Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

harde brom alleen bij AM

Meer
22 aug 2023 13:47 #97775 door Roco
Beantwoord door Roco in topic harde brom alleen bij AM
owwww........daar zeg je wat.......... er waren een paar losse draadjes van de spoelen rond de ferrietstaaf. Die zijn vast gesoldeerd, maar daar kan een fout in zitten!
ga ik uityzoeken, als ik kan vinden hoe de draden moeten zitten en waaraan..
Misschien kom ik hier op terug met foto.
dank voor deze reactie!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
22 aug 2023 13:08 #97774 door C.B.
Beantwoord door C.B. in topic harde brom alleen bij AM
Misschien een (antenne)spoel open, of juist kortgesloten? Zou misschien ook de KG en LG verklaren(?)...

Meer
21 aug 2023 23:29 - 21 aug 2023 23:35 #97771 door Roco
harde brom alleen bij AM werd gestart door Roco
Hallo,
Ik heb een Grundig 2355 gerestaureerd. Deze was defect bij aankoop. Na vervanging van alle condensatoren en enkele weerstanden en reparatie van schaaldraad, zijn enkele buizen vervangen, nl de EL84, ECH 81, EF 89, EABC 80. Niet vervangen zijn de EM84 en  de ECC 85. De afvlak elco is leeg gemaakt, daarin zitten twee nieuwe elco's verstopt. Na een langzame opstart bleef de radio muisstil. Na de radio op line-in te hebben gezet, het versterker deel getest en gecheckt. Had toch een draadgewonden weerstand gemist, die bleek defect. Na vervanging speelde de radio bijna probleemloos en helder. De KW en LW bleven nog stil, geen ontvangst. De FM had goede ontvangst. Maar........Als ik de AM inschakel, dan klinkt er alleen maar een lage bromtoon. ( te regelen met de volumeknop)
Heb alle onderdelen nog gecontroleerd op contact met andere onderdelen, maar alles was ok.
En nu weet ik het even niet meer. Wat kan er nu nog aan de hand zijn. Iemand enig idee? 
Ik hoor het graag.
groet, Ronald

Laatst bewerkt 21 aug 2023 23:35 door Roco. Reden: toevoeging

Gemaakt door Kunena