Radio's van 1950 tot 1970
Philips B2X80U aanwijsnaald
Minder
Meer
23 mrt 2025 12:40 - 23 mrt 2025 12:42 #101238
door Ben Dijkman
Handtekening
Beantwoord door Ben Dijkman in topic Philips B2X80U aanwijsnaald
Kijk eens even of de varco wel goed op z'n plaats zit of dat de rubberen isolatie aan de voet van varco niet helemaal gaar is en daarom scheef kan komen te staan.
Handtekening
Laatst bewerkt 23 mrt 2025 12:42 door Ben Dijkman.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
22 mrt 2025 21:00 #101237
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Philips B2X80U aanwijsnaald
De naald zelf moet je niet buigen, je kunt wel het oogje t.o.v. de naald verbuigen.
Staat de afstemcondensator niet scheef? Het asje moet recht door het gat steken. Als dat scheef staat krijg je het nooit goed.
Groeten,
Peter
Staat de afstemcondensator niet scheef? Het asje moet recht door het gat steken. Als dat scheef staat krijg je het nooit goed.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: adrie franse
- adrie franse
- [adrie franse]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
22 mrt 2025 13:33 #101236
door adrie franse
Philips B2X80U aanwijsnaald werd gestart door adrie franse
Hoi. Ik ben aan het stoeien met een b2x80u van Philips. Heb hem schoongemaakt en wat onderdelen vervangen. Nu wil ik de zenderschaal - aanwijsnaald terugplaatsen maar deze loopt op een deel van de cirkel tegen de kast aan en het andere deel tegen het glaasje aan. Ik
krijg dat niet goed. Ook niet door de naald wat te buigen. Wie heeft hier meer mee te maken gehad en weet een oplossing? Groet Adrie