Radio's van 1950 tot 1970
FM tuner B6x44A
30 nov 2020 15:48 #87149
door Franc
Beantwoord door Franc in topic FM tuner B6x44A
Is het mogelijk om de gelijkspanning instellingen van de ECC85 te kontroleren bv 2 minuten na inschakelen en na bijna geheel wegvallen.
Er zitten ondanks je vergaande analyses toch ooit venijnige addertjes onder het gras.
En wat geeft het om na het zeker te weten van eea toch systematisch C’tjes te vervangen. Een juiste temp coëfficiënt is zeker belangrijk maar het opsporen van een defecte C gaat nu voorop.
Nu je toch zo uitgebreid bezig bent...........
En deze tuner kun je ahw toch “uitgekleed” testen ondanks dat de gevoeligheid wel wat minder zal zijn zonder jas agv verlopen instellingen dan.
Mij lijkt toch een defecte C de dader.
Misschien om de beurt even overbruggen met een iets kleinere C waarde?
Ik heb zo in een grijs verleden ook een FM tuner unit goed aan de gang gekregen, wel een heel ander type.
Groet Frank
Er zitten ondanks je vergaande analyses toch ooit venijnige addertjes onder het gras.
En wat geeft het om na het zeker te weten van eea toch systematisch C’tjes te vervangen. Een juiste temp coëfficiënt is zeker belangrijk maar het opsporen van een defecte C gaat nu voorop.
Nu je toch zo uitgebreid bezig bent...........
En deze tuner kun je ahw toch “uitgekleed” testen ondanks dat de gevoeligheid wel wat minder zal zijn zonder jas agv verlopen instellingen dan.
Mij lijkt toch een defecte C de dader.
Misschien om de beurt even overbruggen met een iets kleinere C waarde?
Ik heb zo in een grijs verleden ook een FM tuner unit goed aan de gang gekregen, wel een heel ander type.
Groet Frank
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
30 nov 2020 15:46 #87148
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic FM tuner B6x44A
@Erwin,
Plaats even een foto van die tuner.
De fout zit dus duidelijk in de voortrap (rf versterker) en niet in de oscillator/mixer.
De condensatoren zijn hier niet zo kritisch als voor de osc.
Plaats even een foto van die tuner.
De fout zit dus duidelijk in de voortrap (rf versterker) en niet in de oscillator/mixer.
De condensatoren zijn hier niet zo kritisch als voor de osc.
Cees- pa1dba
- Erwin goossens
- [Erwin goossens]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
30 nov 2020 15:20 #87146
door Erwin goossens
Beantwoord door Erwin goossens in topic FM tuner B6x44A
Deze niet helaas. Op EBAY kom je vele tuners tegen van Philips maar deze blijkbaar nooit
- Erwin goossens
- [Erwin goossens]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
30 nov 2020 15:19 #87145
door Erwin goossens
Beantwoord door Erwin goossens in topic FM tuner B6x44A
Hey Ton.zal het effe verduidelijken . Na opstarten heb ik volledige ontvangst.(oog sluit ook prima ) en het stereolampje werkt .. na een half uur nog maar enkele zenders en bij de sterke zenders is het oog nu voor 3/4 de maar geopend. De ontvangst valt dus langzaam weg. En het zit in de tuner zelf want wissel ik deze om met deze uit een andere 44 reeks van mij werkt het perfect. Met koudespray geeft hij ook niets speciaal aan. En dan nog. Dergelijke speciale waarden heb ik niet voorhanden en als ik ze dan al had. Kan ze moeilijk allemaal gaan vervangen deze ceramische condensatoren (als ze dan nog het juiste temperatuurcoeëfficient hebben..) enkel twee zilveroxide c tjes zijn vervangen
Minder
Meer
30 nov 2020 11:31 #87142
door Ton mijnster
Beantwoord door Ton mijnster in topic FM tuner B6x44A
Beetje vreemd verhaal!!
Wat valt er weg?
Verloopt het signaal of totale uitval?
Wat valt er weg?
Verloopt het signaal of totale uitval?
30 nov 2020 10:13 #87141
door Gino
Als het oud is is het leuk
Beantwoord door Gino in topic FM tuner B6x44A
Volgens mij heeft Leo Snoeren (vaak op het NFOR forum te vinden) deze in de aanbieding.
Als het oud is is het leuk