Radio's van 1950 tot 1970
Philps radio "restaureren'
04 dec 2025 07:43 #101874
door max29
Liefde is blind. www.oyodental.nl/
Beantwoord door max29 in topic Philps radio "restaureren'
Gebruik geen gewone WD-40 (die laat een vettige laag achter, niet geschikt voor elektronica)
Niet te veel sprayen – overmatig gebruik kan juist schade veroorzaken
Geen vochtige doeken op printplaten gebruiken
Niet te veel sprayen – overmatig gebruik kan juist schade veroorzaken
Geen vochtige doeken op printplaten gebruiken
Liefde is blind. www.oyodental.nl/
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21 nov 2025 06:52 #101834
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Philps radio "restaureren'
[quote="BGoud post=101831 userid=3701"Daarom wil ik eerst dat schoonmaken, met contactspray denk ik en perslucht.[/quote]
IPA. Het staat er allemaal in. Contactspray werkt een maand en dan kraakt het weer.
IPA. Het staat er allemaal in. Contactspray werkt een maand en dan kraakt het weer.
Tjerk, 9ZZ
20 nov 2025 22:12 #101831
door BGoud
Beantwoord door BGoud in topic Philps radio "restaureren'
Bedankt voor de reactie, ik ga dat eerst maar eens op mn gemak doorlezen. Als ik zo lees wat er allemaal mis kan gaan met de eerste keer aanzetten, heb ik geluk gehad denk ik, want hij doet het gewoon, alleen moet ik dus de knop precies ver genoeg indrukken, van de keuze stations, om wat te blijven horen. Daarom wil ik eerst dat schoonmaken, met contactspray denk ik en perslucht.
20 nov 2025 18:45 #101826
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Philps radio "restaureren'
Dit is een mooi startpunt.Alle tips zijn welkom
Tjerk, 9ZZ
De volgende gebruiker (s) zei dank u: BGoud
20 nov 2025 17:40 - 20 nov 2025 20:38 #101823
door BGoud
Philps radio "restaureren' werd gestart door BGoud
Hallo allemaal,
ik ben lid geworden omdat ik een radio heb verkregen via een erfenis. Een philips biamp stereo
Ik heb geen idee van de waarde, en dat boeit me ook niet. Hij doet het nog, maar ik merk dat er zeer vervuilde contacten en dergelijke inzitten.
Ik heb er te weinig verstand van om hem écht helemaal uit elkaar behalen, maar een beetje om ergens bij te kunnen zal wel lukken, ik ben op zich handig met dat soort dingen.
Nou zou ik jullie willen vragen, wat voor schoonmaakmiddelen jullie gebruiken.
Het gaat voornamelijk om het uiterlijk, maar dat lukt wel, maar er zijn knoppen, de witte in het midden bv die het alleen doen als ik ze half indruk, dan kraakt het etc,
en als hij het dan doet, moet ik de knop precies zo vasthouden, dan blijft ie het doen. Potmeters kraken ook.
Verder valt het wel mee geloof ik, alle kanalen etc doen het wel.
Ik heb gezocht op youtube naar een filmpje van iemand die een zelfde radio opknapt, maar dat heb ik niet gevonden.
Misschien weten jullie er een.
Alle tips zijn welkom, ik zou het gewoon leuk vinden als ie het weer deed en dat ie kan spelen.
soort nostalgisch gevoel.
Mvg Bjorn
ik ben lid geworden omdat ik een radio heb verkregen via een erfenis. Een philips biamp stereo
Ik heb geen idee van de waarde, en dat boeit me ook niet. Hij doet het nog, maar ik merk dat er zeer vervuilde contacten en dergelijke inzitten.
Ik heb er te weinig verstand van om hem écht helemaal uit elkaar behalen, maar een beetje om ergens bij te kunnen zal wel lukken, ik ben op zich handig met dat soort dingen.
Nou zou ik jullie willen vragen, wat voor schoonmaakmiddelen jullie gebruiken.
Het gaat voornamelijk om het uiterlijk, maar dat lukt wel, maar er zijn knoppen, de witte in het midden bv die het alleen doen als ik ze half indruk, dan kraakt het etc,
en als hij het dan doet, moet ik de knop precies zo vasthouden, dan blijft ie het doen. Potmeters kraken ook.
Verder valt het wel mee geloof ik, alle kanalen etc doen het wel.
Ik heb gezocht op youtube naar een filmpje van iemand die een zelfde radio opknapt, maar dat heb ik niet gevonden.
Misschien weten jullie er een.
Alle tips zijn welkom, ik zou het gewoon leuk vinden als ie het weer deed en dat ie kan spelen.
soort nostalgisch gevoel.
Mvg Bjorn
Laatst bewerkt 20 nov 2025 20:38 door admin.