Radio's van 1970 tot heden
Koffergrammofoon met Lenco L70
23 jun 2015 19:46 #53194
door Lee
Beantwoord door Lee in topic Koffergrammofoon met Lenco L70
Dat ziet er mooi en degelijk uit , en alleen maar in gebruik om singeltjes te testen ?
Wat een luxe :thumbsup:
Lee
Wat een luxe :thumbsup:
Lee
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
23 jun 2015 19:35 #53192
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Koffergrammofoon met Lenco L70
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
23 jun 2015 19:32 - 23 jun 2015 19:39 #53191
door hkruis
Koffergrammofoon met Lenco L70 werd gestart door hkruis
Op de werktafel een lenco L70 platenspeler in een koffer. Klacht is een zeer sterker brom. Zoals later zou blijken was 1 voedingselco capaciteitsloos. Het geheel wordt nog regelmatig gebruikt om singeltjes te laten horen voor de verkoop in Jukeboxen. De platenspeler draait goed, alleen de arm beweegt wat zwaar. Een mechanische onderhouds beurt zal ongetwijfeld helpen. In ieder geval geen vreemde spelingen. De arm ziet er robuust uit en is dat ook. Het plateau is van het zwaardere type, waardoor het geheel in deze koffer bijna niet te tillen is.
Het geheel is gebouwd door een Amsterdamse firma DR>>CO en heb ik verder niets over kunnen vinden. In de bodem is nr 46 genoteerd en dus is dit vermoedelijk exemplaar 46. De versterker is opgebouwd op een aluminium frame en als buizenbezetting is gebruik gemaakt van een EF86, ECC82 en een ECLL800 als dubbel pentode in de eindtrap. Verder een simpele standaard schakeling.. Ik het deksel zijn 2 forse speakers ingebouwd.. De voeding is aan een zijwand ingebouwd .
De voedings elco vervangen en inderdaad 1 sectie was geheel capaciteitsloos en vervangen door een nieuwe buis elco van 2 x 47uF 450 volt. Ook gelijk de overige elco's en condensatoren vervangen. Er is nog een heel kleine restbrom te horen bij vol volume. Dit is echter niet van de voeding. Dus vereist nog wat aandacht.
Volgende keer weer verder. Hierbij wat foto's, en zie het fabrikantplaatje, Ben wel benieuwd of iemand deze bouwer kent.
, de eigenaar
Het geheel is gebouwd door een Amsterdamse firma DR>>CO en heb ik verder niets over kunnen vinden. In de bodem is nr 46 genoteerd en dus is dit vermoedelijk exemplaar 46. De versterker is opgebouwd op een aluminium frame en als buizenbezetting is gebruik gemaakt van een EF86, ECC82 en een ECLL800 als dubbel pentode in de eindtrap. Verder een simpele standaard schakeling.. Ik het deksel zijn 2 forse speakers ingebouwd.. De voeding is aan een zijwand ingebouwd .
De voedings elco vervangen en inderdaad 1 sectie was geheel capaciteitsloos en vervangen door een nieuwe buis elco van 2 x 47uF 450 volt. Ook gelijk de overige elco's en condensatoren vervangen. Er is nog een heel kleine restbrom te horen bij vol volume. Dit is echter niet van de voeding. Dus vereist nog wat aandacht.
Volgende keer weer verder. Hierbij wat foto's, en zie het fabrikantplaatje, Ben wel benieuwd of iemand deze bouwer kent.
, de eigenaar
Laatst bewerkt 23 jun 2015 19:39 door hkruis.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.