Radio's van 1970 tot heden
Philips 22RH732
25 jul 2014 10:49 #45262
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Philips 22RH732
Leuke toestellen en presteren ook behoorlijk. Ze werden veel verkocht met de kleine vierkante tweewegboxjes van Philips, hoewel grotere luidsprekers beslist niet misstaan.
Soldeerverbindingen kunnen inderdaad een probleem zijn.
Groeten,
Peter
Soldeerverbindingen kunnen inderdaad een probleem zijn.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
25 jul 2014 09:17 - 25 jul 2014 09:19 #45258
door hkruis
Philips 22RH732 werd gestart door hkruis
Geinspireerd door de revisie van de 720 voor de aardigheid een 22RH732 uit het rek gevist. Ik heb deze ooit eens gekregen als zijnde niet meer werkend. Dat klopte deels, 1 kanaal werkte niet, bleek later een slechte soldeerverbinding te zijn (koude las). Het is zo ie zo verstandig alle soldeer verbindingen even na te lopen. De stereo werkte niet, decoder defect en deze vervangen door 1 uit een ander chassis. Het stereolampje heb ik vervangen door een E10 LED lampje met ingebouwde weerstand. Hierna nog wat afgeregeld aan de decoder.
Overig werk, netsnoer vervangen, LS aansluitbus vervangen, stereodecoder, lampjes vervangen, eindtrap gereviseerd.
Ik had nog 2 speakerboxjes, maar denk niet dat het de juiste zijn die hierbij horen. (22RH410)
Link naar foto's
Philips 22RH732
Na het nodige poetswerk ziet het er weer gezellig uit. Mooi setje voor op een werkkamer.
Overig werk, netsnoer vervangen, LS aansluitbus vervangen, stereodecoder, lampjes vervangen, eindtrap gereviseerd.
Ik had nog 2 speakerboxjes, maar denk niet dat het de juiste zijn die hierbij horen. (22RH410)
Link naar foto's
Philips 22RH732
Na het nodige poetswerk ziet het er weer gezellig uit. Mooi setje voor op een werkkamer.
Laatst bewerkt 25 jul 2014 09:19 door hkruis.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.