Radio's van 1950 tot 1970
Het lelijke eendje
Minder
Meer
24 mrt 2011 20:53 #3059
door Bjorn Kusters
Beantwoord door Bjorn Kusters in topic Re: Het lelijke eendje
ik vind de 190U wel mooi:D
Gr Bjorn
Gr Bjorn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
24 mrt 2011 20:35 #3057
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Re: Het lelijke eendje
En zo werden Het lelijke jonge eendje
een mooie Zwaan !
een mooie Zwaan !
René Daemen
24 mrt 2011 20:24 #3056
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Re: Het lelijke eendje
Over smaak valt moeilijk te twisten.
Omdat ik Nederlandse U-toestelletjes van Philips, Erres en NSF verzamel mag de BX190U uiteraard niet ontbreken. Hij bestond in twee verschillende uitvoeringen. En ik vind hem moeders mooiste niet.
Kennelijk vond men dat in 1949 ook, vandaar dat je deze Philipsjes maar erg weinig tegenkomt. En juist daarom vind ik hem ook weer een aantrekkelijk toestelletje.
M.vr.gr. Hans
Omdat ik Nederlandse U-toestelletjes van Philips, Erres en NSF verzamel mag de BX190U uiteraard niet ontbreken. Hij bestond in twee verschillende uitvoeringen. En ik vind hem moeders mooiste niet.
Kennelijk vond men dat in 1949 ook, vandaar dat je deze Philipsjes maar erg weinig tegenkomt. En juist daarom vind ik hem ook weer een aantrekkelijk toestelletje.
M.vr.gr. Hans
- René R
- [René R]
-
Minder
Meer
24 mrt 2011 09:32 #3043
door René R
Beantwoord door René R in topic Re: Het lelijke eendje
Hoi Lee.
Geinig toestelletje!
Duidelijk geval van "form follows function".
Ik weet niet of dat kenmerkend was bij dat merk,
net zoals in die dagen bij Braun.
Groet :smilythumb:
René (R)
Geinig toestelletje!
Duidelijk geval van "form follows function".
Ik weet niet of dat kenmerkend was bij dat merk,
net zoals in die dagen bij Braun.
Groet :smilythumb:
René (R)
24 mrt 2011 09:06 - 24 mrt 2011 09:14 #3042
door Lee
Het lelijke eendje werd gestart door Lee
Ondanks dat ik moet opruimen kom ik soms nog eens iets tegen wat ik niet kan laten staan
Zo ook deze Engelse radio, persoonlijk heb ik nog nooit zo`n lelijk toestel gezien als deze.
Waarom ik hem dan gekocht heb? De prijs was minimaal, het was in de buurt en om een of andere reden moest ik hem mee nemen.
Het toestel is helemaal orgineel en speelt perfect op alle golf bereiken ( lw, mw en sw)
Hij heeft een verbazend goede ontvangst op de korte golf.
Het geluid is helder maar absoluut niet schel.
Er kan een externe speaker op aangesloten worden, in inwendige speaker kan uitgeschakeld worden door het knopje dat tussen de speakerbus ingangen zit eruit te draaien, het contactveertje ontkoppelt dan
Al met al een vreemd toestelletje wat ik nog nooit gezien had maar bij wat googelen blijkt het merk toch niet zo onbekend te zijn, ik heb er zelfs een schema van gevonden
Merk; Kolster-Brandes
Type; LR10
Serie Nr. 00964
Bouwjaar 1953/54
Zo ook deze Engelse radio, persoonlijk heb ik nog nooit zo`n lelijk toestel gezien als deze.
Waarom ik hem dan gekocht heb? De prijs was minimaal, het was in de buurt en om een of andere reden moest ik hem mee nemen.
Het toestel is helemaal orgineel en speelt perfect op alle golf bereiken ( lw, mw en sw)
Hij heeft een verbazend goede ontvangst op de korte golf.
Het geluid is helder maar absoluut niet schel.
Er kan een externe speaker op aangesloten worden, in inwendige speaker kan uitgeschakeld worden door het knopje dat tussen de speakerbus ingangen zit eruit te draaien, het contactveertje ontkoppelt dan
Al met al een vreemd toestelletje wat ik nog nooit gezien had maar bij wat googelen blijkt het merk toch niet zo onbekend te zijn, ik heb er zelfs een schema van gevonden
Merk; Kolster-Brandes
Type; LR10
Serie Nr. 00964
Bouwjaar 1953/54
Laatst bewerkt 24 mrt 2011 09:14 door Lee.