Radio's van 1970 tot heden
AG9015 - Restauratie - Robin
06 nov 2013 23:59 #38024
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic AG9015 - Restauratie - Robin
Als jij hiervan een metertje kan missen, hou ik mij aanbevolen.
Paul,
Geen probleem zie PM.
Bert.
Paul,
Geen probleem zie PM.
Bert.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
06 nov 2013 22:31 #38015
door Paul Brouwer
Beantwoord door Paul Brouwer in topic AG9015 - Restauratie - Robin
Hoi Bert,
Als jij hiervan een metertje kan missen, hou ik mij aanbevolen. Dan kan ik eindelijk mijn zelfbouwversterkertje afmaken.
Groeten,
Paul
Als jij hiervan een metertje kan missen, hou ik mij aanbevolen. Dan kan ik eindelijk mijn zelfbouwversterkertje afmaken.
Groeten,
Paul
01 nov 2013 15:40 - 01 nov 2013 15:41 #37855
door Bert Kn
Ja Henk dat is zonder meer keurig gedaan.
Afkomstig uit een Philips orgel
Heb nog meters van die draad liggen altijd handig :lol:
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic AG9015 - Restauratie - Robin
en let op de mooie details van de draad-aansluitngen
Ja Henk dat is zonder meer keurig gedaan.
Afkomstig uit een Philips orgel

Heb nog meters van die draad liggen altijd handig :lol:
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 01 nov 2013 15:41 door Bert Kn.
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
30 okt 2013 18:42 #37793
door hkruis
AG9015 - Restauratie - Robin werd gestart door hkruis
In een ander Topic is sprake geweest van restauratie van 2 x AG9007 en een AG9015 als voorversterker.
Vandaag met Peter bezig geweest om de AG9015 te restaureren. Na bestudering van de chassis van de versterkers, kwam Peter met de volgende Boiniaanse uitdrukking, mooie zware trafo om een versterker mee te bouwen.
Er was 1 donor chassis aanwezig en 1 extra die compleet was. het chassis en nog wat revisie werk had ik al eerder uitgevoerd. het echte werk moest nog gebeuren. O.a. de schakelaars aan de voorzijde waren allen defect. diverse pogingen gedaan om deze alsnog in bezit te krijgen, hetgeen niet gelukt is. Vanuit de donor is de 3-voudige geheel overgezet en hier moeten nog andere knoppen op. Terwijl Peter lekker bezig was mocht ik een nieuwe schakelaar samenstellen van een stukje uit de AG9015 en een schakelunit uit een B5X??.
Elk schakel asje is anders en ook de connectors zaten natuurlijk niet op de goede plaats. Efin, het is gelukt en Peter heeft ze er fantastisch ongebouwd en let op de mooie details van de draad-aansluitngen.
Vandaag met Peter bezig geweest om de AG9015 te restaureren. Na bestudering van de chassis van de versterkers, kwam Peter met de volgende Boiniaanse uitdrukking, mooie zware trafo om een versterker mee te bouwen.
Er was 1 donor chassis aanwezig en 1 extra die compleet was. het chassis en nog wat revisie werk had ik al eerder uitgevoerd. het echte werk moest nog gebeuren. O.a. de schakelaars aan de voorzijde waren allen defect. diverse pogingen gedaan om deze alsnog in bezit te krijgen, hetgeen niet gelukt is. Vanuit de donor is de 3-voudige geheel overgezet en hier moeten nog andere knoppen op. Terwijl Peter lekker bezig was mocht ik een nieuwe schakelaar samenstellen van een stukje uit de AG9015 en een schakelunit uit een B5X??.
Elk schakel asje is anders en ook de connectors zaten natuurlijk niet op de goede plaats. Efin, het is gelukt en Peter heeft ze er fantastisch ongebouwd en let op de mooie details van de draad-aansluitngen.
Bijlage IMG_2080.jpg niet gevonden