Radio's van 1950 tot 1970
Vraag over een Audiola US 543
17 apr 2023 20:40 #97140
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Vraag over een Audiola US 543
Welkom bij de buizenradioclub. Het is een radio met U buizen, hierbij staat het chassis meestal onder spanning, wees daar voorzichtig mee. Verder geeft RM.ORG aan dat het alleen lange en korte golf heeft. Dus je zult zeker een externe antenne en een goede antenneaarding nodig hebben, Standard US 543 1954
Use red slider bar for more.
Audiola, Nordisk: Standard US 543 [Radio] ID = 1201686 800x600
Select picture or schematic to display from thumbnails on the right and click for download.For model Standard US 543 1954, Audiola, Nordisk Solar Industri A/S; Kolding Country:
Denmark
Manufacturer / Brand:
Audiola, Nordisk Solar Industri A/S; Kolding
Year: 1954Category: Broadcast Receiver - or past WW2 TunerValves / Tubes5:
UCH42
UAF42
UAF42
UL41
UY41
Main principleSuperheterodyne (common); ZF/IF 470 kHz; 2 AF stage(s)Tuned circuits Wave bandsBroadcast, Long Wave and Short Wave.Details Power type and voltageAC/DC-set / 220 VoltLoudspeakerPermanent Magnet Dynamic (PDyn) Loudspeaker (moving coil)Power out4 W (unknown quality)from Radiomuseum.orgModel: Standard US 543 [1954] - Audiola, Nordisk SolarMaterialWooden caseShapeTablemodel, low profile (big size).Dimensions (WHD)390 x 230 x 200 mm / 15.4 x 9.1 x 7.9 inchNotesSept. 1st 1954 manufacturing date (cabinet stamp) proven.Net weight (2.2 lb = 1 kg)7 kg / 15 lb 6.7 oz (15.419 lb)Collector's prices
Henk van 't Kruis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Stefonline
- [Stefonline]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
17 apr 2023 19:45 #97139
door Stefonline
Vraag over een Audiola US 543 werd gestart door Stefonline
Hallo allemaal,
En bedankt voor de toelating op dit forum.
Ik heb van een vriendin een Audiola US 543 gekregen uit een erfenis. En ik zou het erg leuk vinden om deze werkend te krijgen. NU weet ik wel iets van techniek maar met buizen heb ik geen ervaring. Ik krijg er nog geen geluid uit behalve wat gekraak.
Mijn hoofdvraag is: zit er een antenne in deze radio of moet ik er een aansluiten?
Eigenlijk zijn alle tips welkom. Ik ben echt van plan deze mooie radio aan de praat te krijgen en vandaar mijn aanmelding op deze site.
Ik voeg 2 foto's toe.
Groet
Stefan
En bedankt voor de toelating op dit forum.
Ik heb van een vriendin een Audiola US 543 gekregen uit een erfenis. En ik zou het erg leuk vinden om deze werkend te krijgen. NU weet ik wel iets van techniek maar met buizen heb ik geen ervaring. Ik krijg er nog geen geluid uit behalve wat gekraak.
Mijn hoofdvraag is: zit er een antenne in deze radio of moet ik er een aansluiten?
Eigenlijk zijn alle tips welkom. Ik ben echt van plan deze mooie radio aan de praat te krijgen en vandaar mijn aanmelding op deze site.
Ik voeg 2 foto's toe.
Groet
Stefan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.