Radio's van 1950 tot 1970
Grundig 5010 - schaalplaat bevestiging
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
28 jan 2025 18:45 #100925
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Grundig 5010 - schaalplaat bevestiging
Het serviceluik is met alufolie beplakt en hoort aan massa te liggen, misschien is dat de oorzaak van het brommetje ?
Stukje gaatjes board met aluminiumfolie beplakken, of het luik uit alu perfoplaat knippen.
Gr. Cees
Stukje gaatjes board met aluminiumfolie beplakken, of het luik uit alu perfoplaat knippen.
Gr. Cees
Cees- pa1dba
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Hans2211
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
28 jan 2025 17:00 #100924
door Hans2211
Beantwoord door Hans2211 in topic Grundig 5010 - schaalplaat bevestiging
Dag Henk,
Dank voor je antwoord en inderdaad staat de glasplaat op 2 beugeltjes en die fixatie klopt ook en ik heb de glasplaat ook weer met tape vastgezet en nu nog het serviceluik ( 19 X 46 cm) . Heb ook nog een lichte brom uit de middenhoge luidspreker en moet nog uitzoeken wat dit is en is te horen als de volumeregelaar helemaal dicht staat.
Gr. Hans
Dank voor je antwoord en inderdaad staat de glasplaat op 2 beugeltjes en die fixatie klopt ook en ik heb de glasplaat ook weer met tape vastgezet en nu nog het serviceluik ( 19 X 46 cm) . Heb ook nog een lichte brom uit de middenhoge luidspreker en moet nog uitzoeken wat dit is en is te horen als de volumeregelaar helemaal dicht staat.
Gr. Hans
28 jan 2025 16:41 #100923
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Grundig 5010 - schaalplaat bevestiging
Dag Hans, wat ik mij herinner staat de glasplaat aan de onderzijde op 2 beugeltje en een fixatie aan beide zijkanten. In mij geval stonde plaat ook met een stukje tape aan de bovenzijde vast.
Henk van 't Kruis
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Hans2211
22 jan 2025 16:31 #100914
door Hans2211
Grundig 5010 - schaalplaat bevestiging werd gestart door Hans2211
Beste forumleden,
Ik heb deze radio een tijdje geleden kunnen bemachtigen en was gedeeltelijk gerestaureerd , behalve de gelijkrichting en die was nog origineel en de meetwaarden waren veel te laag en dus een brugcel geplaatst en nieuwe elco's. Bij het uitkasten kwam ik er achter dat de schaalplaat was vastgezet met gewone zwarte tape en lijkt me niet origineel . Het zullen wel een soort clips zijn denk ik? Mijn vraag is dan ook heeft iemand dit liggen of een andere manier van bevestiging? En oh ja, ik mis ook nog de onderplaat / serviceluik . Ik hoor het graag van jullie.
met een vriendelijke groet,
Hans
Ik heb deze radio een tijdje geleden kunnen bemachtigen en was gedeeltelijk gerestaureerd , behalve de gelijkrichting en die was nog origineel en de meetwaarden waren veel te laag en dus een brugcel geplaatst en nieuwe elco's. Bij het uitkasten kwam ik er achter dat de schaalplaat was vastgezet met gewone zwarte tape en lijkt me niet origineel . Het zullen wel een soort clips zijn denk ik? Mijn vraag is dan ook heeft iemand dit liggen of een andere manier van bevestiging? En oh ja, ik mis ook nog de onderplaat / serviceluik . Ik hoor het graag van jullie.
met een vriendelijke groet,
Hans