Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Mono Buizen tuner aansluiten op stereo versterker.

Meer
06 apr 2024 09:13 #99375 door admin
Er is iets fout gegaan met het Topic van Devo, ik bekijk of dit te herstellen is.

Henk van 't Kruis

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 apr 2024 16:05 - 04 apr 2024 16:31 #99366 door RR1957
Hoi Peter.

Klopt dat ik de modificatie noemde, maar dat is er een die ik zelf wil,
niet omdat de luidsprekerset niet goed op de AG9009 zou passen, uiteraard passen die bij elkaar.
Ik wil alleen een modificatie zoals die door Huub Peters ook gemaakt is op de B7X73A en die uitstekend bevalt.
Dat schijnt echter bij de 9009 helemaal niet zo makkelijk te zijn.
Volgens mij heb ik het echt wel eens aangekaard bij je. Ook dat ik het privé wilde houden.
Ik vind het namelijk niet erg nodig om deze modificatie op het internet, in het openbaar, te bespreken.
Andere (twee) heren/experts die ik er over gesproken heb vonden het een lastige kwestie om de modificatie te maken.

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 04 apr 2024 16:31 door RR1957.

Meer
04 apr 2024 14:58 #99364 door peter1952
Ik zag dat je vraag via het Lenco forum hier terecht is gekomen. Vreemd dat er daar niemand een antwoord op kon geven.
ik las ook in hetzelfde verhaal als waarin deze vraag werd gesteld dat de AG9009 een kleine maar belangrijke modificatie moet ondergaan als deze op de luidsprekercombinatie AD5035A/2 x AD5036B wordt aangesloten. Ik heb daar niets van kunnen vinden in de documentatie.
Deze luidsprekercombinatie is toch o.a. bedoeld voor de AG9009?
Ik ben dan ook reuze benieuwd wat deze modificatie inhoudt.

Er is wordt in de documentatie wel een wijziging vermeld in de de toonregeling, omdat bleek dat er hinder van rumble werd ondervonden.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Meer
23 nov 2023 19:59 #98515 door Devo
Dank je Peter, ik ga er 1 bestellen.

Dennis.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: C.B.

Gemaakt door Kunena