Radio's van 1950 tot 1970
Nieuwe aanwinsten
04 okt 2011 22:50 #10114
door Henk vdB
Beantwoord door Henk vdB in topic Re: Nieuwe aanwinsten
Die twee kleine luidsprekers in de rivièra zijn elektrostaten, NIET zondermeer vervangen door gewone luidsprekers!
Over het reviseren (met meer of minder succes) is al het een en ander geschreven, even zoeken op het net of misschien kan iemand met ervaring je tips geven.
Over het reviseren (met meer of minder succes) is al het een en ander geschreven, even zoeken op het net of misschien kan iemand met ervaring je tips geven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
04 okt 2011 21:31 - 04 okt 2011 21:32 #10113
door Bart B
Beantwoord door Bart B in topic Re: Nieuwe aanwinsten
Hoi Klaas,leuke vakantie gehad?
Zoals je ziet heb ik er ook een paar radio's bijgekocht van een oud verzamelaar.
De Wega staat hier nog in de kamer te spelen,daar wacht ik nog even mee tot ik die van jou erbij heb.
Ben nu met een Philips BX533a begonnen,die speelt ook nog maar de kast was lelijk,bakeliet met geschilderd
houtmotief.De kast is nu glad geschuurd en daar ga ik nu folie met houtmotief voor bestellen in nagenoeg
de zelfde kleur.
De bedoeling is om dat erop te plakken en dan een laagje blanke lak erover.
Het chassis is schoon,luidsprekerdoek is redelijk schoon geworden,dus zou weer een mooie radio kunnen
worden.Zie het maar als oefening voor ik met de Wega aan de slag ga.
De Riviera is inderdaad een hele mooie radio.Deze is gaaf en compleet,zels het orginele schema lag onderin.
Het punt met de kleine speakers zal ik de hulp van het forum nog wel inroepen(had er andere aangehangen
zonder resultaat),daar houd het wel eerst op want zoveel verstand heb er nog niet van.
Wat onze afspraak betreft,het past mij het beste in het weekend maar dit ligt aan jou vanwege je ploegendienst,
maar dat regelen we wel via de PM.
Bart:)
Zoals je ziet heb ik er ook een paar radio's bijgekocht van een oud verzamelaar.
De Wega staat hier nog in de kamer te spelen,daar wacht ik nog even mee tot ik die van jou erbij heb.
Ben nu met een Philips BX533a begonnen,die speelt ook nog maar de kast was lelijk,bakeliet met geschilderd
houtmotief.De kast is nu glad geschuurd en daar ga ik nu folie met houtmotief voor bestellen in nagenoeg
de zelfde kleur.
De bedoeling is om dat erop te plakken en dan een laagje blanke lak erover.
Het chassis is schoon,luidsprekerdoek is redelijk schoon geworden,dus zou weer een mooie radio kunnen
worden.Zie het maar als oefening voor ik met de Wega aan de slag ga.
De Riviera is inderdaad een hele mooie radio.Deze is gaaf en compleet,zels het orginele schema lag onderin.
Het punt met de kleine speakers zal ik de hulp van het forum nog wel inroepen(had er andere aangehangen
zonder resultaat),daar houd het wel eerst op want zoveel verstand heb er nog niet van.
Wat onze afspraak betreft,het past mij het beste in het weekend maar dit ligt aan jou vanwege je ploegendienst,
maar dat regelen we wel via de PM.
Bart:)
Laatst bewerkt 04 okt 2011 21:32 door Bart B.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Henk vdB
Minder
Meer
04 okt 2011 15:18 #10091
door Klaas Postma
Beantwoord door Klaas Postma in topic Re: Nieuwe aanwinsten
Hey,
Gefeliciteerd met je aankoop!!
Zo'n Riviera heb ik ook, prachtig toestel om te zien vind ik!!!!
Nu kun je wel even vooruit.
Wil het al wat lukken met de Wega?
Kunnen wel ff wat afspreken, kun je mijn verzameling ook ff zien!!
groet Klaas: prima : : prima :
Gefeliciteerd met je aankoop!!
