radio speelt weer als een jonge God...

Tjerk, 9ZZ

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
27 jun 2015 17:31 - 27 jun 2015 17:32 #53244 door Ben
Bison kombi is de 2 componenten epoxy lijm die ik eerder aangaf en is eigenlijke overal wel geschikt voor om zaken vast te zetten. Met jouw probleem geeft het iets langere schroefje nog een extra versteviging om krachten op te vangen. Succes en groet, Ben
(Inmiddels is het opgelost begrijp ik)

Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.
Laatst bewerkt 27 jun 2015 17:32 door Ben.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
27 jun 2015 17:26 #53243 door PE9ZZ
Nou, hij zit er weer op. Vond nog een soort superlijm (plastizap). Het nieuwe schroefje was lang genoeg om voldoende grip te hebben. Het wieltje slingert wel wat maar dat is niet te merken in de afstemming. Wat een gepruts...

Tjerk, 9ZZ

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
27 jun 2015 16:12 #53242 door PE9ZZ
Ik bedoelde Bison Kombi. Die PVC lijm heb ik ook ergens liggen, zal het eens proberen. Het gaat me met name om het plastic dat Philips heeft gebruikt. En waarmee dat goed is te lijmen.

Tjerk, 9ZZ

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
27 jun 2015 15:53 #53241 door Ben
Niet met Bisonkit maar wel met een dun laagje 2 componenten lijm (is epoxy lijm), het kan ook met hard plastic lijm die je voor kunststof afvoerbuizen gebruik. Insmeren en daarna de schroef voorzichtig aandraaien zodat je de lijm er net tussenuit ziet komen. Dan een paar uur met rust laten voordat je de zaak weer gaat inbouwen. Groet, Ben

Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: PE9ZZ

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
27 jun 2015 14:51 - 27 jun 2015 15:16 #53240 door PE9ZZ
De radio van m'n buren had inenen een lamme afstemknop. Het asje van de FM tuner waar het wieltje waar het afstemkoord overheen loopt opgeschroefd zit is afgebroken omdat het schroefje te kort was. Nu heb ik een langer schroefje maar het plastic is nogal fragiel en is gebroken. Het afgebroken stukje zit nu in dat wieltje maar ik denk dat het niet sterk genoeg is met een iets langer schroefje. Vraag is dan: kan ik er een klodder bisonkit tegenaan gooien zodat-ie heel blijft? Het wieltje zelf is nog OK.






Tjerk, 9ZZ
Bijlagen:
Laatst bewerkt 27 jun 2015 15:16 door PE9ZZ. Reden: Plaatjes erbij

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena