Hallo allemaal
Na het reisverslag van Bjorn kan ik natuurlijk niet achterblijven.

Hier gaat het om het ophalen van de K7,K8,K9 en KT1 kleurentv's bij Jan in Stadskanaal.
Vanmorgen voor de zekerheid de 3 achterzittingen van de VW Touran er maar uitgehaald voor meer ruimte.
Even langs het tankstation om 50 liter extra diesel te tanken.(ik kan helaas op mijn kaart niet in het buitenland tanken) :banghead:
En om 10.00 uur op naar Stadskanaal ,is maar 306 km,vanuit Venlo is de handigste route via Duisburg (Duitsland)
en dan via de Duitse A31 200km noordwaards en dan weer binnendoor door het schone Groningse land.
Na 2,5 uur bleken we er reeds te zijn een half uur eerder als verwacht.Bij Jan eerst van koffie voorzien .
Daarna kon het inladen beginnen van de volgende toestellen.
een Philips K7 X26K141/55 in nette staat,dus die kan meteen de verzameling in.
Past goed bij mijn X19K140 en X22K141,de 47 en 56 cm versies,nu dus ook in 66cm.
een Philips K8 X26K176A,de tweede versie dus,die had ik ook nog niet,ik had alleen de X26K171A.
een Erres K9 RS26102K/05 de Erres versie van de eerste K9 (X26K201)
een Philips KT1 18C435/12,dit is eigenlijk het eerste type draagbare KTV van Philips
met een aangepast K9 chassis.
verder nog een reserve beeldbuis voor K8 of 9 een A66-140X.
Er bleek echter nog ruimte genoeg in de auto over te zijn,dus kwam Jan nog met een aantal andere
kleurentv's aan.Ook deze mocht ik gratis in ontvangst nemen.
Te weten:
een Aristona 66K671 (K8) in witte slijplak,een plaatje van een toestel.
een Philips D26K360/06 een Duitse K9 (Goya).
verder nog een Nordmende portable 36cm KTV en een Sony PVM-9001 20cm kleurenmonitor.
Toen was de auto toch wel redelijk gevuld
Dit geheel in de auto afgedekt met dekens en weer op naar Venlo
Om 16.30 weer thuis en 50 liter Diesel armer (1 op 12??) :oops:
De toestellen staan nu in een verwarmde garage en moeten eerst maar eens een weekje acclimatiseren.
Voordat we ze eens voorzichtig kunnen proberen.
met vriendelijke groet
Theo