Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

B5X74A - 62 A

• hkruis
  • [hkruis]
  • Onderwerp Auteur
Meer
10 mrt 2011 19:18 #2665 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: B5X74A - 62 A
Hi Leo

Het schema staat op de schemateek B5X62A, is precies hetzelfde als de B5X74A. Ik heb dat schema hier ook,is niet zo duidelijk als ik het weer een stukje uithaal.
misschien dat je zo vriendelijk wilt zijn om het even te bekijken.

Alvast bedankt

Gr. Henk van 't Kruis

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 mrt 2011 07:44 #2645 door Leo Snoeren
Beantwoord door Leo Snoeren in topic Re: B5X74A - 62 A
Hallo Henk,

Ik heb geen schema van de B5X74a, dus ik kan je niet helpen..... Kun je een stukje van het schema hier plaatsen? Mogelijk kan ik dan zien wat de functie is....

Groeten, Leo

• hkruis
  • [hkruis]
  • Onderwerp Auteur
Meer
10 mrt 2011 06:02 #2644 door hkruis
B5X74A - 62 A werd gestart door hkruis
Goedeavond radio vrienden, Op het cellega forum heb ik deze vraag ook gesteld, antwoord is er nog niet.

Ben bezig 2 stuks van genoemd model te restaureren. teerknollen zijn al vervangen, alsmede schermrooster
R's en nog wat slechte solderingen. Buizen vernieuwd of NOS in geplaatst, hier en daar wat aanpassingen om geluid beter
te maken. Beide werken goed, mooi geluid ook de EM80(81) doen het weer, R 49 op de EM80 waren kuduuk.
De vraag is, wat doen C77 en C76 beide 1500pf op de buis. Begrijp de schakeling niet, volgens mijn gedachte wordt de
reactietijd van de EM80 alleen maar trager. : broekie : Ik wilde ze verwijderen als overbodig,
maar eerst maar even vragen of iemand het antwoord weet.

gr. Henk van 't Kruis

p.s. ik heb de c's eruit gehaald, maar begrijp de bedoeling van Philips hiermee nog steeds niet. Iemand hier??

Gemaakt door Kunena