Skip to main content
Radio's van 1970 tot heden

Ook een radio meubel

Meer
21 apr 2014 07:57 #42638 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Ook een radio meubel
Cees zoo bedoel ik het ook wel
Meerderen tweters zijn scherp
Ik heb ook in boxen met stof opgespoten
Dat is ook beter .
Huub

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 apr 2014 22:51 #42632 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Ook een radio meubel
@ Huub, Nee! Sissen doen die tweeters niet. Overigens lijken de speakers in deze Braun
boxen heel veel op speakers die je ook wel in de oudere typen IMF boxen tegen komt.
Deze tweeters hebben een soort stoffen doom waar een beetje kleverig spul op zit.
Klinken beter als b.v de 0160 tweeter van Philips, die wel eens wat scherp kan klinken.
Is afhankelijk van het filter dat door Philips is toegepast.
Braun heeft mooie spullen gemaakt, bijzondere moderne vormgeving voor die tijd.
En ook transistor versterkers kunnen een heel goed hoog weergeven.
Dat is afhankelijk van het ontwerp.
Vr gr Cees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
19 apr 2014 17:23 #42600 door Lee
Beantwoord door Lee in topic Ook een radio meubel
@ René

Natuurlijk is dit geen meubel dat begrijp ik wel, het was zo maar even een uitdrukking
omdat ik niet zo snel op de naam kon komen ;)
Ik ben idd op zoek naar een chrome draaipoot.
Wat is `het sneeuwwitje van Braun ?

Tja Bert ik hoor ook geen gesis hoor :lol: en de tweeters hou ik toch maar even zelf :lol: :lol: .

De combinatie heeft vandaag de hele dag gespeelt, eerst de radio en daarna ben ik wat
lp`s gaan draaien en zelfs Anita was gecharmeerd van het geluid ( zij heeft helemaal niets met geluids kwaliteit, het maakt haar niet uit of er een pocket radio of een complete stereo staat te spelen )
Ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben :thumbsup: .

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
19 apr 2014 16:30 #42597 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Ook een radio meubel
Dit soort apparaten werden radio combinatie genoemd
een Radio meubel is een Radio met Platen speler in houten staande kast
de ZGN radiocombinatie kwam ongeveer in 1970-71 op de markt en verving
het grote Radio meubel vaak werden deze op een chrome poot geplaatst
wat ook een typisch jaren 70 look had
maar dit is echt een Design combinatie en zal straks net zo goed doen in waarde
als het sneeuwwitje van Braun
ik zou zeggen lekker oppoetsen en lekker je stereoplaten op draaien
Niks mis mee

Grt René Daemen

René Daemen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
19 apr 2014 16:17 #42596 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Ook een radio meubel
Huub,
ik weet niet waar je het gesis van de tweeters vandaan haalt.
Een ding weet ik wel, ze sissen beslist niet daar ik ze hier uitgeprobeerd heb.
Doe mij de tweeters maar die erbij Lee inzitten ;) .

Mvg.
Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
19 apr 2014 15:33 - 19 apr 2014 15:36 #42595 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Ook een radio meubel
Dat zijn gewoon grote hogen en midd luitsprekers
Toch mooi heel goed zelfs .Minder gezisss
met transisssstor .
Huub
Laatst bewerkt 19 apr 2014 15:36 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena