Radio's van 1950 tot 1970
CARAD Stereoset T51, PPC27B en AAS26
- Francois129
- [Francois129]
-
Onderwerp Auteur
- Na de buizentoestellen ook vintage toestellen
Minder
Meer
31 okt 2021 15:45 #92786
door Francois129
Beantwoord door Francois129 in topic CARAD Stereoset T51, PPC27B en AAS26
Bert en andere geïnteresseerden
ik heb een tijdje geleden op FB een groep opgericht waar info, herstellingsverslagen ea van CARAD kunnen besproken worden.
De naam is:
CARAD elektronische toestellen uit Kuurne.
Deze naam is gekozen om de ijskasten en ander huishoudtoestellen uit de latere periodes te weren.
François
ik heb een tijdje geleden op FB een groep opgericht waar info, herstellingsverslagen ea van CARAD kunnen besproken worden.
De naam is:
CARAD elektronische toestellen uit Kuurne.
Deze naam is gekozen om de ijskasten en ander huishoudtoestellen uit de latere periodes te weren.
François
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
17 okt 2021 13:26 #92647
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic CARAD Stereoset T51, PPC27B en AAS26
Dag François,
Weer een mooie set hersteld
Garad was voorheen onbekend terrein voor mij.
Hoewel ik Philips man ben, hoofdzakelijk versterkers platenspelers en luidsprekers begint mijn belangstelling voor een Garad set steeds groter te worden.
Jammer genoeg kom je ze hier amper tegen, maar je weet het maar nooit.
Weer een mooie set hersteld
Garad was voorheen onbekend terrein voor mij.
Hoewel ik Philips man ben, hoofdzakelijk versterkers platenspelers en luidsprekers begint mijn belangstelling voor een Garad set steeds groter te worden.
Jammer genoeg kom je ze hier amper tegen, maar je weet het maar nooit.
Mvg.
Bert
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Francois129
- Robert Gribnau
- [Robert Gribnau]
-
Minder
Meer
17 okt 2021 13:10 #92646
door Robert Gribnau
Beantwoord door Robert Gribnau in topic CARAD Stereoset T51, PPC27B en AAS26
Mooi dat alles weer goed werkt.
Wat ik opmerkelijk vind aan deze voor- en eindversterker, is dat de uitgang van de voorversterker dc-spanning voert, die weer de bias vormt voor de ECC83 per kanaal in de eindversterker. De dc-spanning is denk ik niet hoog genoeg om schokgevaarlijk te zijn (schatting: zo'n 35 V).
De schema's staan hier: Carad
Groet,
Robert
Wat ik opmerkelijk vind aan deze voor- en eindversterker, is dat de uitgang van de voorversterker dc-spanning voert, die weer de bias vormt voor de ECC83 per kanaal in de eindversterker. De dc-spanning is denk ik niet hoog genoeg om schokgevaarlijk te zijn (schatting: zo'n 35 V).
De schema's staan hier: Carad
Groet,
Robert
- Francois129
- [Francois129]
-
Onderwerp Auteur
- Na de buizentoestellen ook vintage toestellen
17 okt 2021 12:55 - 17 okt 2021 12:59 #92645
door Francois129
CARAD Stereoset T51, PPC27B en AAS26 werd gestart door Francois129
Hallo,
Enkele weken geleden heb ik een CARAD set bestaande uit een FM stereo tuner T51, een voorversterker PPC27B en een eindversterker/voeding AAS26 opgehaald. Ik heb de set toen Even geprobeerd en nadien opzij gezet.
De buizen/lampenvoeten van de voorversterker geven geen goed contact meer. Ook niet na een onderhoudsbeurt met cleaner en een dun borsteltje.
Eindelijk even terug tijd voor mijn eigen toestellen.
Ik heb er nieuwe voetjes besteld en alle 4 vervangen.
De aan/uit schakelaar was vervangen door een tuimelschakelaar. Deze heb ik terug vervangen door een schuifschakelaar.
Bij de schuifschakelaar die ik nog in voorraad had was de asafstand van de schroeven te klein. Gelukkig zat de originele houder er nog in en kon ik, mits enkele aanpassingen, deze monteren.
De voorversterker ziet er weer origineel uit. Enkel de alu knoppen nog even oppoetsen.
De combinatie terug getest met een FM tuner T51.Deze had slechte contacten aan de stereodecoder en een versleten EM84.Dit dan ook maar ineens in orde gebracht.
De buizen stereo-installatie werkt weer zoals het moet.
zoals het was
nu
Op naar een volgend toestel.
Ik heb de keuze uit een MFB 544 die bij hoog volume een vervorming zou geven. Moet dit nog even verifiëren.
De andere is een Technics DJ CD ding type SL-DZ1200.In CD modus speelt hij de muziek zonder problemen, in “turntable” modus zou hij haperen.Dit is wel héél nieuw voor mij en heb dat dan ook tegen deze man gezegd.
Het antwoord was: ziet er eens naar!
pff, Ik kan zo moeilijk neen zeggen!!!!
François
Enkele weken geleden heb ik een CARAD set bestaande uit een FM stereo tuner T51, een voorversterker PPC27B en een eindversterker/voeding AAS26 opgehaald. Ik heb de set toen Even geprobeerd en nadien opzij gezet.
De buizen/lampenvoeten van de voorversterker geven geen goed contact meer. Ook niet na een onderhoudsbeurt met cleaner en een dun borsteltje.
Eindelijk even terug tijd voor mijn eigen toestellen.
Ik heb er nieuwe voetjes besteld en alle 4 vervangen.
De aan/uit schakelaar was vervangen door een tuimelschakelaar. Deze heb ik terug vervangen door een schuifschakelaar.
Bij de schuifschakelaar die ik nog in voorraad had was de asafstand van de schroeven te klein. Gelukkig zat de originele houder er nog in en kon ik, mits enkele aanpassingen, deze monteren.
De voorversterker ziet er weer origineel uit. Enkel de alu knoppen nog even oppoetsen.
De combinatie terug getest met een FM tuner T51.Deze had slechte contacten aan de stereodecoder en een versleten EM84.Dit dan ook maar ineens in orde gebracht.
De buizen stereo-installatie werkt weer zoals het moet.
zoals het was
nu
Op naar een volgend toestel.
Ik heb de keuze uit een MFB 544 die bij hoog volume een vervorming zou geven. Moet dit nog even verifiëren.
De andere is een Technics DJ CD ding type SL-DZ1200.In CD modus speelt hij de muziek zonder problemen, in “turntable” modus zou hij haperen.Dit is wel héél nieuw voor mij en heb dat dan ook tegen deze man gezegd.
Het antwoord was: ziet er eens naar!
pff, Ik kan zo moeilijk neen zeggen!!!!
François
Laatst bewerkt 17 okt 2021 12:59 door Francois129. Reden: Bladschikking