Radio's van 1950 tot 1970
Welke Philips is dit.
Minder
Meer
09 mei 2024 22:14 #99549
door Erwin goossens
Beantwoord door Erwin goossens in topic Welke Philips is dit.
ik heb 3 dagen hospitaal opzitten,gesprongen blindedarm,morgen kijk ik als ik terug thuis ben, wat het type is, ik weet dat er naast een zelfde staat maar de ene met losse en de andere een vaste FM tuner heeft
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- RobertBode
- [RobertBode]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
09 mei 2024 09:08 #99548
door RobertBode
Handtekening
Beantwoord door RobertBode in topic Welke Philips is dit.
Vriendelijk dank voor uw zeer interessante en uitgebreide antwoord! De radio was niet wit, maar van licht fineer (berken) gemaakt. Het houtmotief was goed te zien. Het blijft een raadsel en ik heb tot nu toe nog nooit een dergelijke radio gezien.
Nogmaals bedankt!
Nogmaals bedankt!
Handtekening
- RobertBode
- [RobertBode]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
09 mei 2024 09:03 #99547
door RobertBode
Handtekening
Ja, dat is hem. De onze was echter niet wit, maar crème fineer, waarschijnlijk berken.
Handtekening
- RobertBode
- [RobertBode]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
09 mei 2024 09:00 #99546
door RobertBode
Handtekening
Heel hartelijk dank voor de interessante info. De radio was niet wit, maar had crème kleurig berkenfineer. Het blijft een raadsel...
Groeten van Robert.
Groeten van Robert.
Handtekening
- RobertBode
- [RobertBode]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
09 mei 2024 08:58 #99545
door RobertBode
Handtekening
Heel vriendelijk dank voor uw reactie! Echt geweldig wat een moeite u en de andere leden doen om mij te helpen. Ik doe bij gelegenheid graag wat terug!Als ik het goed begrijp is het een een bx553a of een bx533a. In ieder geval is het een bijzonder geval, vanwege het berkenfineer. Als andere bijzonderheid kan ik zeggen, dat de radio bij ons geen horizontale sierlijsten op de zijkant, kort doorlopend naar de voorkant heeft, zoals de bx553a's die ik gezien heb. Echt een raadsel...
Nogmaals bedankt,
Robert.
Nogmaals bedankt,
Robert.
Handtekening
08 mei 2024 13:43 - 08 mei 2024 13:49 #99542
door RR1957
radio niet vermeld, of de mogelijkheid daartoe. Dan vinden ze de 'standaard' kasten in
een fraai fineerafwerking al 'modern'. Er zijn wel lichte en donkere kasten daarin.
Het promotieplaatje met de witte radio heb ik denk ik gewoon van het internet geplukt.
Bij verschillende plano's was het beplakken met vinyl hypermodern, ook al had het
vooral een ander doel dan alleen uiterlijk.
Wijlen mijn vader vertelde ooit dat in de jaren vijftig radio's met een bakelieten kast al
armeluis-radio's werden genoemd. Bakeliet was al behoorlijk uit de gratie en ouderwets
bevonden.
Met 'modern' kan je alle kanten op, want het betekend vooral 'hedendaags' of 'van onze tijd'
en gewoon 'nieuw'. De tegenstelling is ouderwets.
Onze hobby is in ieder geval 'vintage' (en geen 'retro') omdat we met de originele
objecten/ontwerpen bezig zijn.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic Welke Philips is dit.
Als ik er de catalogus van 1956 bij haal, die bij de radio van TS past, staat een witteHebben deze toestellen ooit in de reguliere catalogus gestaan of werden ze op bestelling geleverd?A
radio niet vermeld, of de mogelijkheid daartoe. Dan vinden ze de 'standaard' kasten in
een fraai fineerafwerking al 'modern'. Er zijn wel lichte en donkere kasten daarin.
Het promotieplaatje met de witte radio heb ik denk ik gewoon van het internet geplukt.
Bij verschillende plano's was het beplakken met vinyl hypermodern, ook al had het
vooral een ander doel dan alleen uiterlijk.
Wijlen mijn vader vertelde ooit dat in de jaren vijftig radio's met een bakelieten kast al
armeluis-radio's werden genoemd. Bakeliet was al behoorlijk uit de gratie en ouderwets
bevonden.
Met 'modern' kan je alle kanten op, want het betekend vooral 'hedendaags' of 'van onze tijd'
en gewoon 'nieuw'. De tegenstelling is ouderwets.
Onze hobby is in ieder geval 'vintage' (en geen 'retro') omdat we met de originele
objecten/ontwerpen bezig zijn.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 08 mei 2024 13:49 door RR1957.