Radio's van 1950 tot 1970
BX300U wil niet leven
Minder
Meer
24 sep 2011 21:07 #9868
door Paul Brouwer
Beantwoord door Paul Brouwer in topic Re: BX300U wil niet leven
Hoi lee,
Ik leefde in de veronderstelling dat jij een meetzender had. Het had in dit geval in elk geval erg makkelijk geweest.
Wat ik wilde proberen is uit te vinden of het probleem niet in een van de MF-trafo's zit of dat het toch in de antennekringen zit.
Probeer eerst eens uit te vinden of het LF-deel het wel doet door met een schroevedraaier pen 3 van de UBC41 aan te raken. Er zou dan een bromtoon uit het speakertje moeten komen. Hetzelfde kan jij proberen met pen 6 van de UL41.
Groeten,
Paul
Ik leefde in de veronderstelling dat jij een meetzender had. Het had in dit geval in elk geval erg makkelijk geweest.
Wat ik wilde proberen is uit te vinden of het probleem niet in een van de MF-trafo's zit of dat het toch in de antennekringen zit.
Probeer eerst eens uit te vinden of het LF-deel het wel doet door met een schroevedraaier pen 3 van de UBC41 aan te raken. Er zou dan een bromtoon uit het speakertje moeten komen. Hetzelfde kan jij proberen met pen 6 van de UL41.
Groeten,
Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
24 sep 2011 08:43 #9857
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Re: BX300U wil niet leven
Mischien wel MF spoel verbrand ?
Het zijn nou eenmaal U.tjes .Huub
Het zijn nou eenmaal U.tjes .Huub
24 sep 2011 03:56 #9852
door Lee
Beantwoord door Lee in topic Re: BX300U wil niet leven
Hoi Paul,
Bedankt voor jou reactie maar ik heb geen meetzender hoor
Het enige wat ik aan aparatuur heb is een eenvoudige multimeter, een variac en eenn scoopje waarvan ik de werking (nog) niet ken.
Als iemand iets dergelijks voor mij te koop heeft is dat natuurlijk van harte welkom.
In het verleden heb ik volgens mij wel eens zoiets gehad maar omdat ik toen nog niet wist wat ik er mee kon heb ik dat weggegeven
Lee
Bedankt voor jou reactie maar ik heb geen meetzender hoor
Het enige wat ik aan aparatuur heb is een eenvoudige multimeter, een variac en eenn scoopje waarvan ik de werking (nog) niet ken.
Als iemand iets dergelijks voor mij te koop heeft is dat natuurlijk van harte welkom.
In het verleden heb ik volgens mij wel eens zoiets gehad maar omdat ik toen nog niet wist wat ik er mee kon heb ik dat weggegeven
Lee
23 sep 2011 23:19 #9848
door Paul Brouwer
Beantwoord door Paul Brouwer in topic Re: BX300U wil niet leven
Hoi Lee,
Jij hebt een meetzender. Probeer eens via een C van 33nF op g1H van B1 (= pen 6) via een ongeaarde meetzender een signaal van 452KHz in te voeren. Als jij dit signaal uit de speaker hoort, is alles was na deze UCH42 komt in orde en moet het probleem in de bandkeuzeschakelaar of iets dergelijks (voor de UCH42) gezocht worden.
Groeten,
Paul
Jij hebt een meetzender. Probeer eens via een C van 33nF op g1H van B1 (= pen 6) via een ongeaarde meetzender een signaal van 452KHz in te voeren. Als jij dit signaal uit de speaker hoort, is alles was na deze UCH42 komt in orde en moet het probleem in de bandkeuzeschakelaar of iets dergelijks (voor de UCH42) gezocht worden.
Groeten,
Paul
- Francois129
- [Francois129]
-
- Na de buizentoestellen ook vintage toestellen
20 sep 2011 18:06 #9740
door Francois129
Beantwoord door Francois129 in topic Re: BX300U wil niet leven
Geen probleem, dacht ik iets miste.
François
François
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
20 sep 2011 18:04 #9739
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: BX300U wil niet leven
Francois, ik bedoelde jou reactie, foutje bedankt :banghead: :banghead: Altijd al slecht geweest in namen.