Radio's van 1950 tot 1970
Geen fm Philips b7x44A
- Brandenburg
- [Brandenburg]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
02 mrt 2021 09:07 #89130
door Brandenburg
Beantwoord door Brandenburg in topic Geen fm Philips b7x44A
Bedankt Ben. Ik ga er mee aan de slag. Gr. Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
28 feb 2021 14:12 - 28 feb 2021 14:13 #89095
door Ben
Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.
Beantwoord door Ben in topic Geen fm Philips b7x44A
Als je het schema bekijkt zie je dat een schakelaar de spanning verzorgt voor de FM en de EF.
Zou eerst eens kijken of die schakelaar wel werkt en of er spanning op de andere zijde aanwezig is.
Dus staat er spanning op de andere zijde dan is de schakelaar slecht, schoonmaken, of draadje los.
Staat er geen spanning dan terug in de schakeling en zoeken waar die spanning vandaan moet komen.
Succes en groet, Ben
Zou eerst eens kijken of die schakelaar wel werkt en of er spanning op de andere zijde aanwezig is.
Dus staat er spanning op de andere zijde dan is de schakelaar slecht, schoonmaken, of draadje los.
Staat er geen spanning dan terug in de schakeling en zoeken waar die spanning vandaan moet komen.
Succes en groet, Ben
Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.
Laatst bewerkt 28 feb 2021 14:13 door Ben. Reden: tekst
- Brandenburg
- [Brandenburg]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
27 feb 2021 11:09 #89071
door Brandenburg
Geen fm Philips b7x44A werd gestart door Brandenburg
Na schoonmaken (spinnewebben) van de stereo unit is de FM uitgevallen ( de andere golfbereiken werken wel). Plaatsing van een stereo unit uit een sloop B7x44a geeft geen verbetering. Wat heb ik verder gedaan: alle buizen gecontroleerd met werkende exemplaren, FM unit vervangen door een ander exemplaar, buisvoeten gecontroleerd. De spanningen op de ECH 81 en EF 89 zijn OK, bij de EF 183 zou op pin 7 153V moeten staan en op pin 8 25V. BIj de EF 183 is echter nauwelijks spanning waarneembaar. Wie weet waar ik het moet zoeken? Alvast bedankt. Jan van Brandenburg