Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Philips 658U-20 met niet geslaagde recap terug spelend gemaakt.

Meer
13 feb 2026 19:01 #102014 door Francois129
Dag Peter,

Zeker aan gedacht, toch bedankt voor de opmerking.

François

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
13 feb 2026 13:38 - 13 feb 2026 13:39 #102013 door peter1952
Dat ziet er in ieder geval een stuk netter uit.
Heb je er wel aan gedacht dat de - van de dubbele buselco niet rechtstreeks aan massa ligt, maar via weerstand R2 en R3 in serie? Hierover ontstaat de neg. roosterspanning voor de buizen. Dit gaat vaak fout.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Laatst bewerkt 13 feb 2026 13:39 door peter1952.

Meer
13 feb 2026 11:13 #102012 door Francois129
Hallo,Een klein verslag.
Ik heb de voedingselco’s vervangen door een dubbele buselco. Voor de andere condensatoren heb ik de juiste waarden geplaatst. De elco die vervangen was door een gewone polyester condensator heb ik uiteraard ook de juiste geplaatst. En uiteraard juist geplaatst.
Dan was de antenneingang volledig fout aangesloten en in de voeding heb ik nog de 1200Ω. Vervangen door een originele die ik via FB heb gekregen.De originele dubbele elco was duidelijk defect en vervangen door de 2 blauwe waarvan er eentje ook niet ok was.Als laatste heb ik de schaalkoord vervangen en terug gemonteerd zoals in de service manual staat.Getest met de antenne op de foto kon ik BBC ontvangen.Nu nog op zoek naar een achterwand en onderplaat.   

De volgende gebruiker (s) zei dank u: admin, Cees PA1DBA

Gemaakt door Kunena