Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Recorder

Meer
19 jun 2011 21:08 #5771 door Peter8435
Beantwoord door Peter8435 in topic Re: Recorder
Nu heb ik dan eindelijk besloten en sta letterlijk op het punt zo'n recorder dan toch maar weg te gooien. Google ik net even en kom toevallig jullie reacties tegen.

Mocht iemand geïnteresseerd zijn: hij is GRATIS af te halen (niet ver van Nijmegen). Ik wil zelfs een kopie van het artikel in Elektuur, met de vele verbeteringen voor dit bizarre toestel, er bij geven. Moet alleen wel eerst zoeken.
Let wel hij is erg stoffig, want hij heeft al die jaren open in zolders en garages gelegen...

Peter8435

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
29 mei 2011 20:50 - 29 mei 2011 20:52 #4993 door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic Re: Recorder
Ja zo'n Schaub Lorenz machine heb ik er ook twee van gehad. Geen idee wat er met de ene is gebeurd; de andere heb ik naar het Rotterdams Radio Museum gebracht, daar waren ze er niet blij mee. Was wel een komisch apparaat, op een spoor paste het gemiddelde LP- kantje uit die tijd. Hadden een voedingsspanning van 110 volt nodig dus heb ik een hele andere trafo voor gewikkeld. De geluidskwaliteit was niet om over naar huis te schrijven en sommige van die tapes (meer dan 105 mm breed) hadden last van statische lading, die bléven knisterende geluidjes maken.
Nico
Laatst bewerkt 29 mei 2011 20:52 door Ouwe Schipper.

Meer
29 mei 2011 17:43 - 29 mei 2011 17:48 #4988 door Doktordirk
Recorder werd gestart door Doktordirk
Enige tijd geleden had ik op het NFOR een vraag gesteld over de herkomst van een radiochassis.
Ik vermoedde dat het uit een meubel afkomstig was waar ook oa een 81 sporenrecorder in zat.
Na de nodige tips ging het om een 766 chassis van Imperial, en werd in allerlei toestellen toegepast ook als losse radio.
Van Quelle kwam ik een type Senator tegen met vrijwel een zelfde kast als mijn (zelfbouw)exemplaar.
Van de hiervoor vermelde recorder destijds verkocht door Radio Twenthe kwam ik onlangs een artikel tegen uit RB.
Als ik zo het gezicht van de Elektuurmedewerker bekijk denk ik niet dat het apparaat zo probleemloos werkte!
Bijlagen:
Laatst bewerkt 29 mei 2011 17:48 door Doktordirk.

Gemaakt door Kunena