Skip to main content
Radio's van 1970 tot heden

Zoek de fouten

Meer
28 feb 2014 17:48 - 28 feb 2014 18:08 #41405 door maarten
Beantwoord door maarten in topic Zoek de fouten
Wuppertal moet Neuruppin zijn en een transistor die je moet smeren moet ik nog tegenkomen. De beperkte oplage loopt in de duizenden of meer waarschijnlijk tienduizenden stuks. Verder vind ik het nog wel meevallen.

Gezien wat Jeroen meldt kan Neuruppin wellicht de hoofdfabriek zijn die buiten medeweten van de afnemers de productie uitbesteedde.
Laatst bewerkt 28 feb 2014 18:08 door maarten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen Landman
  • [Jeroen Landman]
  • Mijn hobby's zijn het verzamelen en restaureren van buizenradio's, jukeboxen en klokken, verder heb ik 8 klassieke auto's en ben liefhebber van Amsterdamse School meubilair.
Meer
28 feb 2014 17:33 #41403 door Jeroen Landman
Beantwoord door Jeroen Landman in topic Zoek de fouten
Pffffrrrttt :P

Wuppertal is West...DDR productie klopt wel, ook de getransistoriseerde volksempfänger Hensi 10 kwam uit de DDR.

Waar de "fabriek" stond? nou ja fabriek...de radio's werden door gevangenen gemaakt als dwangarbeid..."Speziallager nr. 4 ofwel "Stasi-gefängnis" Bautzen I en II.

Ook in de geheime Stasi gevangenis Berlin-Hohenschönhausen werden deze geinige mini-retro radio's in elkaar geklust...

Of Philips dit wist?! ik denk het niet...

In de vrouwengevangenissen van de DDR werden tonnen textiel geproduceerd, van lakens tot panty's.
Die artikelen werden verkocht door Neckermann, Quelle, Hema, C&A, Perry Sport, enz.

Voor de val van de muur kwam meer dan 50% van de meubelen en aanverwanten van Ikea ook uit de DDR.

Met name de Hema is er schathemeltjerijk van geworden, houten speelgoed, textiel, schoenen, horloges/wekkers/klokken...allemaal Oost Duits spul wat voor de export omgelabeld werd.

Inkoop een lachertje, dus dikke vette winst ;)

Groet Jeroen

Meer
28 feb 2014 16:42 #41402 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Zoek de fouten
Teveel om op te noemen wv1

Mvg.
Bert

Meer
28 feb 2014 16:35 #41401 door Lee
Zoek de fouten werd gestart door Lee

Gemaakt door Kunena