Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Scarabee 142 waarde?

Meer
12 sep 2021 12:58 #92122 door Robert1983
Beantwoord door Robert1983 in topic Scarabee 142 waarde?
Heb de radio niet gekocht, Hij ziet er op de foto's redelijk uit maar in het echt viel hij toch wat tegen. Ik had het idee dat de houten kast was gerepareerd en verstevigd met extra houten blokjes. Ooit gevallen misschien. De spijlen voor de speaker zaten ook vreemd bevestigd wat de radio in originele staat niet heeft.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Hoedendoosch
  • [Hoedendoosch]
Meer
04 sep 2021 13:47 #92058 door Hoedendoosch
Beantwoord door Hoedendoosch in topic Scarabee 142 waarde?
Hier een site met een exemplaar dat er wat origineler uitziet:

users.telenet.be/etienneradio/nieuwe_pagina_1.htm

• Hoedendoosch
  • [Hoedendoosch]
Meer
04 sep 2021 13:34 #92057 door Hoedendoosch
Beantwoord door Hoedendoosch in topic Scarabee 142 waarde?
Mijn  persoonlijke mening is dat het exemplaar op Marktplaats er beter aan toe is dan die van Catawiki. De kast van de Catwiki is beslist niet mooi opgeknapt. Het lakwerk is haastig gedaan (nerven fineer nog zichtbaar), de kleur is een soort jaren '60 houtimitatie skai kleur. -Yuck-. Het binnenwerk ziet er dramatisch uit met al die printjes. Voor de gemiddelde Catawiki koper zal dat niet uitmaken, als het maar toonbaar is en werkt.

Het exemplaar op MP is zeker nog wel toonbaar te maken, wellicht met hulp van Belgische liefhebbers voor de missende onderdelen. Als je echt verliefd bent op deze radio en hem/haar een tweede leven wil geven zou ik ervoor gaan. De kast van die op MP lijkt me overigens ook opnieuw gelakt.

Meer
04 sep 2021 12:37 #92056 door Robert1983
Beantwoord door Robert1983 in topic Scarabee 142 waarde?
Bedankt voor jullie reacties,
Ik kwam die eens op Catawiki is geweest ook tegen toen ik de radio zat te googelen, Deze is inderdaad te opgeknapt en zou ik zelf ook niet kopen.
Degenen die ik tegenkwam ziet er volgens mij redelijk origineel uit,  
ik ga proberen of de verkoper nog een paar tientjes van de prijs af kan doen

Meer
04 sep 2021 10:57 #92055 door Erwin goossens
Beantwoord door Erwin goossens in topic Scarabee 142 waarde?
ik zie zelf dat er op het chassis gaten zijn dichtgelast. Er een plaatje over gezet en afgelast. Wellicht zaten daar de MF spoelen oid. Als ze mij dit toestel aanbieden ,te geef wil ik hem zelf nog niet zo een  kloswerk 

Meer
04 sep 2021 00:26 #92054 door Franc
Beantwoord door Franc in topic Scarabee 142 waarde?
Hoi Cees,
Het lijkt erop dat het plastic afstem C’tje aangedreven wordt via een veertje verbonden met de middelste knop.
Het is niet echt goed te zien maar waarom hangt anders het Chinese tunertje op half 11 in het chassis?

@Peter, die dikke weerstand bij de speaker is blijkbaar bedoeld om een piezo tweeter aan te sturen die ergens ook aanwezig is als ik de text van de totale “restauratie” lees.

Wat hebben ze er een frotbak van gemaakt!
En het chassis lijkt ook met aluminiumverf overgespoten te zijn.
Het andere toestel welke TS op het oog heeft, daarvan is het chassis blauw wat toch meer origineel lijkt.
Die is de 100 euro dan wel waard als ik die frotbak zie weggaan voor 185 euro!

mvg Frank

Gemaakt door Kunena