Zo'n Riviera heb ik ook, prachtig toestel om te zien vind ik!!!!
Nu kun je wel even vooruit.
Wil het al wat lukken met de Wega?
Kunnen wel ff wat afspreken, kun je mijn verzameling ook ff zien!!
groet Klaas: prima : : prima :
18 sep 2011 15:41 #9645
door Bart B
Beantwoord door Bart B in topic Re: Nieuwe aanwinsten
Inderdaad,eerst maar eens zien of de kleine speakers van Riviera nog geluid willen geven en dan ben ik benieuwd of
Grundig 3088 nog wil spelen.: mmm :
Bart
Grundig 3088 nog wil spelen.: mmm :
Bart
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
18 sep 2011 15:02 - 18 sep 2011 15:03 #9642
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: Nieuwe aanwinsten
Hi Bronkie, je kunt voorlopig even voort. :woohoo:
Laatst bewerkt 18 sep 2011 15:03 door hkruis.
18 sep 2011 14:31 #9639
door Bart B
Nieuwe aanwinsten werd gestart door Bart B
Hallo allemaal,
Deze week heb ik in 1 koop 11 radio's en ongeveer 150 buizen aangeschaft.
De meeste radio's hebben geen buizen,1 met buizen,6 zonder achterwand,1 compleet en spelend.
De buizen heb ik inmiddels gesorteerd,de meeste met E-codering,een aantal met U-codering(voor oudere
radio's?)en een aantal waarvan de codering niet meer te lezen is.
Omdat ik geen buizentester heb zal de E-buizen in een spelende radio gaan proberen.
Er zit nog een leuk stukje huisvlijt tussen nl.een Loewe-Opta Komet met een Nordmende chassis en
schaalplaat.Dit is een slooptoestel,er bungelt was alles los in maar de kast is nog wel aardig.
De complete en spelende toestel is een Blaupunkt Riviera H2154,enig minpunt is dat de 2 kleine speakers
niet werken,heb die van de Loewe-huisvlijt geprobeert maar zonder resultaat.
Heb ook geen idee of de speakers onderling zijn uit te wisselen.
Ik vind dit zelf een heel mooi toestel en deze gaat dan ook dienst doen als vervanging tegen de tijd dat
ik mijn Wega 301 een opknapbeurt krijgt.
Een ander toestel is de Rondova(type Mauen?).Over dit toestel heb ik niks kunnen vinden behalve dat Rondova
een meubelmakerij was en ook radiomeubels maakte maar niks over losse radio's,misschien dat iemand hier
mij er meer over kan vertellen.
Tot slot nog een paar foto's.
Groeten Bart
Deze week heb ik in 1 koop 11 radio's en ongeveer 150 buizen aangeschaft.
De meeste radio's hebben geen buizen,1 met buizen,6 zonder achterwand,1 compleet en spelend.
De buizen heb ik inmiddels gesorteerd,de meeste met E-codering,een aantal met U-codering(voor oudere
radio's?)en een aantal waarvan de codering niet meer te lezen is.
Omdat ik geen buizentester heb zal de E-buizen in een spelende radio gaan proberen.
Er zit nog een leuk stukje huisvlijt tussen nl.een Loewe-Opta Komet met een Nordmende chassis en
schaalplaat.Dit is een slooptoestel,er bungelt was alles los in maar de kast is nog wel aardig.
De complete en spelende toestel is een Blaupunkt Riviera H2154,enig minpunt is dat de 2 kleine speakers
niet werken,heb die van de Loewe-huisvlijt geprobeert maar zonder resultaat.
Heb ook geen idee of de speakers onderling zijn uit te wisselen.
Ik vind dit zelf een heel mooi toestel en deze gaat dan ook dienst doen als vervanging tegen de tijd dat
ik mijn Wega 301 een opknapbeurt krijgt.
Een ander toestel is de Rondova(type Mauen?).Over dit toestel heb ik niks kunnen vinden behalve dat Rondova
een meubelmakerij was en ook radiomeubels maakte maar niks over losse radio's,misschien dat iemand hier
mij er meer over kan vertellen.
Tot slot nog een paar foto's.
Groeten Bart