Skip to main content
Radio's van 1970 tot heden

Sony CDP-C335 5 cd wisselaar + Sony Minidisc

Meer
19 okt 2014 12:17 #47369 door Bjorn Kusters
Hallo,

Na mijn vakantie bovengenoemde , deels defecte , cd wisselaar van Matthias Mijer overgenomen.
De lade ging vaak na het openen meteen weer dicht , maar het probleem zou al mindr zijn geworden na een aantal keer openen en sluiten.
Na thuiskomst heb ik de cd wisselaar getest.
Na een keer een fout met de lade werkte hij.
Echter tot de 2e keer dat ik hem ging gebruiken.
Toen kwam er een cd klem te zitten in het loopwerk en moest ie uit elkaar.
Al snel bleek dat de gehele deck logic van slag was.
Toen ben ik op zoek gegaan naar contacten die de deck logic aanstuurde.
Als dit niet het probleem zou zijn zou ik hem "bij de boom" (een boom in een perkje voor de deur waar oud ijzer neergezet word) zetten , want ik wou niet investeren in het apparaat.
Nadat ik de behuizing had opengemaakt heb ik de lade gedemonteerd.
De positionering van de draaischijf word optisch bepaald , dus deze heb ik als eerste schoongemaakt.
Daarna op zoek naar de overige schakelaars.
Dit blijkt een gecombineerde schakelaar net zoals bij de decklogic van de video 2000 , aangestuurd door het tandwiel van de lade.
Deze heb ik gedemonteerd en schoongemaakt met alcohol en daarna nog een keer voorzichtig met staalwol.
Hierna heb ik hem half opgebouwd en alles werkte weer naar behoren.

Om muziek te kunnen luisteren op het werk en op reis gebruik ik een minidisc walkman.
Hierop had ik voor de vakantie geheel handmatig , nummer voor nummer (a la bandrecorder) mijn favouriete nummers opgenomen.
Thuis gebruik ik meestal het sony tafelmodel minidisc recorder die ik ooit gekregen heb.
Alle opnames zijn mono opgenomen vanwege de dubbele opnametijd , en door het lawaai op het werk merk ik toch niet veel van evt kwaliteisverlies .
Hetzelfde geld voor de weergave thuis , ik gebruik namelijk de AG9004/9007 HIFI combi van philips.
Ik probeerde vorige week op het werk een nummer te verwijderen (opnamefout).
Je raad het al , schijfje geheel gewist!

Nu had ik helemaal geen zin om dit weer helemaal over te doen.
Totdat ik de wisselaar gerepareerd had want sony+sony maakt het makkelijk.
Ze staan nu beide op de tafel , 5 cd's in de wisselaar , nummers voor opname programmeren , en recorder op cd sync instellen , en de boel zn gangetje laten gaan.
Gelukkig had ik de nummers die op de minidisc stonden op een blaadje opgeschreven , dus ik krijg mede dankzij de cd wisselaar die ik van Matthias over heb genomen de identieke opnamevolgorde terug , geheel automatisch.
Het enige wat ik daarna nog eens moet doen is opnieuw de namen van de nummers invoeren.

Gr Bjorn
De volgende gebruiker (s) zei dank u: admin

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena