Radio's van 1950 tot 1970
Siera SA8011A/19
14 aug 2011 17:32 - 14 aug 2011 17:35 #8165
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Re: Siera SA8011A/19
Beste Han,
De schaal is in Nederlands en Frans opgesteld dus lijkt me toch vrij duidelijk overeen te komen met de doelgroep voor Siera (België). Ook de zenders die erop staan komen me niet erg vreemd voor.
Het uitvoeringsnummer /19 bevreemdde mij omdat ik dit als "bestemd voor Zweden of mogelijk Scandinavië" in mijn aantekeningen had staan. Nu dat bij dit toestel duidelijk niet het geval is, denk ik dat het uitvoeringsnummer in dit geval met de middenfrequentie samenhangt die met 468kHz duidelijk afwijkend is (toevallig in modellen voor Zweden wel vaker gebruikt zo op het eerste gezicht). Waarom deze middenfrequentie in dit geval voor België werd toegepast is me echter niet duidelijk.
Heeft iemand al eens een overzichtje gemaakt van landen of regio's en de daar meest voorkomende middenfrequenties?
De schaal is in Nederlands en Frans opgesteld dus lijkt me toch vrij duidelijk overeen te komen met de doelgroep voor Siera (België). Ook de zenders die erop staan komen me niet erg vreemd voor.
Het uitvoeringsnummer /19 bevreemdde mij omdat ik dit als "bestemd voor Zweden of mogelijk Scandinavië" in mijn aantekeningen had staan. Nu dat bij dit toestel duidelijk niet het geval is, denk ik dat het uitvoeringsnummer in dit geval met de middenfrequentie samenhangt die met 468kHz duidelijk afwijkend is (toevallig in modellen voor Zweden wel vaker gebruikt zo op het eerste gezicht). Waarom deze middenfrequentie in dit geval voor België werd toegepast is me echter niet duidelijk.
Heeft iemand al eens een overzichtje gemaakt van landen of regio's en de daar meest voorkomende middenfrequenties?
Laatst bewerkt 14 aug 2011 17:35 door maarten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
13 aug 2011 13:16 #8087
door Verdicom
Beantwoord door Verdicom in topic Re: Siera SA8011A/19
Hola, toch met m'n neus gekeken.
Hilv. I en II staan er wel op :oops:
Han
Hilv. I en II staan er wel op :oops:
Han
13 aug 2011 10:57 - 13 aug 2011 11:01 #8080
door Verdicom
Siera SA8011A/19 werd gestart door Verdicom
Beste medeforummers,
In de draad 'Raad de radio' heb ik dit toestel gebruikt als raadsel.
Het gaat om de Siera SA8011A/19
Vreemd genoeg was er geen enkele informatie te vinden op internet en/of andere fora.
Het toestel wordt daardoor als apart of zelfs bijzonder beschouwd.
Of dat ook zo is moet ik in het midden laten. Simpelweg, ik weet dat gewoon niet.
Maarten heeft gevraagd om ook een foto van de schaal. Hij wil er graag verder naar zoeken.
Wat weten we nu.
Dit toestel heb ik in februari 2011 overgenomen van Henk Oudenampsen op de beurs in Emmen.
Misschien kan hij wat meer vertellen, bv waar die vandaan komt.
Hij is te vinden op het andere forum.
Het gaat om een equivalent van de Philips H4X92A uit 1959.
De platenspeler is een AG2009 met een element 22GP230. Oorspronkelijk zal dit zijn geweest een AG3304.
De achterwand is toch de A3 262 16. Alleen de gaten voor het typeplaatje en de spanningscarrousel zitten te laag.
Opvallend is wel dat op de schaal Hilversum I en II niet worden genoemd.
De MF is 468 kHz ipv normaal 452 kHz.
Als iemand beschikt over meer informatie horen we dat heel graag.
Vriendelijke groet,
Han
In de draad 'Raad de radio' heb ik dit toestel gebruikt als raadsel.
Het gaat om de Siera SA8011A/19
Vreemd genoeg was er geen enkele informatie te vinden op internet en/of andere fora.
Het toestel wordt daardoor als apart of zelfs bijzonder beschouwd.
Of dat ook zo is moet ik in het midden laten. Simpelweg, ik weet dat gewoon niet.
Maarten heeft gevraagd om ook een foto van de schaal. Hij wil er graag verder naar zoeken.
Wat weten we nu.
Dit toestel heb ik in februari 2011 overgenomen van Henk Oudenampsen op de beurs in Emmen.
Misschien kan hij wat meer vertellen, bv waar die vandaan komt.
Hij is te vinden op het andere forum.
Het gaat om een equivalent van de Philips H4X92A uit 1959.
De platenspeler is een AG2009 met een element 22GP230. Oorspronkelijk zal dit zijn geweest een AG3304.
De achterwand is toch de A3 262 16. Alleen de gaten voor het typeplaatje en de spanningscarrousel zitten te laag.
Opvallend is wel dat op de schaal Hilversum I en II niet worden genoemd.
De MF is 468 kHz ipv normaal 452 kHz.
Als iemand beschikt over meer informatie horen we dat heel graag.
Vriendelijke groet,
Han
Laatst bewerkt 13 aug 2011 11:01 door Verdicom.